Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 00:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Pioneer CD afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomsen86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har erhvervet mig en Pioneer PD-8500 cdafspiller som ikke rigtig dur,skal lige siges har fået den gratis da den er defekt...

det der er galt med den er at den "hakker" i musikken og har svært ved at indlæse en skive...

Vil nu gerne vide om der er nogen der kender denne cdafspiller og om det kan betale sig at gøre noget ved den?

Har en mistanke om at det er laceren der skal justeres ind?

men som sagt kan det betale sig at bruge ret meget tid på den?

ville gerne sætte et billede af den ind men kan ikke finde ud af hvordan jeg gør...nogen der kan hjælpe?

Til top Vis thomsen86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomsen86

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Det er en temmelig gammel sag.

Hvis der sidder tre små drejepotentiometre på printet tæt på drevet kan du prøve at justere på dem. Ofte kan man lige få den til at køre et ½-1 år mere på den konto.

Sæt et tuschstreg ud for der hvor potentiometrene står nu så det er nemt at vende tilbage til startpostiionen. De påvirker hinanden, så du skal give dig god tid.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

thomsen86
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

hehe...jeps har før justeret en Bang og Luffe ind...damn det tog lang tid...men kan det betale sig i forhold til kvaliteten af afspilleren?

nogen der ved hvordan den spiller?

Ebbe44
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Inden du begynder at skrue i blinde på noget som helst, så prøv at rense linsen med isopropylalkohol. Surt at komme ud hvor man ikke kan bunde, for blot at få øje på støv/tobaksrøg på linsen

mvh
Ebbe

Til top Vis Ebbe44's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ebbe44

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også rense linsen først. Det gør jeg jævnligt.
Noget andet er mekanik. På en Onkyo DXG-10 cd jeg havde for år tilbage, var alle lyslederkabler mellem digital og analog printet itu. Jeg fik nogle nye hjem fra Norge, og vupti, så funkede den igen. Jeg købte den faktisk defekt. Men 27 kilo, det var for meget. Hvis du er glad for den, så er det self. altid værd at prøve at reparere.
Red Fox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

thomsen86
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

takker for svarene...vil prøve og rense linsen og "Bippe" diverse ledninger i den...

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
Jeg ville også rense linsen først. Det gør jeg jævnligt.
Noget andet er mekanik. På en Onkyo DXG-10 cd jeg havde for år tilbage, var alle lyslederkabler mellem digital og analog printet itu. Jeg fik nogle nye hjem fra Norge, og vupti, så funkede den igen. Jeg købte den faktisk defekt. Men 27 kilo, det var for meget. Hvis du er glad for den, så er det self. altid værd at prøve at reparere.
Red Fox.

Her i huset er alle rygere. Det betyder, at jeg mindst 1 gang i kvartalet renser laser på både DVD og CD afspillere. Jeg bruger vatpinde og isopropylalkohol.

Jeg var engang ude for, at min Denon CDafspiller gik totalt død. Det eneste den ville, var at køre skuffen ud og ind. Jeg troede den var totalt kaput, men inden jeg kasserede den, rensede jeg lige laseren. Vupti, den fungeredfe 100% igen.

Jeg har også prøvet at justere tracking, med de 3 trimmepotmetre. Med hovedtelefoner og miniskruetrækker, tog det et par timer, men så sporede den også perfekt.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Ebbe44
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

Her i huset er alle rygere. Det betyder, at jeg mindst 1 gang i kvartalet renser laser på både DVD og CD afspillere. Jeg bruger vatpinde og isopropylalkohol.

Det er netop karakteristisk i "rygerfamilier", at cd/dvd-spillerne går døde. Jeg har reddet mange "på stedet" ved blot at fugte en vatpind med lidt spyt, og så har de kørt igen.
( Nogle vil nok påstå, at det har lidt med alkoholdindholdet i kroppen at gøre)

Jeg var engang ude for, at min Denon CDafspiller gik totalt død. Det eneste den ville, var at køre skuffen ud og ind. Jeg troede den var totalt kaput, men inden jeg kasserede den, rensede jeg lige laseren. Vupti, den fungeredfe 100% igen.

Jeg har også prøvet at justere tracking, med de 3 trimmepotmetre. Med hovedtelefoner og miniskruetrækker, tog det et par timer, men så sporede den også perfekt.

Dette stunt er nu sjovere/mere sikkert hvis man har et scop til rådighed

mvh
Ebbe

Til top Vis Ebbe44's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ebbe44

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Ebbe44 skrev:
finn52 skrev:

Det er netop karakteristisk i "rygerfamilier", at cd/dvd-spillerne går døde. Jeg har reddet mange "på stedet" ved blot at fugte en vatpind med lidt spyt, og så har de kørt igen.
( Nogle vil nok påstå, at det har lidt med alkoholdindholdet i kroppen at gøre)

Jeg har lavet det samme trick mange gange, dog kræver jeg altid vodka til at rense linsen med - det virker fint, og så er festen lissom sparket igang

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes