Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Marantz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ikke-specialist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa !

 

Er der nogen, som har erfaring med mærket Marantz ??

Jeg kender det ikke, men har fået det anbefalet som bedre end Denon og B&W.. ??

Til top Vis ikke-specialist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikke-specialist
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Øh, for det første,så er B&W engelske højttalere. Mange kan ikke lide deres diskant (alu), men med "D" modellerne er den vist i vinkel. Øvrige modeller skal ikke matches med lyst klingende udstyr, ala nogle af Denons modeller.

Den primære forskel mellem Denon og Marantz er, at sidstnævnte (generelt) har en mere "varm og ørevenlig" lyd, dog uden at miste detaljer.

Denon har dog med AE-serien tilnærmet sig den venlige lyd. Andre Denon produkter skal man ikke matche med for lyst klingende udstyr. I øvrigt er Marantz blevet opkøbt af Nippon Columbia, der tilfældigvis også ejer Denon....

mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Rigtig mange herinde har erfaring med Marantz. Har selv en cd-afspiller, som jeg er rigtig glad for.

Deres surround-reveivere skulle også være udemærkede. Dog ikke noget jeg selv ved noget om. Men min Hifi-forhandler fortalte mig at de har en rigtig god stereo-gengivelse af musik hvis kilden er ok.

Nogle specielle produkter du tænker på, når du siger Marantz?

Marantz kan jo være et vidt begreb...



__________________
Mvh.
Til top Vis rocksound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rocksound
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

tjaa gør dig selv en stor tjeneste og ta ud og lyt is det kan lade sig gøre
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

hvilke kategori er vi i, forstærker/receiver, dvd, cd, andet?

og hvilken prisklasse? så skal vi komme med nogle rigtig gode bud.. marantz er glimrende, især deres cdafspillere er jeg vild med.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 305
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Er det fordi du skal ud og købe noget? For så er der jo ingen grund til at vi kun sammenligner Denon og Marantz
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB
 
Mikkel Drewsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hej 'ikke-specialist'.

Jeg har for nylig købt Marantz DVD (DV 4610) og surround receiver (SR 5600). Jeg har B&W front + center og må sige at kombinationen af Marantz og B&W er rigtig god. Som Copman nævner skal man overveje hvordan man kombinerer højtalere og forstærker. Jeg fik Marantz anbefalet fordi den varme lyd skulle klæde mine højtalere rigtig godt, hvilket de i høj grad også gør. Mine fronter er modellen DM 602 s3 og de lyder altså bare super fedt nu. Der er ingen problemer med for skinger diskant el. lign. Så du har B&W er Marantz bestemt anbefalelsesværdigt. Har dog hørt at det ikke skulle være specielt fedt sammen med fx DALI...

Til top Vis Mikkel Drewsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel Drewsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes