Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 03:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: denon 3560 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se der er mange der modificere 3560ern men hvordan lyder den standard,og hvad vil det ca koste at få den renoveret ,laser ,osv.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

umodded via analog out, lidt kedelig og indelukket i lyden, men stadigvæk ret hæderlig den er meget homogen i sin spille stil, men altså ikke noget der hiver den op over mængden af rimelige afspillere.  Via Digital out og en god DAC her har du nok den bedste gengivelse overhovedet, enorm dynamik og sublimt grundtone område kombineret med en fantastisk let tilgang til musikken 

Men den er altså ikke uden problemer, den lægger en lille smule fokus på dynamikken, ikke forstået at den betoner lyden, slet ikke, men den viser meget tydeligt hvad den gør.  Enten syntes man det er fedt, eller også vil man hellere leve uden. Jeg kan lide den, men fruen vil hellere høre på noget andet!

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du for det første bypaser kondensatorene i udgangene, lukker den batragteligt op og den lidt indelukkede der blev beskrevet, reducerets betragteligt...

Udskiftning af I/V konverter upampsene giver yderligere hul igennem og bringer den op ved sidsn af ganske fornuftigt og dyre maskiner af nyere dato. 

Den har selvfølgelig ikke den sidste luft i toppen man får fra nye maskiner med 24 bit og upsampling mm. men ikke så langt fra så man reelt savner noget, det er ganske enkelt forbløffende hvor god den er trods alder, selve digital delen er ganske fornuftig og DAC chipsene selv om de er tudse gamle, er slet ikke så ringe..  svaghederne ligger mest af alt i analogdelen. (som for flertallet af maskiner gamle som nye)

Ydderligere modefikationer som beskrevet i indslaget her i forum vedrørende modefikationer mm. vil løfte den ydderligere op, og gøre den ganske stærk selv overfor nye ganske bekostelige maskiner. (det er selvfølgelig en smags sag om man generelt kan lide klangen og resultetet fremfor andet.??)

Som sagt den sidste opløsning nyere 24 bittere mm. kan prestere har den ikke helt, (her kommer DAC'ne og de digitale kredsløb lidt til kort over for nyere teknologi og land vindinder, men igen det er egentlig ikke så voldsomt meget..) men ned efter og dynamisk samt perspektivsk, er der intet at udsætte efter den har fået en kærlig hånd..

Disse betragtninger gælder iøvrigt ikke KUN 3560  men også andre mærkesr top modeller fra samme periode, eks Pioneer og Sony..  anden klang mm. men samme fine kvalitative potencielle..

Der er RIGTIG! meget fornuftig vellyd at hente fra fordums tids "konger"...

Det samme har jo vist sig faktisk for nogle af samtidens D/A convereter, da der er gået lidt "kult" i AudioAlchemy og deres små fine "boxe" gammelt betyder ikke NØDVENDIGVIS! dårligt og ubrugeligt!.. bestemt nej... der er områder hvor det nye har overhalet en smule, men i realiteten er det ikke så voldsomt at de fleste ikke ville kunne leve lykkeligt med det, og med lidt tweak og mod. sååååå...  ja så reduceres distancen betragteligt.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

ok tak for de fine svar hvad vil disse modifikationer ca stå i kr,jeg har en amc xcd 24/192, spiller ganske udemærket ville der være stor forskel på disse rent lydmæssigt.kan ikke finde ud af om man skulle smide penge efter den på modifikationer eller købe en brugt 3560er og bruge penge på den istedet.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 20 Juni 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Svært spørgsmål... det kan jeg ik vurdere vad DINE øre syntes!?

En ny clock med strømforsyning koster godt 1600 kr. nye opamps mm et par hundrede..

mvh.

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

ok tak jeg må i tænkeboks.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

@miju

Hvis man udelukkende bruger den som drev er der så nogle modifikationer, man bør overveje?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

christian m skrev:
ok tak for de fine svar hvad vil disse modifikationer ca stå i kr,jeg har en amc xcd 24/192, spiller ganske udemærket ville der være stor forskel på disse rent lydmæssigt.kan ikke finde ud af om man skulle smide penge efter den på modifikationer eller købe en brugt 3560er og bruge penge på den istedet.
jeg ville gøre som jeg har valgt, købe en 3560, lade den blive original og bruge pengene på en ordentlig DAC!

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Problemet er at der ikke findes så farligt mange dele til den mere. Når drevet på min 3560 står af, så er det slut, da det ikke findes som original reservedel hos Denon mere.

Men ja, lad være med at rod så meget med den, få en ordentlig DAC istedet, og udnyt dens stærkeste force - nemlig det uovertrufne drev!

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Tror næppe den er pengene værd......dertil er brugtprisen for høj eftersom den er "for kendt". Især da det mekaniske måske snart står af.

Næh jeg gav 1500 kr. for min Marantz CD10. Det var et godt køb.

Er ret sikker på at Marantz CD10/CD16 er bedre bud på en god CD afspiller/drev (og især til prisen) end den Denon. 

Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

LarsOhl skrev:

Tror næppe den er pengene værd......dertil er brugtprisen for høj eftersom den er "for kendt". Især da det mekaniske måske snart står af.

Næh jeg gav 1500 kr. for min Marantz CD10. Det var et godt køb.

Er ret sikker på at Marantz CD10/CD16 er bedre bud på en god CD afspiller/drev (og især til prisen) end den Denon. 

nej du har ret, lad os få prisen ned på 5-800kr så jeg kan få pulterkammeret fyldt op

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

LarsOhl skrev:

Tror næppe den er pengene værd......fair nok, men har DU selv hørt den? dertil er brugtprisen for høj eftersom den er "for kendt". Især da det mekaniske måske snart står af.

Næh jeg gav 1500 kr. for min Marantz CD10. Det var et godt køb. Kender den ikke, måske har du ret...

Er ret sikker på at Marantz CD10/CD16 er bedre bud på en god CD afspiller/drev (og især til prisen) end den Denon. Det er jo et postulat, som er lidt svært at forholde sig til....

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

JA tror ikke der er tale om eksakt viden, men gætterier..

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

arrhhh, kom nu, I ved jo godt alle sammen, at der er guldlyd at hente i gamle topmodeller. Lyt dog til een, hvis I har chancen. Der er efterhånden rigtig mange der har erfaringer med mods på sådanne gamle slæder, og det er ikke småting de har kunnet trække ud af dem. Køb een og få hånd på nogle reservedele, inden de udgår, eller find nogle rester. og pas så godt på dem.
Det er jo med de nye maskiner, som om at produc. KUN kan koncentrere sig om analogdelen og nogle konvertere. Drevet har de helt lagt på hylden, og tager bare det arveste bras fra en pc, som siger "hviiiiiiin" når de ræser ud og ind, samt KLONK, KLASK, KLIK, TADAGONK os.s.v..... Gaaaaab!
Så er der jo også aspektet ved at gøre noget ved det selv, og ikke blot smide penge efter en producents egotripperpriser, a la "jo dyrere, jo bedre - manden (kunden) dér ser ud til at have mange penge, så jeg lokker lige 25.000 mere ud af ham, hehe".
Desuden er det min opfattelse, at gamle topmodeller var mere rimelig prissat end topmodellerne idag. 10000 kr. kom man langt med, men det rækker jo næsten kun til LowFi idag ;(
Næ, lad os få nogle fede gamle rettromaskiner der vejer et ton, og lyder lige så fedt (med mods)!
Red Fox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
arrhhh, kom nu, I ved jo godt alle sammen, at der er guldlyd at hente i gamle topmodeller. Lyt dog til een, hvis I har chancen. Der er efterhånden rigtig mange der har erfaringer med mods på sådanne gamle slæder, og det er ikke småting de har kunnet trække ud af dem. Køb een og få hånd på nogle reservedele, inden de udgår, eller find nogle rester. og pas så godt på dem.
Det er jo med de nye maskiner, som om at produc. KUN kan koncentrere sig om analogdelen og nogle konvertere. Drevet har de helt lagt på hylden, og tager bare det arveste bras fra en pc, som siger "hviiiiiiin" når de ræser ud og ind, samt KLONK, KLASK, KLIK, TADAGONK os.s.v..... Gaaaaab!
Så er der jo også aspektet ved at gøre noget ved det selv, og ikke blot smide penge efter en producents egotripperpriser, a la "jo dyrere, jo bedre - manden (kunden) dér ser ud til at have mange penge, så jeg lokker lige 25.000 mere ud af ham, hehe".
Desuden er det min opfattelse, at gamle topmodeller var mere rimelig prissat end topmodellerne idag. 10000 kr. kom man langt med, men det rækker jo næsten kun til LowFi idag ;(
Næ, lad os få nogle fede gamle rettromaskiner der vejer et ton, og lyder lige så fedt (med mods)!
Red Fox
hehe, er du DAMP barn?

Men indrømmet der er dælme noget ved de gamle maskiner, som man ikke ser mere...

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2006 kl. 04:09 | IP-adresse registreret  

Ja, ikke mindst LYDEN af både drev og musik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Juni 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

[QUOTE]

blackhawk

Problemet er at der ikke findes så farligt mange dele til den mere. Når drevet på min 3560 står af, så er det slut, da det ikke findes som original reservedel hos Denon mere.

Men ja, lad være med at rod så meget med den, få en ordentlig DAC istedet, og udnyt dens stærkeste force - nemlig det uovertrufne drev!

LarsOhl

[QUOTE]

Tro mig drevet står ikke så'n lige af!... laseren kan slides, men skan stadig fås.. resten er nærmest uopslideligt, eller kan sagtens nemt og billigt "reppes"..  det er en af de dejlige ting ved den maskine..

Selvfølgelig er den ikke Uopslidelig! men inden for en årerække af realistisk brug (op til 10 år. endnu) holder den sgu fint..

Kender eks. på maskiner der har kørt UDEN nogenform for udskiftninger eller service siden de kom frem og til nu...

En lokal resturant har en stående og spille 8 t. om dagen og har haft det siden 93, den har fået skiftet laser EN gang og renset og smurt samt justeret ved samme lejlighed, det er 4 år siden..

Så udover laseren, så er den driftsikker som få!..

Man kan for et par tusinde foruden maskinens brugtpris, få en fornuftig stand alone maskine ud af det, der er langt bedre end mange multi afspillere DVD mm. man kan få.. samt mindst lige så god som mange maskiner op til 8 - 10000 kr..

Men vil man have noget der følger dagens standard omkring de 10000 og over.. så er der efterhånden (siden jeg forfattede modefikations artiklen) kommet en del stærke nye alternativer.

Her snakker jeg om eks. en Benchmark DAC. eller en ElectroCompaniet ditto..

Der er også andre maskiner på markhedet nu der vil give det sidste pif med man ikke kan presse ud af en 3560... (ikke mindst på brugtmarkhedet)

Men har man under 5kg. kr. eksempelvis... så er en modeficeret 3560 en kanon løsning der giver noget bedre lyd og meget højre kvalitet end hvad man ellers kan finde der.

Har eller påtænker man en løs DAC. er det en super løsning af få fat i en 3560.. bedre drev får man ikke til realistiske penge. (og her er modefikationer ikke nødvendige)

mvh.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Har eller påtænker man en løs DAC. er det en super løsning af få fat i en 3560.. bedre drev får man ikke til realistiske penge. (og her er modefikationer ikke nødvendige)

mvh.

Hej Miju...

Du glemmer helt de forskellige Teac-modeller med VRDS-drev! (Dog ikke VRDS 7 og VRDS 9).

De drev er på det nærmeste uopslidelige, og er (tør jeg godt sige) mere vellydende end det drev der sidder i Denon 3560. Dog får du ikke unaturlig dynamik, men realistisk og 'musikalsk' dynamik. Foruden alt det andet, som de også gør bedre end den dér fra Denon...

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
miju skrev:

mvh.

Hej Miju...

Du glemmer helt de forskellige Teac-modeller med VRDS-drev! (Dog ikke VRDS 7 og VRDS 9).

De drev er på det nærmeste uopslidelige, og er (tør jeg godt sige) mere vellydende end det drev der sidder i Denon 3560. Dog får du ikke unaturlig dynamik, men realistisk og 'musikalsk' dynamik. Foruden alt det andet, som de også gør bedre end den dér fra Denon...

Interessant!

Tør man spørge, hvad du synes at TEAC'en gør bedre udover at den er mere "musikalsk" dynamisk?

Hvilken TEAC taler vi om?

Hilsen

Nilau

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

til ppp_dk,
Jeg ser ikke lige hvad du mener med det, men da jeg er uddannet pædagog, en bankuddannelse, læst 7 sprog og en edbuddannelse, ved jeg da noget om området, og kan så ikke lige se se den hifirelaterede forbindelse til din mærkelige kommentar, men jeg vælger at lade det passere, eller du kunne måske forklare mig hvad du mente?.
Jeg er enig i Nilau om Teac, men de andre er også fine.
Hvis man belåner sin faste ejendom, eller bare tjener godt, så smid da bare en masse penge efter en ny fin cd, med et elendigt cdrom drev. Måske overdrevet lidt, men det fremmer forståelsen.
Hilsen Red Fox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum