| Forfatter |
|
js1973 Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude.
Nogen herinde som har kendskab til disse mærker : Vincent & Advance Acoustics cd spillere og mærkerne generelt ?
Kan du/i give en beskrivelse af pris/ lydkvalitet og lyden generelt ?
Håber på spændende svar.
Tak for mange spændende indlæg.
JS
__________________ Mvh.
JS1973
Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent kender jeg ikke så meget til.
Jeg har en Advance MCD203. En ganske udemærket cd-afspiller. Jeg er meget imponeret over byggekvaliteten, og antallet af funktioner/tilslutningsmulighederne. Lyden er yderst behagelig og med god detaljering. Den mangler det sidste i dynamikken i forhold til min noget dyrere Sony, men til prisen er der absolut ikke noget at udsætte på den.
Eneste negative, er at knappernes placering ikke er den mest logiske, men det vender man sig vel til. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
js1973 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for svaret.
Jeg glæder mig til at høre hvad andre siger om disse mærker. __________________ Mvh.
JS1973
Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej js1973
Jeg har også en MCD203. Mener selvfølgelig selv, at det er en fantastisk afspiller . Den spiller kort sagt, p*sse godt. Det bedste jeg har hørt til under ca. 10.000 kr. Den er ikke neutral, super opløst, vildt dynamisk, men føj hvor lyder f.eks stemmer, guitarer og blæsere godt. En "nedgradering" som jeg bliver mere og mere glad for. Har faktisk overvejet, at købe den, som er i KSB, til mit store set up.
En anbefaling: Du kan for få kroner skifte standard rørene og få endnu mere ud af den.
Kritikpunkter: Som Frede1977 skriver, er knapperne ikke optimalt placeret. De lyder også lidt "billige" når man trykker på dem. Skuffen er heller ikke min kop te.
Men her er det GLEMT, når den spiller.
Tag ud og hør den, det koster ikke nødvendigvis noget.
Vincent kender jeg desværre ikke.
Prøv f.eks, at søgepå de svenske forums. De er også temmeligt vilde med den.
Hygge bettebas
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bettebas skrev:
Det bedste jeg har hørt til under ca. 10.000 kr.
|
|
|
Hvor meget har du ellers hørt? Rega Apollo? Thule? Primare?
Der er rimeligt mange muligheder i den prisklasse (0-10K) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 662
|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg var en tur inde i en hifi forretning idag, og spurgte dem om hvad de kunne anbefale af cdére til omkring 10.000. Her sagde de 0. Slet og ret. Deres argument var, at en cd idag til 10.000 lyder meget lidt bedre end omkring 3000-4000 kr. Hvis man vil have en reel bedre lyd end den i 3000-4000 kr's klassen, så hedder det 20000-28000 kr. Hmmm. Der var lidt at tænke over. Nuvel, hvis jeg selv skal skifte ud, så bliver det nok en god brugt (teac, copland, evt, gl. wadia, accuphase m.m.). Hvad er jeres erfarringer med god lyd til 10.000? Ny/brugt?
Jeg spurgte dem også om Vincent, da de får roser for deres forstærkere, og jeg netop har hørt sådan en. Dem ville de bestemt fraråde, selvom de sælger vincent. Argumentet skulle være, at det er "let" at lave en god forstærker, men langt mere svært at lave en god cd.
Jacques.
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Bettebas skrev:
Det bedste jeg har hørt til under ca. 10.000 kr.
|
|
|
Hvor meget har du ellers hørt? Rega Apollo? Thule? Primare?
Der er rimeligt mange muligheder i den prisklasse (0-10K) |
|
|
Hej igen
Sorry for ventetiden....
Har simpelthen bare hørt så meget musik, siden MCD203' eren kom til
Har fået musik/lytte lysten tilbage.
Væk med det korrekte, kliniske, ultra detaljerede og ind med varme, krop og sjæl.
Ja jeg kender ganske godt de mærker du nævner. Har haft både Thule og Primare. Sidst nævnte med størst succes (koster dog også noget over de nævte 10000 kr). Apollo er i mine øre ikke noget specielt.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
js1973 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se at der er nogle som herinde som ikke kan lide de såkaldte kina brands. Men man skal jo lige huske på at f.eks. Advance er udviklet i Frankrig - men produceret i Kina. Jeg ved ikke om min franske JM Lab subwoofer er fransk produceret - men lyden - er himmelsk til de 5000 kr. jeg har givet for den. Der skal stås tidligt op hvis de andre subs i den prisklasse skal være med. Stram og hurtig er den og sammen med min sma Gallo Micro sattelitter er det et ganske fornuftigt setup til pengene. You will be surprised !!!
Der er vel efterhånden mange brancher som kører på kina metoden - og hvis det ellers er samlet ordentligt skulle der vel ikke være noget i vejen med det. Rent design mæssigt kan jeg da ihvertfald se at der er større udvikling på Kina mærkerne end resten - med mindre der er tale om dyre ting.
Nå - men rart at høre noget feedback på mit indlæg - tak ! __________________ Mvh.
JS1973
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster den næste model hos advance-acoustic ? jeg mener at den hedder MCD403!? og er den extra prisen værd?
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
| hvad koster den næste model hos advance-acoustic ? jeg mener at den hedder MCD403!? og er den extra prisen værd? |
|
|
Næste model, MCD-403, koster knap 5000,00 kr. Prøv at maile Jensen, da han har omtalt den i positive vendinger - specielt til prisen.
Og til de der har bemærket det - tråden er bragt tilbage ON-TOPIC!!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 662
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til Vincent, for nu at holde mig til tråden, så har jeg hørt deres billige cd, og den imponerede mig ikke lydmæssigt. Men hvis man har et anlæg den kan spille sammen med, i et rum det passer til, tja så er der vel ikke så meget at sige til det. Jeg har også hørt deres rimeligt billige integrerede forstærker, med et rør i, og den lød ikke fedt, så hellere engelsk. (eller noget dansk). Smag og behag er jo som bekendt forskellig, heldigvis. Med venlig hilsen til trådopretteren og til redakrionen og til alle jer andre naturligvis. Jacques.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er slettet/rettet indlæg i tråden, som intet har med emnet at gøre.
For at referere til retningslinierne for brugen af forummet er der disse tre regler som er gjort gældende, og da personfnidderen var godt igang er der af hensyn til emnet og forfatteren slettet indlæg der er irrelevante for tråden:
- at indlæg skal være i en god og ordentlig tone - også selv om du er uenig!
- at der ikke må udøves personhetz.
- HIFI4ALL.DK forbeholder sig retten til, uden varsel, at slette indhold, såfremt dette skønnes uegnet eller ikke-relevant i forhold til HIFI4ALL.DK´s emneområde.
Spørgsmål til dette kan rettes til mig på PB eller til admin@hifi4all.dk __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |