Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 21:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hercules; DJ Consol Vs. DJ ConsolMK2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madeiniceland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen...!

Jeg har altid haft en drøm om at blive DJ, og jeg er begyndt at pille ved ideen.. og har tænkt mig at købe udstyr til hjemmet for at øve mig.....

Jeg har fundet frem til de 2 fantastiske Mixere.. som man kan sætte til sin computer og der er uendelige muligheder... nu har jeg begrænset forstand på det men det så bare ikke ud som om at MK2'eren var betydelig bedre.... og den koster 1700 kr i forhold til sin forgænger som kun koster 800 kr.

Mit budget er ret stramt, men jeg ville høre jeres mening om hvilken en man skulle købe..

Ps. i kan se specifikationer på www.hercules.com

Mvh.

Aron

Til top Vis madeiniceland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madeiniceland
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Du skulle nok hellere kaste dit spørgsmål på www.djz.dk , www.aage.dk eller et af de andre forum som har med PA udstyr at gøre. herinde er det "kun" hifiudstyr vi leger med

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Naarh, nu kan DJ consolen faktisk også bruges i sammenhæng med "rigtig" Hi-Fi, selvom den nok er lidt eksotisk...

Har selv en DJ Console Mk. 1, og er nogenlunde tilfreds med den. Til at lege lidt som DJ har den alt hvad du skal bruge, og den fungerer rigtig godt. Så hvis det er det eneste du skal bruge den til, synes jeg du skal bare de 1100 kr. og købe Mk. 1.'eren. Med Mk. 1'erne får du også en S/P DIF-udgang, så du kan sende et digitalt-signal fra computerne til en ekstern DAC, den mulighed ser det ikke ud til Mk. 2'erne har.
Men hvis du vil gøre det lidt mere avanceret, kan du bruge Hercules' "Time Coded" vinyl-plader med Mk. 2, samt den fungerer som mixer for eksterne kilder. Det giver dig nogle flere muligheder når du spiller, men kræver selvfølgelig, har du har eks. pladespillere at tilslutte. Du får også en nyere version af Virtual DJ med med Mk. 2, nogen som du helt sikkert vil finde brugbart. Desuden ser byggekvaliteten lidt bedre ud på Mk. 2'eren.



__________________
Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
Til top Vis Mark.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mark.S
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes