Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Big Ben Master Clock (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Har nogen her på hifi4all erfaringer med at bruge en masterclock som Big Ben Master Clock i deres hifi-setup ?

http://www.stereotimes.com/acc090804.shtm

Pro audio gear sniger sig jo hastigt ind ad alle kroge i hifi/highend; bl.a. er TacT RCS jo noget der snerper lidt af proaudio, trods indpakningen.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa Bud (wise - wiser - wisest)

Hmmm jeg har en dyb mistro hver gang der hævdes fantastiske forbedringer ved, at introducere et ekstra led i kæden.... Er der virkelig den store forskel på +/- 2% jitter?... aner det ikke - efter at have monteret Trichord 4 med tilhørende never-connected-psu i mit drev er der da en forskel i lyden til det mere analoge.. meen det er jo direkte i, om jeg så må sige, signalbanen.. Jeg har svært ved, mildest talt, at se hvordan ulemperne ved et ekstra app med tilhørende ind-/udgange og ditto forbindelser kan være vejen til Nirvana.

Måske - og kun måske - skal vi lade digital være digital og ikke forsøge, at gøre det ene til det andet. Et digitalt medie kommer aldrig til, at lyde som et analogt og omvendt - så mon ikke pengene er givet bedre ud til en plov? I mine hårdt prøvede ører og min endnu hårdt prøvede pengepung, er jeg nået til den barske erkendelse, at hvis jeg vil have analoglyd med alle dens musikalske dyder, så skal signalet være analogt. Hvis jeg vil have støjfri og easy-going medie-håndtering skal det være digitalt.... Jeg har lavet et klart valg: det skal være digitalt af ren og skær bekvemmelighed... meen savner nu min Clearaudio - men ikke at fylde mine m2/m3 med  vinylskiver

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Maj 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

MikeAalborg skrev:
Hmmm jeg har en dyb mistro hver gang der hævdes fantastiske forbedringer ved, at introducere et ekstra led i kæden....
 OK - vi dropper da bare forforstærkeren. Den har desuden en Riaa, og så er det to led vi sparer.

MikeAalborg skrev:
... så mon ikke pengene er givet bedre ud til en plov?
Se dét var en praktisk løsning.  Hvordan indsætter jeg denne plov imellem drev og DAC ?

MikeAalborg skrev:
... savner nu min Clearaudio
Oh denne kunststoffremstillede tingest der kan snurre rundt, og skabe ro i sindet, som boblerne i en lavalampe ?

Næ du - vi må komme med den næste revolution, i form af analoge bits.
Grundlæggende konkluderer jeg af dit indlæg, at du ikke har prøvet en master clock ?
Dimsenoter efter hinanden, var noget Audio Alchemy gjorde meget i, og lur mig om ikke den trend vender tilbage.

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
MikeAalborg skrev:
Hmmm jeg har en dyb mistro hver gang der hævdes fantastiske forbedringer ved, at introducere et ekstra led i kæden....
 OK - vi dropper da bare forforstærkeren. Den har desuden en Riaa, og så er det to led vi sparer.
Been there done that - funkede meget godt hvis baggrundsstøjen ikke var overvældende

MikeAalborg skrev:
... så mon ikke pengene er givet bedre ud til en plov?
Se dét var en praktisk løsning.  Hvordan indsætter jeg denne plov imellem drev og DAC ?
Mellem drev og ADC mener du? - klart vejen frem, gerne med laseraftastning af vinylen, trådløs overføring rundt på parcellen, så slipper vi også for at diskutere kabler... er der i øvrigt en tilspilningstid på infra-, radio- og andre bølger? 

MikeAalborg skrev:
... savner nu min Clearaudio
Oh denne kunststoffremstillede tingest der kan snurre rundt, og skabe ro i sindet, som boblerne i en lavalampe ?
Ja og den var endda blå, så jeg svømmede helt hen i lavalampens skær - og ikke et ondt ord om statisk elektricitet...
Næ du - vi må komme med den næste revolution, i form af analoge bits.
Grundlæggende konkluderer jeg af dit indlæg, at du ikke har prøvet en master clock ?
Dimsenoter efter hinanden, var noget Audio Alchemy gjorde meget i, og lur mig om ikke den trend vender tilbage.
Innovative tanker: analoge bit... tag patent og tjen en formue Nope jeg har ikke kendskab til den mesterk(l)ok - skal man da være on topic her? Den trend er vist, desværre, en død sild - mon ikke det hele bliver samlet i én dvddrev-dsp-ice cube med korrektion for både dit og dat, specielt tilpasset netop min hørelse - ingen kan jo alligevel høre forskel med ice... eller kan de

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Maj 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

MikeAalborg skrev:
 mon ikke det hele bliver samlet i én dvddrev-dsp-ice cube med korrektion for både dit og dat, specielt tilpasset netop min hørelse - ingen kan jo alligevel høre forskel med ice... eller kan de

Ah - ja selvfølgelig !!
Et høreapparat med internetforbindelse !

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes