Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 23:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DVD - ny til 199 kr. Hvordan kan det lade (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Annonce fra dagligvare butik, set i denne uge:

DVD afspiller med fjernbetjening, kører DVD, SVCD, CDV, DVCD, VCD, CD, MP3 JPEG og billed CD. 48-96kHz DAC, 16-24 bit digital coding, 10 bit video decoder. Multi angle med digital zoom. Udgang for 2.0.

Kører 4:3 og 16:9 med OSD.

Og prisen kære venner: 199 DKK!!!!! incl. moms og diverse avancer. Hvordan kan det lade sig gøre?

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 April 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

DVD afspiller med fjernbetjening, kører DVD, SVCD, CDV, DVCD, VCD, CD, MP3 JPEG og billed CD. 48-96kHz DAC, 16-24 bit digital coding, 10 bit video decoder. Multi angle med digital zoom. Udgang for 2.0.

Og prisen kære venner: 199 DKK!!!!! incl. moms og diverse avancer. Hvordan kan det lade sig gøre?

Det burde det heller ikke kunne - de tjener ihvertfald ikke mange basseører på den, og kvaliteten er temmeligt sikkert også derefter

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 April 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Ja, det er sku´ utroligt. Ligeså utroligt er det, at man kan sætte et par standard Icepower moduler og en strømforsyning i et kabinet, og så sælge hele herligheden til svimlende summer.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

LAV LØN = Slave arbejde 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 April 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

forestil dig et stort samlebånd et sted i asien, hvor timelønnen er ultra lav. forestil dig så, at dette samlebånd samler 100.000'er af dvd afspillere, til hele verden. og en eller anden i slutningen af samlebåndet, sørger for at der bliver sat klistermærker på, United, Denver, Prosonic osv.. der er ikke den store udgift til udvikling af ny teknologi, alt er af billigste kvalitet, sikkert også kopiprodukter, og hjemkøbt i enorme mængder. så er prisen holdt nede hele vejen.

Jeg ved ikke hvor meget de forskellige led i kæden tjener, men der er fortjeneste på det. fabrik - mellemhandler - butik i dk, alle skal og vil tjene penge på det. og så er der jo også mængderabatter undervejs.

heldigvis (for os der har dyrere maskiner) er kvaliteten på de billige og de dyre langt fra hinanden, på mit arbejde ser jeg mange af de billige maskiner retur eller til rep, for nogle ting som ikke burde forekomme på helt nye maskiner. fx at den ikke vil læse skiverne, scartudgangen svigter, displayet holder op med at virke. Sådan noget ville jo få fx Pioneer til at miste kunder, men på de billige maskiner er det jo næsten en selvfølge at det sker.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 April 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

tjah - min medion kan det samme og har fungeret upåklageligt siden 1/2 2005 - men den kostede jo osse det dobbelte..

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 20 April 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Tro at det bliver svært at sælge DVD maskínn over 500,- kr. 

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 April 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert ikke. Der er mange der gerne vil have et godt billede når de ser film.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 April 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hvis vi snakker en af dagligvarekæderne skal du huske at de køber ind sammen i diverse sammenslutninger og er hammer gode til at presse leverandørerne helt i bund og lidt til! Det kommer desuden helt sikkert fra Østen.

Desuden vælger de engang imellem at have en "loss leader" som lokker folk til butikken, hvor de højest sandsynligt derefter køber noget mere når de nu er der alligevel.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 April 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Der er ikke mange, der undrer sig over at teflonbeklædt kobber sælges til flere tusinde kr. meteren, hvis der står (indsæt blæremærke) på
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
forestil dig et stort samlebånd et sted i asien, hvor timelønnen er ultra lav. forestil dig så, at dette samlebånd samler 100.000'er af dvd afspillere, til hele verden. og en eller anden i slutningen af samlebåndet, sørger for at der bliver sat klistermærker på, United, Denver, Prosonic osv.. der er ikke den store udgift til udvikling af ny teknologi, alt er af billigste kvalitet, sikkert også kopiprodukter, og hjemkøbt i enorme mængder. så er prisen holdt nede hele vejen.

Jeg ved ikke hvor meget de forskellige led i kæden tjener, men der er fortjeneste på det. fabrik - mellemhandler - butik i dk, alle skal og vil tjene penge på det. og så er der jo også mængderabatter undervejs.

heldigvis (for os der har dyrere maskiner) er kvaliteten på de billige og de dyre langt fra hinanden, på mit arbejde ser jeg mange af de billige maskiner retur eller til rep, for nogle ting som ikke burde forekomme på helt nye maskiner. fx at den ikke vil læse skiverne, scartudgangen svigter, displayet holder op med at virke. Sådan noget ville jo få fx Pioneer til at miste kunder, men på de billige maskiner er det jo næsten en selvfølge at det sker.

Virkeligheden overgår ofte fantasien i denne branche!!!!! Men for fa***n, jeg kan dårligt købe et ok scart kabel til de penge! Og kan man forestille sig den tanke, at div. mærkevare-producenter benytter samme LASER? Eller DREV? ELLER får produceret samme sted? Hmmm......

Væk med slave-arbejdet, et eller andet ministerium burde træde ind her', når noget nærmest skriger til himlen  Til 199 er det værre end sort arbejde (men det vælger/eller fravælger vi selv)

199 minus moms = 159 kr. Over disken -20%, så er vi nede omkring 125 kroner incl. div. forsendelser fra fjernøsten. Bemærk at der er 2 års reklamations-ret, og 4% rabat/dividende på prisen til medlemmer af foreningen. Og Fabrikanten skal OGSÅ tjene penge...........OG "medarbejderne" have løn!!!!!! Undskyld mig, men jeg synes dette koncept, uanset hvordan det vendes eller drejes er usmageligt.

Tilføjet 21:49. Hvordan denne DVD performer er for mig ekstremt ligegyldigt!!!!

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 20 April 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Som L.B. nævner, er der nok tale om en afspiller, som forretningen taber penge på.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Som L.B. nævner, er der nok tale om en afspiller, som forretningen taber penge på.

Og månen er en ost  

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 April 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Kineserne er uhyggeligt effektive (blandt andet fordi de bekymrer sig mindre om "detaljer" som arbejdsforhold, arbejdstider osv). Konceptet er at man effektiviserer produktionen til det hysteriske, uden synderlig tanke for kvaliteten. Herefter kan man så sprøjte ufatteligt mange styk ud på meget kort tid. Frem for at producere noget ordentligt, slynger man bare apparater ud som var det tøjklemmer - at producere elektronik er i dag ikke særligt omkostningskrævende, HVIS man er ligeglad med kvaliteten. Så snart kvaliteten _i produktionen_ skal være i orden, stiger omkostningerne voldsomt.

Dét kineserne så gør er ganske enkelt at de i stedet for at producere det ordentligt fra starten, bare sprøjter nogle tons afsted, og laver kvalitetstjek bagefter. Jo flere styk du frasorterer, alt efter hvilke tolerancer du accepterer, jo dyrere bliver de apparater der bliver tilbage, per styk. Hvis de koster 50,- stykket og hver anden skal smides væk, så ender kostprisen på 100,-. Er det kun 20% der skal smides væk, så er kostprisen 60,-. Simpel matematik. Jo lavere fejlrate du vil have, jo mere må man betale _for den samme vare_. Muligheden for ekstremt lave priser forstærkes så når vi når ned i så lave prislejer som her - for hvis du har købt en DVD til 199,- og den går i stykker, gider du så gå ned i butikken med den for at få den repareret/byttet? Mange ender bare med at købe en ny, og så har det været relativt billigere for importøren at han valgte at købe de fejlbehæftede afspillere.

Det pudsige er, at hvis man vil betale dét det koster at få den del af produktionen der er inden for rimeligt stramme tolerancer, så kan man sagtens få fejlprocenten ned. Ifølge vores statistik faldt Pioneer's fejlprocent på DVD-afspillere til stort set ikke-eksisterende, i det sekund der begyndte at stå "made in china" bagpå. En Pioneer DV 380 og tilsvarende, har ikke kun en ret imponerende billedkvalitet prisen taget i betragning - det er også én af de driftsmæssigt mest stabile afspillere man kan få. Det kan slet ikke udelukkes at der ét eller andet sted findes et noname-produkt der reelt er samme afspiller, til den halve eller lavere pris. Så køber man så bare alle de afspillere som Pioneer kasserede...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Kineserne er uhyggeligt effektive (blandt andet fordi de bekymrer sig mindre om "detaljer" som arbejdsforhold, arbejdstider osv). Konceptet er at man effektiviserer produktionen til det hysteriske, uden synderlig tanke for kvaliteten. Herefter kan man så sprøjte ufatteligt mange styk ud på meget kort tid. Frem for at producere noget ordentligt, slynger man bare apparater ud som var det tøjklemmer - at producere elektronik er i dag ikke særligt omkostningskrævende, HVIS man er ligeglad med kvaliteten. Så snart kvaliteten _i produktionen_ skal være i orden, stiger omkostningerne voldsomt.

Dét kineserne så gør er ganske enkelt at de i stedet for at producere det ordentligt fra starten, bare sprøjter nogle tons afsted, og laver kvalitetstjek bagefter. Jo flere styk du frasorterer, alt efter hvilke tolerancer du accepterer, jo dyrere bliver de apparater der bliver tilbage, per styk. Hvis de koster 50,- stykket og hver anden skal smides væk, så ender kostprisen på 100,-. Er det kun 20% der skal smides væk, så er kostprisen 60,-. Simpel matematik. Jo lavere fejlrate du vil have, jo mere må man betale _for den samme vare_. Muligheden for ekstremt lave priser forstærkes så når vi når ned i så lave prislejer som her - for hvis du har købt en DVD til 199,- og den går i stykker, gider du så gå ned i butikken med den for at få den repareret/byttet? Mange ender bare med at købe en ny, og så har det været relativt billigere for importøren at han valgte at købe de fejlbehæftede afspillere.

Det pudsige er, at hvis man vil betale dét det koster at få den del af produktionen der er inden for rimeligt stramme tolerancer, så kan man sagtens få fejlprocenten ned. Ifølge vores statistik faldt Pioneer's fejlprocent på DVD-afspillere til stort set ikke-eksisterende, i det sekund der begyndte at stå "made in china" bagpå. En Pioneer DV 380 og tilsvarende, har ikke kun en ret imponerende billedkvalitet prisen taget i betragning - det er også én af de driftsmæssigt mest stabile afspillere man kan få. Det kan slet ikke udelukkes at der ét eller andet sted findes et noname-produkt der reelt er samme afspiller, til den halve eller lavere pris. Så køber man så bare alle de afspillere som Pioneer kasserede...

Hej Otto,

Mit bud er, at den reelle komponentværdi incl. mekanik, fjernbetjening, batterier, trykt manual, produktansvar og garanti, indpakning, forsendelse osv. vedr. nævnte DVD, ikke kan erhverves af et herboende dansk registreret firma for under ca. 90-110 kr/stk. og det er ved 100.000 stk. jeg taler om her. 

Hertil kommer div. montageudgifter hos en asiatisk underleverandør, udgifter til distributions-kanaler m.m. (ved godt der er blandet æbler og pærer sammen)

De 199,95 i vejl. udsalg, hænger bare ikke på nogen måde sammen.  Set ud fra et vest-europærisk synspunkt er det nok bedst at vi hurtigst muligt kommer på overførelses-indkomst - hele banden

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 21 April 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Jeg ved ikke hvordan det lader sig gøre, men jeg købte for snart 2 år siden en sådan fætter i ALDI tror jeg det var, og jeg gav 349 eller sådan noget i den stil, latterlig billigt, men det hænger nok sammen med den måde de er lavet på....

Dog må jeg sige, at til alm afspilning af film så fungerer den upåklageligt, så til pengene er jeg rigtig godt tilfreds.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 21 April 2006 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Mik112 skrev:

Jeg ved ikke hvordan det lader sig gøre, men jeg købte for snart 2 år siden en sådan fætter i ALDI tror jeg det var, og jeg gav 349 eller sådan noget i den stil, latterlig billigt, men det hænger nok sammen med den måde de er lavet på....

Dog må jeg sige, at til alm afspilning af film så fungerer den upåklageligt, så til pengene er jeg rigtig godt tilfreds.

Michael

Jeg glemte i øvrigt at sige at den har kørt upåklagelig siden jeg fik den og der har aldrig været det mindste i vejen, dog manglede kapelet. så det var lige en fordobling af prisen efter det var indkøbt

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 21 April 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:

Jeg har hørt (fra sædvanligvis pålidelig kilde) at en gennemsnitlig pris på en 'billig' DVD-afspiller, når den lander i Danmark (Frihavnen?) er ca. 15 kroner.

Så selv med en udsalgspris på 'kun' kr. 199,- er der sandelig basis for en fed fortjeneste/avance! Om det er forretningen der sælger produktet, eller et andet led i 'kæden' der skummer fløden, ved jeg ikke.

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 April 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Kunne du ikke haft køben en ny . og den gammle er da fin til reserve dele  

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 April 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Hej Otto,

Mit bud er, at den reelle komponentværdi incl. mekanik, fjernbetjening, batterier, trykt manual, produktansvar og garanti, indpakning, forsendelse osv. vedr. nævnte DVD, ikke kan erhverves af et herboende dansk registreret firma for under ca. 90-110 kr/stk. og det er ved 100.000 stk. jeg taler om her. 

Hertil kommer div. montageudgifter hos en asiatisk underleverandør, udgifter til distributions-kanaler m.m. (ved godt der er blandet æbler og pærer sammen)

De 199,95 i vejl. udsalg, hænger bare ikke på nogen måde sammen.  Set ud fra et vest-europærisk synspunkt er det nok bedst at vi hurtigst muligt kommer på overførelses-indkomst - hele banden

Hvor mange danske firmaer regner du med der køber 100.000 dvd-afspillere???

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes