Forfatter |
|
bette Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købet Classic No 1 CD-afspiller. Den kan afspille HDCD men hvad er det? Er det specielle CDer og hvis det er, hvor kan man købe dem?
__________________ Lars Jessen
|
Til top |
|
|
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist microsoft der har fundet på det i sin tid. Det er en information som ligger på cd'en som gør at den bedre bliver i stand til at gengive det oprindelige analoge signal (som jo er alle cdafspilleres ide). det smarte ved systemet er at almindelige cd'er stadig kan læse den som en almindelig cd, uden at bruge den ekstra information. (så vidt jeg husker)
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bette skrev:
Har købet Classic No 1 CD-afspiller. Den kan afspille HDCD men hvad er det? Er det specielle CDer og hvis det er, hvor kan man købe dem? |
|
|
Lidt of topic. Vil meget gerne høre din erfaringer! Den afspiller er i min kikkert. Hvad havde du før? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
bette Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før havde jeg en ældre Sony. (ca. pris 7.000 DKK-solgt og kan ikke huske model no.) Den kunne ikke afspille brændte CDer, derfor solgte jeg den. Classic No 1 spiller VIRKELIG godt. Kvaliteten (betjeningsmæssigt/fjernbetjening/CD-skuffe) er absolut i top. Lækker finish. Sat ned til 3.400 DKK, men det har du sikkert bemærket og til den pris har jeg ikke kunnet finde et seriøst alternativ.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
Det er vist microsoft der har fundet på det i sin tid. Det er en information som ligger på cd'en som gør at den bedre bliver i stand til at gengive det oprindelige analoge signal (som jo er alle cdafspilleres ide). det smarte ved systemet er at almindelige cd'er stadig kan læse den som en almindelig cd, uden at bruge den ekstra information. (så vidt jeg husker)
|
|
|
Ikke helt korrekt. Det var et andet lille firma (Pacific Microsonics, tror jeg) der opfandt det og satte det i produktion. Men er så fornyligt opkøbt af Microsoft. Microsoft ville ha' det implementeret i deres produkter. Men kan vist sige at Microsoft ikke har gjort det store i det. Og det må vel efterhånden betragtes som en død sild, der udgives færre og færre af dem og ofte er det mærkelige genrer af musik der udgives. Men dog er Neil Young stadig på den, men mener dog at Mark Knopfler er hoppet af. Engang kunne man følge på en decideret hjemmeside www.hdcd.com hvad der kom og var af udgivelser, men det er også slut! Og ja mediet må nok sig overhalet af SACD, DVDA, LP og faktisk de nye CD maskiner. Densen gik væk fra det pga. de mente de havde en teknik der lød bedre.
"Jamen hvorfor er det så i min sprit nye cdspiller?" Dengang det var aktuelt og nyt skulle cdspilleren have en speciel chip fra Pacific Microsonics som skulle afkode signalerne. Det var dyrt. I dag er det med som en del af de ship deres bruges. Og det ville sikkert koste mere ikke at få det med. Ellers koster det sikkert ikke mange ører at det er med. Nu har selv visse billige dvd spillere og selv surround forstærkere denne mulighed.
Mvh.:´*`:.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars, der er et oftest et lille HDCD logo på CD eller cover.
Der er nok flest i country genrerne, hvis du er til det. Men der findes da rock, problemet er at du skal lede...
|
Til top |
|
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en liste (web sider) hvor HDCD titler står på, gern med CD nummer.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her: http://www.hitbutiken.com/hdcd/
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Er der en liste (web sider) hvor <span ="lgText" style="font-weight: normal;">HDCD titler står på, gern med CD nummer.</span>
|
|
|
gooooogle er din ven.
Som jeg skrev før er det rimeligt dødt. Men du kan finde noget her: www.hdcd.se
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så lige på en anden side at NIN The Fragile havde et nr i HDCD  , så det skulle jeg da lige prøve. Den blev smidt gennem receiveren og ganske rigtig, HDCD logoet kom på kun til den sang, underligt at man ikke har lavet hele pladen i HDCD!?  Men meget sjovt.
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så heldig? at jeg kan slå filteret til og fra på min maskine, og generelt vil jeg sige at det giver et lidt bredere perspektiv, men især forbedret dybde perspektiv. XRCD er lige omvendt meget bredere perspektiv og ikke så meget dybde perspektiv. En skam der ikke laves mere på HDCD  Hvis man vil lytte på noget mainstream musik så er en del af Mark Knopflers solo ting udgivet som HDCD, faktisk mener jeg det er alle på nær Shangrila (har ikke den senseste). På et tidspunkt var hdcd.com faktisk et godt site, men prøv det nu så kan i selv se at det er dødsdømt, en lam forward til et eller andet mere eller mindre tilfældigt microsoft site.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Kaizers skrev:
|
|
|
Ikke helt korrekt. Det var et andet lille firma (Pacific Microsonics, tror jeg) der opfandt det og satte det i produktion. Men er så fornyligt opkøbt af Microsoft. Microsoft ville ha' det implementeret i deres produkter. Men kan vist sige at Microsoft ikke har gjort det store i det. Og det må vel efterhånden betragtes som en død sild, der udgives færre og færre af dem og ofte er det mærkelige genrer af musik der udgives. Men dog er Neil Young stadig på den, men mener dog at Mark Knopfler er hoppet af. Engang kunne man følge på en decideret hjemmeside www.hdcd.com hvad der kom og var af udgivelser, men det er også slut! Og ja mediet må nok sig overhalet af SACD, DVDA, LP og faktisk de nye CD maskiner. Densen gik væk fra det pga. de mente de havde en teknik der lød bedre. "Jamen hvorfor er det så i min sprit nye cdspiller?" Dengang det var aktuelt og nyt skulle cdspilleren have en speciel chip fra Pacific Microsonics som skulle afkode signalerne. Det var dyrt. I dag er det med som en del af de ship deres bruges. Og det ville sikkert koste mere ikke at få det med. Ellers koster det sikkert ikke mange ører at det er med. Nu har selv visse billige dvd spillere og selv surround forstærkere denne mulighed.
Mvh.:´*`:. |
|
|
HDCD har nu aldrig kørt som et selvstændigt medie, men udelukkende som en forbedring af cd-formatet, så overhalet af SACD osv. kan man ikke rigtigt sige.
Fælles har HDCD, SACD og DVD-Audio dog at der ikke rigtigt er nogle der gør noget ud af det mere..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser desvære ud til at de gode fomater ( udover LP ) er ved at dø... Jeg frygter da også lidt den dag, hvor man ikke kan få en afspiller til SACD mere,,, Men både Denons kommende afspillere 1930. 2930 og 3930 har SACD, plus Pioneer og PS 3 får det også.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Ja det ser desvære ud til at de gode fomater ( udover LP ) er ved at dø... Jeg frygter da også lidt den dag, hvor man ikke kan få en afspiller til SACD mere,,, Men både Denons kommende afspillere 1930. 2930 og 3930 har SACD, plus Pioneer og PS 3 får det også.
|
|
|
Der er heldigvis mange maskiner der har både DVD-audio og SACD - sjovt nok er det mere og mere forbeholdt billigere maskiner. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Milu skrev:
Kaizers skrev:
Det er vist microsoft der har fundet på det i sin tid. Det er en information som ligger på cd'en som gør at den bedre bliver i stand til at gengive det oprindelige analoge signal (som jo er alle cdafspilleres ide). det smarte ved systemet er at almindelige cd'er stadig kan læse den som en almindelig cd, uden at bruge den ekstra information. (så vidt jeg husker) |
|
|
Ikke helt korrekt. Det var et andet lille firma (Pacific Microsonics, tror jeg) der opfandt det og satte det i produktion. Men er så fornyligt opkøbt af Microsoft. Microsoft ville ha' det implementeret i deres produkter. Men kan vist sige at Microsoft ikke har gjort det store i det. Og det må vel efterhånden betragtes som en død sild, der udgives færre og færre af dem og ofte er det mærkelige genrer af musik der udgives. Men dog er Neil Young stadig på den, men mener dog at Mark Knopfler er hoppet af. Engang kunne man følge på en decideret hjemmeside www.hdcd.com hvad der kom og var af udgivelser, men det er også slut! Og ja mediet må nok sig overhalet af SACD, DVDA, LP og faktisk de nye CD maskiner. Densen gik væk fra det pga. de mente de havde en teknik der lød bedre. "Jamen hvorfor er det så i min sprit nye cdspiller?" Dengang det var aktuelt og nyt skulle cdspilleren have en speciel chip fra Pacific Microsonics som skulle afkode signalerne. Det var dyrt. I dag er det med som en del af de ship deres bruges. Og det ville sikkert koste mere ikke at få det med. Ellers koster det sikkert ikke mange ører at det er med. Nu har selv visse billige dvd spillere og selv surround forstærkere denne mulighed. Mvh.:´*`:. |
|
|
HDCD har nu aldrig kørt som et selvstændigt medie, men udelukkende som en forbedring af cd-formatet, så overhalet af SACD osv. kan man ikke rigtigt sige.
Fælles har HDCD, SACD og DVD-Audio dog at der ikke rigtigt er nogle der gør noget ud af det mere..... |
|
|
Hehe nja, strengt taget skulle SACD vel også være en forbedring af CD formatet?
|
Til top |
|
|
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bette Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg sige, det er da det HELT rigtige sted, hvis man har brug for hjælp. 1 minut efter jeg havde indrykket mit spørgsmål. så kom de første svar. Tusind tak for jeres hjælp. Ikke sidste gang jeg går denne vej.
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|