Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Separate drevs indflydelse på lyden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
highwaystar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg oplever en bedre lyd, når nicamsignalet fra min DVD/HD-optager  bliver ledt digitalt gennem min Benchmark DAC 1 konverter, en ved CD-afspilning gennem samme konverter og drev.Skulle lyden ikke gerne være bedre ved CDafspilning, eller på højde ved lyden med Nicamsignalet?Når jeg skriver, at den lyder bedre ved nicamsignaler, mener jeg at lyden er mere velopløst og med mere bas.Ved cdafspilning er lyden glansløs og uden dynamik.Kan det være drevet, der er det svage led?Eller min effektforstærker?En eAR202.Jeg bruger min Benchmark som forforstærker og den skal næsten i maxposition for at lyde dynamisk.Kan den manglende dynamik ved cdafspilning skyldes en lav gain fra forforstærkeren?Jeg håber på nogle fyldestgørende svar.På forhånd tak.

Bjørn

Til top Vis highwaystar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highwaystar

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Til dit spørgsmål om drevets indlfydelse kan jeg da kun sige at der kan være pænt forskel på lyden fra dem. Mange produceter propper biliger cd rom drev i dvd afspilere og det er for det meste ikke befordrene for lydkvaliten. Prøv evt at køb en brugt Sony ES maskine eller gammel Marantz og brug den som løst drev til din Bensmart og jeg tror du vil falde ned af stolen i chock tilstand.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes