| Forfatter |
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som ejer af en 2000 kroners CD-afspiller, der ganske vist spiler langt bedre end de helt billige, kunne jeg godt tænke mig at høre, om man skal hoste op med 10.000 for at få en langt bedre, eller om man kan nøjes med det halve? Det irriterer mig også, at CD'erne bliver brændvarme, man kan nærmest spejle æg på dem, når de tages ud af maskinen - kan det ikke være anderledes? Ja, jeg hører både akustisk jazz og klassisk samt den bløde mellemvare inden for rock. Any ideas out there?

__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har på fornemmelsen at der ikke er sket det helt store inden for gengivelsen cd'er inden for de sidste mange år. Hvis jeg var dig ville jeg købe en brugt afspiller af den lidt bedre klasse.
Bruger man 10.000 (eller bare 5.000) på en brugt cd-afspiller er der virkelig mange gode afspillere derude.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Mine cd'er bliver aldrig varme...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt Denon's nye(re) DCD-2000AE og blev virkelig imponeret... Den spillede gennem en Denon PMA-2000AE og videre ud gennem et sæt Dali Helicon 400 højttalere...
Den spillede virkelig transparent og højopløst, så den tør jeg godt anbefale dig at lytte til... Den koster godt nok 11999,- i HiFi Klubben, men den kan helt sikkert købes billigere i tyskland...
Ellers har den en lillebror der hedder DCD-1500AE som jeg dog ikke har lyttet til, den koster 4999,- i HiFi Klubben.
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
| PS. Mine cd'er bliver aldrig varme... |
|
|
Desværre er jeg ikke klog nok til at dechiffrere hvad dit anlæg består af, sådden rent CD afspiller-mæssigt? Er der nogen hints?

|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan Graffo.
Hvad jeg kan læse er det en Pioneer PD-S06, som man lægger cd'er omvendt i, i forbindelse med deres stableplatter mekanisme. Ikke en ny model.
Marantz CD spillere kan fås til billige penge som brugt. OSE eller KI modeller er det værd at kigge efter.
Mvh. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Jeg har hørt Denon's nye(re) DCD-2000AE og blev virkelig imponeret... Den spillede gennem en Denon PMA-2000AE og videre ud gennem et sæt Dali Helicon 400 højttalere...
Den spillede virkelig transparent og højopløst, så den tør jeg godt anbefale dig at lytte til... Den koster godt nok 11999,- i HiFi Klubben, men den kan helt sikkert købes billigere i tyskland...
Ellers har den en lillebror der hedder DCD-1500AE som jeg dog ikke har lyttet til, den koster 4999,- i HiFi Klubben.
|
|
|
DCD-2000AE er ganske rigtigt meget lækker. Jeg er også vild med den, så den kan sagtens anbefales. Men jeg ville stadigvæk købe brugt. Du kan finde en maskine til 2500-5000 som "tæver" DCD-2000AE. Jeg gider ikke sidde og remse en masse op men der er rigtig mange lækre. Personligt valgte jeg selv en Denon DCD 1650AR, Denne er jeg SUPER tilfreds med, Den er mindst lige så god som DCD-2000AE.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DCD-2000AE til 12 kilo er spild af penge, den spiller simpelthen så uengageret og kedeligt. Jeg har fornyeligt testet den sammen med min egen Sony XA50ES, som jo ikker er helt ny, samt Lyngdorfs nye CD 1 til 16 kilo. Der var himmelvid forskel Lyngdorf CD 1 var klart bedst med Sony`en tæt på, mens Denon`en var en meget skuffende oplevelse . Det skal bemærkes at Denon DCD-2000AE var en tilspillet demo model !
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups glemte helt at være konstruktiv !
HVis jeg skulle investere i rigtig god cd lyd i dag, så købte jeg en Benchmark DAC til 7500kr hos Netto Music på nettet. Kombineret med en ældre Sony ES model eller en ældre Denon som drev. Det rykker. Har faktisk hørt Benchmark`en med en meget gl Phillips afspiller til 1200-1500kr og det lød forbavsende godt. Oven i hatten får man jo en kontrolforstærker med volume kontrol og hoved tlf indg.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
Denon DCD-2000AE til 12 kilo er spild af penge, den spiller simpelthen så uengageret og kedeligt. Jeg har fornyeligt testet den sammen med min egen Sony XA50ES, som jo ikker er helt ny, samt Lyngdorfs nye CD 1 til 16 kilo. Der var himmelvid forskel Lyngdorf CD 1 var klart bedst med Sony`en tæt på, mens Denon`en var en meget skuffende oplevelse . Det skal bemærkes at Denon DCD-2000AE var en tilspillet demo model ! |
|
|
Det er jo så din mening... Jeg synes den spiller rigtig fornuftigt...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
DCD-2000AE er ganske rigtigt meget lækker. Jeg er også vild med den, så den kan sagtens anbefales. Men jeg ville stadigvæk købe brugt. Du kan finde en maskine til 2500-5000 som "tæver" DCD-2000AE. Jeg gider ikke sidde og remse en masse op men der er rigtig mange lækre. Personligt valgte jeg selv en Denon DCD 1650AR, Denne er jeg SUPER tilfreds med, Den er mindst lige så god som DCD-2000AE.
Nicolai
|
|
|
Der kan jeg nu bedst lide den nye 2000AE, en af mine kammerater har DCD-1650SR som er et nummer bedre end din, og den er jeg ikke videre imponeret over...
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar so far. Jeg fik også et tilbud i en personlig mail, som jeg desværre har mistet, men jeg skal ikke købe noget lige nu. Er bare ved at undersøge, hvad der er.

|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Gonz skrev:
Denon DCD-2000AE til 12 kilo er spild af penge, den spiller simpelthen så uengageret og kedeligt. Jeg har fornyeligt testet den sammen med min egen Sony XA50ES, som jo ikker er helt ny, samt Lyngdorfs nye CD 1 til 16 kilo. Der var himmelvid forskel Lyngdorf CD 1 var klart bedst med Sony`en tæt på, mens Denon`en var en meget skuffende oplevelse . Det skal bemærkes at Denon DCD-2000AE var en tilspillet demo model ! |
|
|
Det er jo så din mening... Jeg synes den spiller rigtig fornuftigt... |
|
|
Yep sammen med 4 andre personer der var tilstede og alle havede samme mening om Denon`en ! Vil forøvrigt lige pointere ,at jeg ikke har noget imod Denon generelt bare for at undgå misforståelser i den retning ! Vi var vist bare alle dybt skuffede over, hvad en up to date ren cd afspiller til 12 kilo kunne præstere !
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Rega Apollo (6.5 K) og jeg garanterer dig fred i sindet, hvad angår kilden i dit setup - Hej
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
Exxtreme skrev:
Gonz skrev:
|
|
|
|
|
Yep sammen med 4 andre personer der var tilstede og alle havede samme mening om Denon`en ! Vil forøvrigt lige pointere ,at jeg ikke har noget imod Denon generelt bare for at undgå misforståelser i den retning ! Vi var vist bare alle dybt skuffede over, hvad en up to date ren cd afspiller til 12 kilo kunne præstere !
|
|
|
Det er også fint nok, alle har lov at have hver sin mening... Hvis alle var enige om hvad der lød godt, så ville vi jo stort have det samme stående hjemme i stuerne/lytteværelserne allesammen, og ingenting at diskutere, og det ville være enormt kedeligt.
Jeg er glad for at der findes så mange forskellige mærker og modeller med hver sine karakteristika (lyd, design...).
Der findes jo faktisk noget for enhver smag, så det er bare at finde noget man kan lide at lytte til, og se på...
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
| Køb en Rega Apollo (6.5 K) og jeg garanterer dig fred i sindet, hvad angår kilden i dit setup - Hej |
|
|
heysan, sad og læste tråden igennem for at finde nævnte spilledåse... Den gør det supersweet og der kommer jo en storebror ca. "NU", hvorfor man måske kan forvente at nogle vil opgradere til denne (Rega Saturn), med flere brugte Rega Apolloere til følge!?! Venligst __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Gonz skrev:
Exxtreme skrev:
Gonz skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er også fint nok, alle har lov at have hver sin mening... Hvis alle var enige om hvad der lød godt, så ville vi jo stort have det samme stående hjemme i stuerne/lytteværelserne allesammen, og ingenting at diskutere, og det ville være enormt kedeligt.
Jeg er glad for at der findes så mange forskellige mærker og modeller med hver sine karakteristika (lyd, design...).
Der findes jo faktisk noget for enhver smag, så det er bare at finde noget man kan lide at lytte til, og se på... |
|
|
Enig !!
|
| Til top |
|
| |
eyvind Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulig Usher CD-1 kan være noe. Hvis du ikke har noe i mot å lese norsk, kan du lese en utdypende brukererfaring HER
__________________ A wrong decision is better than indecision
Min Stereo
|
| Til top |
|
| |