| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et resultat. Det virkede med et coax fra CD'ens digital udgang til AES/EBU - S/PDIF indgangen. Jeg tvivler på det normalt vil virke, men den Behringer DEQ 2496 der er tale om kunne altså godt finde ud af det. Generelt er der mange problemer med at gå fra ubalanceret kabler med RCA stik til XLR stik. Der er både niveau forskelle og impedansforskelle man er nødt til at tage højde for hvis det skal virke ordentlig. AES/EBU arbejder med niveauer på 6 -7 volt for ind og udgange, og det er lidt højere end almindelig forbrugerelektronik. Har jeg f.eks. en analog udgang med 1 volts udgang, kan jeg sagtens kører den ind i Behringerens A/D indgang, men jeg vil miste en hel masse dynamik fordi jeg ikke kan udstyre konverteren nok. Og det er et stort problem når man taler digitalt, fordi jeg så måske kun har et digitalt signal med et dynamik område på 60 dB (eksempel) Vejen ud er lidt nemmere, der kan man bare dæmpe signalet. Se f.eks her: http://www.lundahl.se/pdfs/datash/1574.pdf Tak for de private råd. Og så virker balanceret kabelføring som en meget bedre ide end de tåbelige RCA stik, er vælger at tilslutte stel til sidst
|