Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Pioneer PD-S801 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Ja, nu forhører jeg mig godt nok med lidt kort varsel, men håber at kunne få et par tilbagemeldinger alligevel :)

Pt. står jeg med lidt af et dilemma.. Min pioneer dvd leverer en lidt for lys, skinger og "detaljeret" lyd, forstået på den måde at jeg mangler varme og tilbagelænethed.. Håber i kan følge mig derude :)

Jeg har den sidste tid søgt efter en pioneer cd af ældre dato.. Nu er jeg så stødt på en der ser interessant ud, dog er sidste købsfrit i morgen.. Det handler om ovennævnte PIONEER PD-S801. Der findes ikke meget info om denne eller lille- og storebror på nettet, så hvis nogen har stiftet bekendstkab med den eller noget lignende må i meget gerne skrive ;) vil jo nødigt købe en gammel kat der har gemt sig alt for længe i sækken... 

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Der er kun et par timer endnu, så tillader mig lige at sætte tråden i centrum (øverst) igen, håber ikke det støder nogen ;) kunne virkelig godt bruge en vurdering... Mvh

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Pioneer PD-S801 er en udemærket maskine, uden dog at være noget prangende. Den kostede 3495,00 i sin tid, og deler løbeværk med flere af de gamle topmodeller.

Det eneste du skal være obs på, er laserens evne til at spore. Den kan godt være træt, og det kan blive dyrt at skifte. De har dog ikke ry for det, så jeg ville ikke umiddelbart være bekymret på den konto.

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have, så tror jeg godt jeg tør springe på den gamle pioneer "PD" vogn ;)

Umiddelbart meget svært at finde info om dem på nettet, men hvad du siger lyder meget godt!! Den løb så desværre prismæssigt lidt for højt op, men jeg har istedet fået købt en PD-S702, jeg går ud fra der ligner den meget rent lydmæssigt? :)

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hej!

Er det de modeller med omvendt ilæggen af plader?
Hvis det er, skulle disse være af fremragende kvalitet, og være nærmest uopslideligt.
Har haft en Wadia 830 med sådan et drev, ganske udmærket, lækker bas, om det skyldes drevet ved jeg ikke med sikkerhed, men kun på rygtebasis.
Den eneste anke, omend ganske lille anke, er at biblioteks CD'er ofte lige skulle skæres til før brug. Thats all.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:

Tak skal du have, så tror jeg godt jeg tør springe på den gamle pioneer "PD" vogn ;)

Umiddelbart meget svært at finde info om dem på nettet, men hvad du siger lyder meget godt!! Den løb så desværre prismæssigt lidt for højt op, men jeg har istedet fået købt en PD-S702, jeg går ud fra der ligner den meget rent lydmæssigt? :)

Ja, de minder meget om hinanden rent teknisk - tillykke med købet! 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Hej!

Er det de modeller med omvendt ilæggen af plader?
Hvis det er, skulle disse være af fremragende kvalitet, og være nærmest uopslideligt.
Har haft en Wadia 830 med sådan et drev, ganske udmærket, lækker bas, om det skyldes drevet ved jeg ikke med sikkerhed, men kun på rygtebasis.
Den eneste anke, omend ganske lille anke, er at biblioteks CD'er ofte lige skulle skæres til før brug. Thats all.

Mvh.

Det er lige nøjagtigt samme drev som Wadia brugte i de små maskiner - kanondrev som ganske rigtigt ikke er til at slide op!

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Alright, jamen det lyder da til jeg ikke er gået helt galt i byen så! Lidt svært at finde noget i nogenlunde kvalitet når man gerne vil holde sig til apparater af samme mærke, og at pioneer så ikke producerer deciderede "analog cd-afspillere" mere gør jo ikke sagen nemmere :) Kommer med en beskrivelse herinde når jeg har modtaget afspilleren om en uges tid - sendes fra tyskland.. Men tak for kommentarerne !

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Nå var det den du vandt på ebay?

Mvh.:´*`:.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

ja, præcis.. Men hov-hov, nu får jeg så et tilbud fra sælgeren/firmaet om at købe en "ONKYO INTEGRA DX6750" istedet... Der er pt. også en til salg på ebay, så de må have et par stykker af dem.. Jeg ved godt at jeg trodser mit brand-princip hvis jeg vælger denne :P men onkyo'en ser også interessant ud.. Ronin, du lader til at have styr på det med cd-afspillere; hvis de to maskiner stod  til samme pris hvilken ville du/i så vælge ?! :) ps. kan se nyprisen på onkyo i 1990 var 1000dm og pioneer'en kostede i 1992, 550dm..

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:

Ja, nu forhører jeg mig godt nok med lidt kort varsel, men håber at kunne få et par tilbagemeldinger alligevel :)

Pt. står jeg med lidt af et dilemma.. Min pioneer dvd leverer en lidt for lys, skinger og "detaljeret" lyd, forstået på den måde at jeg mangler varme og tilbagelænethed.. Håber i kan følge mig derude :)

Jeg har den sidste tid søgt efter en pioneer cd af ældre dato.. Nu er jeg så stødt på en der ser interessant ud, dog er sidste købsfrit i morgen.. Det handler om ovennævnte PIONEER PD-S801. Der findes ikke meget info om denne eller lille- og storebror på nettet, så hvis nogen har stiftet bekendstkab med den eller noget lignende må i meget gerne skrive ;) vil jo nødigt købe en gammel kat der har gemt sig alt for længe i sækken... 

Hej

Jeg har haft denne maskine og drevet er som nævnt glimrende. Desværre er konverteren lige tilrotterne, så find dig en god dac.

held og lykke

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:
ja, præcis.. Men hov-hov, nu får jeg så et tilbud fra sælgeren/firmaet om at købe en "ONKYO INTEGRA DX6750" istedet... Der er pt. også en til salg på ebay, så de må have et par stykker af dem.. Jeg ved godt at jeg trodser mit brand-princip hvis jeg vælger denne :P men onkyo'en ser også interessant ud.. Ronin, du lader til at have styr på det med cd-afspillere; hvis de to maskiner stod  til samme pris hvilken ville du/i så vælge ?! :) ps. kan se nyprisen på onkyo i 1990 var 1000dm og pioneer'en kostede i 1992, 550dm..

Onkyo´en er som sådan udemærket, men laseren kan være træt og da de næsten ikke kan skaffes mere, kan det give problemer. Skal du gå efter en Onkyo, så kig efter DX-6850 istedet - den har samtidig et smækkerlækkert drev.

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Kanon den hopper jeg bare på så!! Også en meget pæn maskine synes jeg, altså DX-6850.. Skulle gerne modtage den torsdag i denne uge, så det bliver da lidt spændende om den kan levere en lidt mere levende stereo lyd end min dvd-afspiller!! Modellen jeg har købt er med sølv front og ellers et sort kabinet.. Men tak for hjælpen ihvertfald! Nu må vi se om jeg gorde ret i at stole blindt på dig Ronin :) - Ej har snakket med en af mine bekendte, han ejede en "DX-6870", og den var han vidst ret imponeret over.. og ja, på billederne ser det godt nok ud til at være et ret lækkert drev må jeg sige !!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:
Kanon den hopper jeg bare på så!! Også en meget pæn maskine synes jeg, altså DX-6850.. Skulle gerne modtage den torsdag i denne uge, så det bliver da lidt spændende om den kan levere en lidt mere levende stereo lyd end min dvd-afspiller!! Modellen jeg har købt er med sølv front og ellers et sort kabinet.. Men tak for hjælpen ihvertfald! Nu må vi se om jeg gorde ret i at stole blindt på dig Ronin :) - Ej har snakket med en af mine bekendte, han ejede en "DX-6870", og den var han vidst ret imponeret over.. og ja, på billederne ser det godt nok ud til at være et ret lækkert drev må jeg sige !!

Hehe så håber jeg ikke at du bliver skuffet....

Glæder mig til at høre hvad du synes - siden den er i sølv, så smid lige et par billeder af den, da den er meget sjælden i sølv.

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Modtog afspilleren Onsdag i sidste uge.. Jeg venter stadig på nye phono-kabler, så vil gerne vente med en udtalelse, men jeg er helt sikkert ikke skuffet :) Har lige renset laser og smurt løbeværket osv. Må sige at det er en meget robust opbygning, så glæder mig til at få nogle kabler hjem til den.. Ang. Billeder kommer de ind på en tråd jeg opretter i "mit surround udstyr", skulle gerne blive inden længe.. Skal lige have kabler i kabelbakker, kork under elektronikken og en tung gang masonit under højttalerne.. :)

Mvh. Daniel

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:

Modtog afspilleren Onsdag i sidste uge.. Jeg venter stadig på nye phono-kabler, så vil gerne vente med en udtalelse, men jeg er helt sikkert ikke skuffet :) Har lige renset laser og smurt løbeværket osv. Må sige at det er en meget robust opbygning, så glæder mig til at få nogle kabler hjem til den.. Ang. Billeder kommer de ind på en tråd jeg opretter i "mit surround udstyr", skulle gerne blive inden længe.. Skal lige have kabler i kabelbakker, kork under elektronikken og en tung gang masonit under højttalerne.. :)

Mvh. Daniel

Jeg ville mene at det er en langt bedre idé at få grejet til at spille INDEN du begynder med granit og kork m.m.! På den måde får du INGEN konkrete erfaringer (til evt. senere brug) der fortæller HVAD der sker med lyden ift. de forskellige typer underlag.

På samme måde er det fuldstændig tåbeligt at 'implementere' fire-fem forskellige tweaks på én gang. Ingen bliver klogere af at klistre blygummi på apparaterne, montere spikes, prøve nye signalkabler osv. på én gang! 

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes