| Forfatter |
|
jchris Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop fået sådan en spille (sammen med Thor MKII), og har lige et par spørgsmål, som jeg er meget spændt på, om nogen kan løse:
- Jeg har kun en DVD-A, en såkaldt Dual-Disc (CD på ene side, DVD-A på anden). Jeg kan afspille CD-siden, men DVD-A siden vil ikke starte, kun "_ _ _ _ DVD" fremkommer i displayet, og skiven stopper, uden at kunne aktiveres fra nogen af Bladelius-fjernbetjeningerne.
- Mellem numrene giver afspilleren 2 klik (ikke altid!?!), som om den stopper og derefter springer frem til næste nummer.
Håber, at en af jer kan hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jchris skrev:
|
Jeg har netop fået sådan en spille (sammen med Thor MKII), og har lige et par spørgsmål, som jeg er meget spændt på, om nogen kan løse:
- Jeg har kun en DVD-A, en såkaldt Dual-Disc (CD på ene side, DVD-A på anden). Jeg kan afspille CD-siden, men DVD-A siden vil ikke starte, kun "_ _ _ _ DVD" fremkommer i displayet, og skiven stopper, uden at kunne aktiveres fra nogen af Bladelius-fjernbetjeningerne.
- Mellem numrene giver afspilleren 2 klik (ikke altid!?!), som om den stopper og derefter springer frem til næste nummer.
Håber, at en af jer kan hjælpe.
|
|
|
Er det ikke en multi afspiller ?
Lyder som om den har software problemer .
Men det kan også være din cd , der er tit fejl på SACD DVD-A cder meget tit .
Prøv at se om du ikke kan låne en anden CD DVD-A cd et sted , ellers kan du også prøve at købe samme cd bare i us , for mange af de SACD og DVD-A man køber i EU stinker og er fyldt med fejl .
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg har kunne læse mig til. er Freja mk. 2 en CD og SACD afspiller, modsat Freja, som kunne afspille alle 3 formater, nemlig CD, SACD og DVD.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jchris Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en såkaldt multiafspiller (2-kanals) med bl.a. CD, SACD og DVD-A. Det er nyeste udgave, hentet hos importøren i går (via forhandler).
Man skal nok selv have afspilleren for at kunne hjælpe.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tsg skiven med i butikken og prøv den i deres demomodel.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
jchris Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
For god ordens skyld:
Det var 2 uafhængige spørgsmål. Klikkene er på CD og SACD, naturligvis ikke DVD-A, som jeg jo ikke kan afspille.
Afspilleren er købt i anden by og sendt pr. post. De havde ikke en demomodel hjemme. Derfor kan jeg ikke umiddelbart teste skiven der. Jeg har dog et andet sted set, at der kan være problemer med DVD-A, men har ikke fundet nogen løsning.
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man kikker på Bladelius hjemmeside står der, at det er en CD og SACD afspiller. Om den også skulle kunne afspille DVD-A skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er hvad De selv skriver og de må vel vide det - eller hur?
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jchris Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du ret i, men i manualen beskriver de den også som SACD, DVD-A, CD afspiller, og som nævnt skriver den DVD i displayet, når skiven er ilagt.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jchris skrev:
|
Det er en såkaldt multiafspiller (2-kanals) med bl.a. CD, SACD og DVD-A. Det er nyeste udgave, hentet hos importøren i går (via forhandler).
Man skal nok selv have afspilleren for at kunne hjælpe.
Venlig hilsen
|
|
|
Ja .
For at sige det lige ud , alt SACD og DVD-A stinker for tiden .
Fejl på cder
Softvare fejl på disse maskiner , en god ting er hvis man kan updater dem selv .
Men sjovt er det man oplever aldrig disse fejl på sonys egen maskiner , så man kunne tro at sony sælger kun noget ælder softvare det samme med PH .
Sidder der PH drev i den , vil jeg tro med disse klikke lyde.
På audia aero SACD de først jeg fik var der samme fejl så kom der nyt sofvare fra PH , som jeg fik send på mail så jeg kunne update de maskiner jeg havde eller kunne mine kunder selv gøre det over ders computer .
Men ud og lån nogle cd og prøv af .
En du kan prøve er Hans theessink Bridges SACD hvis der er klikke lyde på den så er det din softvare i maskinen , det gik væk i mine efter update .
|
| Til top |
|
| |
jchris Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klikkene (ét for slut nummer, og et nyt for start nummer) er mellem numrene...
Afspilleren er som nævnt helt ny, hvorfor jeg ikke tror, at det er softwaren...
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle gange kan det være nyttigt at læse manualen.
Det er rigtigt, at der står CD, SACD og DVD-A i manualen.
I manualen står der også under:
Groups (DVD-A), at man på remoten skal vælge om man vil spille GR. 1 som er multi channel mix eller Gr. 2 som er two channel audio.
Dette var måske værd at prøve, hvis du ikke allerede har gjort det.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jchris Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har naturligvis læst manualen, og jeg har naturligvis også prøvet nævnte fremgangsmåde. Det ændrer bare ikke på sagen/der sker intet derved.
Har du selv denne afspiller, eller har du "bare" læst manualen på nettet?
Det kunne være rart at høre fra en, med konkret erfaring med netop dette apparat;-)
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da du allerede har prøvet diverse tiltag, uden resultat, tror jeg ikke jeg kan hjælpe dig.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jchris skrev:
|
Jeg har naturligvis læst manualen, og jeg har naturligvis også prøvet nævnte fremgangsmåde. Det ændrer bare ikke på sagen/der sker intet derved.
Har du selv denne afspiller, eller har du "bare" læst manualen på nettet?
Det kunne være rart at høre fra en, med konkret erfaring med netop dette apparat;-)
Venlig hilsen
|
|
|
Er det ikke letter du sender dem en mail .
Hvis den ikke læser DVD-A og den kan spille det , så er det softvare fejl eller en fejl på din DVD-A cd længer er den ikke .
Der står vel også i din manual at der kan være CD og SACD og DVD-A den ikke kan afspille hvis disse ikke overholde den normale standart , men det kan løses med en update af det softvare den maskine har , nu har jeg snart prøvet det så mange gange .
Og det er ikke dem der laver disse maskine der laver l**t i den næ det er sony og ph der sidder og piller sig i næsen .
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jchris skrev:
|
Klikkene (ét for slut nummer, og et nyt for start nummer) er mellem numrene...
Afspilleren er som nævnt helt ny, hvorfor jeg ikke tror, at det er softwaren...
Venlig hilsen
|
|
|
At den er ny, er nu ingen garanti for at der ikke kan være en software-fejl! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jchris Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig ikke, jeg tænkte mere bare på at den ikke skulle have behov for opdatering, som flere har nævnt, end en decideret fejl i softwaren.
Det kunne nu være rart at høre fra én, som selv har samme afspiller...
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jchris skrev:
|
Selvfølgelig ikke, jeg tænkte mere bare på at den ikke skulle have behov for opdatering, som flere har nævnt, end en decideret fejl i softwaren.
Det kunne nu være rart at høre fra én, som selv har samme afspiller...
Venlig hilsen
|
|
|
Hvorfor ikke .
Der er mange mærker der har problemer , mange mærker har har haft problemer , og hvorfor , dårlig cd , cd SACD DVD-A der ikke over holder ders standart , og det gør at de fleste kunder tro det er maskiner .
Nogle mærker har så valgt at laver ders maskiner sådan at kunder selv kan gøre det , med en fil de får sendt .
Hvad cd er det du taler den ike kan afspille det DVD-A spor .
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh Chris,
Tal med butikken du!
Tal med dem før du laver store mærkelige problemstillinger for dig selv i dit hovede.
Måske er den bare defekt, det sker jo også i "pæne" familier.
|
| Til top |
|
| |
SACD user Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jchris
Jeg har kigget på informationer om din afspiller på Bladelius hjemmeside. Jeg synes, det er korrekt som afspilleren bliver omtalt, at der er tale om en CD / SACD afspiller.
I brugsanvisningen bliver omtalt, at afspilleren kan afspille DVD-A, men jeg ser mulighederne som ganske begrænsede.
DVD-A har regionskoder, en svensk afspiller skal leveres med Europa regionskode = 2. Næsten alle DVD-A skiver er regionskode 1 = USA, og kan ikke umiddelbart afspilles i din afspiller. Man skal have sin afspiller opdateret med en firmware opdatering således, at den kan afspille alle regionskoder. En multiregionsfirmware kan måske fås fra leverandøren eller findes på Internettet.
I brugsanvisningen står, at man kan vælge at afspille DVD-A gruppe 2 på skiven for at afspille stereosporet, men ikke alle DVD-A er fremstillet på den måde, selvom de fleste er. I adskellige tilfælde er man nødt til at finde steresporet ved at anvende opstartsmenuen på et tilsluttet fjernsyn.
Hvis du vil prøve, kan du købe en dansk DVD-A med stereo i gruppe 2. 3 muligheder ud af ganske få er Pet Sounds / Beach Boys, Reanimation D / Linking Park eller Automatic for the People / REM, som kan købes f.eks www.axelmusik.dk
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, jeg troede da ikke at DVD-A havde regionskoder, kun at det var DVD video som de havde regionskodet.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |