Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: primare 30.2 cd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 December 2003 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Har nogen lagt ore til denne maskine? Jeg er ude efter en maskine som skal have BAL udgange.Evt andre forslag???

MVH

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2003 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Udover hifi4all.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 December 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Har nogen lagt ore til denne maskine? Jeg er ude efter en maskine som skal have BAL udgange.Evt andre forslag???

MVH

Hej winter !

Jeg har desværre ikke selv det store kendskab til denne Primare.

Dog har jeg bemærket at Poman og Pihl har denne afspiller. De kan sikkert levere nogle guldkorn.  

Prøv evt. at spørge dem !

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 03 December 2003 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 December 2003 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Bare lige et forslag... Prøv en brugt SONY 707ES. Den har balanceret udgang, og spiller røven ud af bukserne på rigtig mange nye "high end" maskiner, Inkl SONY's egne maskiner.

Ved ikke hvorfor, men netop denne serie fra SONY er ekstremtvellykket. Måske fordi det er en af de sidste, hvor man byggede maskinerne som kampvogne!

En 707ES kan vel findes til 3500-4000,- og jeg tvivler på du finder noget nyt under 20.000,- der ikke får høvl! Put evt. en LClock og nogle nye op-amps i, så er du i den 7. himmel....

Der er sikkert nogle snopper der er uenige, og absolut vil have noget nyt og dyrere, men prøv i det mindste inden du beslutter dig.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Juel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 December 2003 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej Winther

Uden at kende mærket indgående, kan jeg andetsteds her på sitet se at Ardency Audio har en Shanling CD-S24K på tilbud til 7K og med mit kendskab til Shanling var det måske en overvejelse værd!

I øvrigt mener jeg også du bør være åben for tanken om en kombination af separat DAC og drev.

Juel

Til top Vis Juel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juel

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 December 2003 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt den i mit eget setup for 3-4 år siden. Jeg testede ved den lejlighed også Copland 289, Micromega Stage 6, Audiolab DAX og Drev samt Parasound CD/P 2000.

Primare var den CD afspiller af de ovennævnte som havde den bedste pin-point præcision hvad angår stemmer. Byggekvaliteten var også den mest tillidsvækkende.

Micromega´en faldt helt igennem, Copland var unuanceret i toppen og Audiolab kombinationen var  i virkeligheden bare uinteressant.

Jeg valgte Parasound (som har balanceret udgang), da det var den CD afspiller som gav den mest livagtige gengivelse.

Men du skal nok læse dette indlæg med et gran salt, for jeg er inhabil. Jeg er i øjeblikket i færd med at forsøge at sælge min Parasound (der kom noget mere interessant forbi).

MVH
Mikke

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2003 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Att; hurtig.

Jeg har varet igemmen hele sony programet(222es,557es,555,779,707,xa5es,xa7es,xa50es,scd1,sc d777es,scd555 osv.Jeg vil bare prove noget nyt.Jeg maa dog sige at jeg skulle aldrig ha; solgt min 779es.Jeg har en kamersjuk som har en sony cdp7esd den spiller simpelhen kanont.

MVH

Ps Jeg er ikke til lc's produkter.da jeg har haft daarlige erfaringer.Saa maaske swooba fra tyskland.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 December 2003 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Juel]

Hej Winther

Uden at kende mærket indgående, kan jeg andetsteds her på sitet se at Ardency Audio har en Shanling CD-S24K på tilbud til 7K og med mit kendskab til Shanling var det måske en overvejelse værd!

I øvrigt mener jeg også du bør være åben for tanken om en kombination af separat DAC og drev.

Juel

[/QUOTE]

Jeg har prøvet denne Shanling maskine!! ( har haft en på prøve nogle måneder tidligere på året!) og kan anbefale den!! den giver fuld og fortrinlig valuta for pengene! og den oser af kvalitet!! på alle områder!!.

Den spiller fremragende og lige op med mange maskiner til det dobbelte!!...

Jeg kan anbefale den!! og især til den pris!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 December 2003 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Bare lige et forslag... Prøv en brugt SONY 707ES. Den har balanceret udgang, og spiller røven ud af bukserne på rigtig mange nye "high end" maskiner, Inkl SONY's egne maskiner.

Ved ikke hvorfor, men netop denne serie fra SONY er ekstremtvellykket. Måske fordi det er en af de sidste, hvor man byggede maskinerne som kampvogne!

En 707ES kan vel findes til 3500-4000,- og jeg tvivler på du finder noget nyt under 20.000,- der ikke får høvl! Put evt. en LClock og nogle nye op-amps i, så er du i den 7. himmel....

Der er sikkert nogle snopper der er uenige, og absolut vil have noget nyt og dyrere, men prøv i det mindste inden du beslutter dig.

Jep, en Sony CDP-X707ES er i manges ører den bedste rene cd-spille Sony har bakset sammen gennem tiden - den regnes stadig som en del af referencen rundt omkring i verden, og den giver i sandhed fuld valuta for pengene!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes