Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: digital audio out (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lasse3000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hvilket kabel skal man bruge for at smide digital lyd i sin forstærker fra cd afspiller har opdaget jeg har en dvd optager der har denne udgang, har altid før brugte phone kabel.
Til top Vis lasse3000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse3000

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 August 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

lasse3000 skrev:
Hvilket kabel skal man bruge for at smide digital lyd i sin forstærker fra cd afspiller har opdaget jeg har en dvd optager der har denne udgang, har altid før brugte phone kabel.

Det kommer an på hvad det er for nogle apparater.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

lasse3000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 August 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Det er en philips dvd optager så har jeg bare tænkt mig at bruge den indtil jeg får købt en god dvd afspiller.. Hvad hedder sådan et kabel ?
Til top Vis lasse3000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse3000

highwaystar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 August 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Du kan kun smide et digitalt signal i din forstærker, hvis den har en digital indgang i forvejen.F.eks en Coaxial indgang eller Optical indgang.Den skal selvfølgelig også have en DA-converter indbygget, til erstatning for den DA-converter, der sidder i din CD-afspiller.Hvis din forstærker f.eks er en surroundreceiver, kan du overføre signalet digitalt fra din cdafspiller, med enten et optisk lyslederkabel eller et coaxialkabel.De fleste mener, at et coaxialkabel, lydmæssigt har de bedste egenskaber, da lyden oftest er mere analog (mindre hård i lyden).Et coaxialkabel kan koste fra omkring 200 kr op til flere tusinde kroner, medens et lyslederkabel kan koste fra 50 kr og opefter.Jeg håber du får en fornøjelse ved at prøve dig frem.Køb ikke det dyreste kabel.Du kan risikere at blive snydt.Et coaxkabel fra Hifiklubben til 200 kr er udmærket, hvis der vel at mærke er coaxialudgang på din CD-afspiller.Har selv prøvet det i en dyr opsætning og det lød udmærket.

Til top Vis highwaystar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highwaystar

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

highwaystar skrev:

Hej

Du kan kun smide et digitalt signal i din forstærker, hvis den har en digital indgang i forvejen.F.eks en Coaxial indgang eller Optical indgang.Den skal selvfølgelig også have en DA-converter indbygget, til erstatning for den DA-converter, der sidder i din CD-afspiller.Hvis din forstærker f.eks er en surroundreceiver, kan du overføre signalet digitalt fra din cdafspiller, med enten et optisk lyslederkabel eller et coaxialkabel.De fleste mener, at et coaxialkabel, lydmæssigt har de bedste egenskaber, da lyden oftest er mere analog (mindre hård i lyden).Et coaxialkabel kan koste fra omkring 200 kr op til flere tusinde kroner, medens et lyslederkabel kan koste fra 50 kr og opefter.Jeg håber du får en fornøjelse ved at prøve dig frem.Køb ikke det dyreste kabel.Du kan risikere at blive snydt.Et coaxkabel fra Hifiklubben til 200 kr er udmærket, hvis der vel at mærke er coaxialudgang på din CD-afspiller.Har selv prøvet det i en dyr opsætning og det lød udmærket.

Et digitalt coax kabel er blot et 75 ohm's kabel. Du kan derfor blot lodde to phonostik på et antennekabel. Phonostik bør også overholde de 75 ohm, men er ikke strengt nødvendigt.

Pris = næsten gratis

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes