Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
Sendt: 03 December 2003 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
Bare lige et forslag... Prøv en brugt SONY 707ES. Den har balanceret udgang, og spiller røven ud af bukserne på rigtig mange nye "high end" maskiner, Inkl SONY's egne maskiner.
Ved ikke hvorfor, men netop denne serie fra SONY er ekstremtvellykket. Måske fordi det er en af de sidste, hvor man byggede maskinerne som kampvogne!
En 707ES kan vel findes til 3500-4000,- og jeg tvivler på du finder noget nyt under 20.000,- der ikke får høvl! Put evt. en LClock og nogle nye op-amps i, så er du i den 7. himmel....
Der er sikkert nogle snopper der er uenige, og absolut vil have noget nyt og dyrere, men prøv i det mindste inden du beslutter dig.
Bruger siden: 29 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
Sendt: 03 December 2003 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
Hej Winther
Uden at kende mærket indgående, kan jeg andetsteds her på sitet se at Ardency Audio har en Shanling CD-S24K på tilbud til 7K og med mit kendskab til Shanling var det måske en overvejelse værd!
I øvrigt mener jeg også du bør være åben for tanken om en kombination af separat DAC og drev.
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
Sendt: 03 December 2003 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
Jeg har hørt den i mit eget setup for 3-4 år siden. Jeg testede ved den lejlighed også Copland 289, Micromega Stage 6, Audiolab DAX og Drev samt Parasound CD/P 2000.
Primare var den CD afspiller af de ovennævnte som havde den bedste pin-point præcision hvad angår stemmer. Byggekvaliteten var også den mest tillidsvækkende.
Micromega´en faldt helt igennem, Copland var unuanceret i toppen og Audiolab kombinationen var i virkeligheden bare uinteressant.
Jeg valgte Parasound (som har balanceret udgang), da det var den CD afspiller som gav den mest livagtige gengivelse.
Men du skal nok læse dette indlæg med et gran salt, for jeg er inhabil. Jeg er i øjeblikket i færd med at forsøge at sælge min Parasound (der kom noget mere interessant forbi).
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
Sendt: 03 December 2003 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
Att; hurtig.
Jeg har varet igemmen hele sony programet(222es,557es,555,779,707,xa5es,xa7es,xa50es,scd1,sc d777es,scd555 osv.Jeg vil bare prove noget nyt.Jeg maa dog sige at jeg skulle aldrig ha; solgt min 779es.Jeg har en kamersjuk som har en sony cdp7esd den spiller simpelhen kanont.
MVH
Ps Jeg er ikke til lc's produkter.da jeg har haft daarlige erfaringer.Saa maaske swooba fra tyskland.
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
Sendt: 03 December 2003 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
[QUOTE=Juel]
Hej Winther
Uden at kende mærket indgående, kan jeg andetsteds her på sitet se at Ardency Audio har en Shanling CD-S24K på tilbud til 7K og med mit kendskab til Shanling var det måske en overvejelse værd!
I øvrigt mener jeg også du bør være åben for tanken om en kombination af separat DAC og drev.
Juel
[/QUOTE]
Jeg har prøvet denne Shanling maskine!! ( har haft en på prøve nogle måneder tidligere på året!) og kan anbefale den!! den giver fuld og fortrinlig valuta for pengene! og den oser af kvalitet!! på alle områder!!.
Den spiller fremragende og lige op med mange maskiner til det dobbelte!!...
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
Sendt: 03 December 2003 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
Hurtig skrev:
Bare lige et forslag... Prøv en brugt SONY 707ES. Den har balanceret udgang, og spiller røven ud af bukserne på rigtig mange nye "high end" maskiner, Inkl SONY's egne maskiner.
Ved ikke hvorfor, men netop denne serie fra SONY er ekstremtvellykket. Måske fordi det er en af de sidste, hvor man byggede maskinerne som kampvogne!
En 707ES kan vel findes til 3500-4000,- og jeg tvivler på du finder noget nyt under 20.000,- der ikke får høvl! Put evt. en LClock og nogle nye op-amps i, så er du i den 7. himmel....
Der er sikkert nogle snopper der er uenige, og absolut vil have noget nyt og dyrere, men prøv i det mindste inden du beslutter dig.
Jep, en Sony CDP-X707ES er i manges ører den bedste rene cd-spille Sony har bakset sammen gennem tiden - den regnes stadig som en del af referencen rundt omkring i verden, og den giver i sandhed fuld valuta for pengene!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum