Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Oppgradere Mark Levinson N°39 til N°390S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lexluthor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 04 September 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har sammenlignet eller fået oppgradert Mark Levinson N°39 til N°390S? Er det virkelig bedre lyd med N°390S eller er det bare annerledes?
Til top Vis Lexluthor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lexluthor

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 September 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

390s er bedre all the way, men det er for dyrt at få den opgradere - det er bedre at sælge din 39´er og finde en 390s. Så er det knap så voldsomt, rent økonomisk

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 04 September 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nu ikke tøve med at få opgraderet.

Jensen har lige haft en 390S til 28K. Så forskellen til 35 er ikke stor. Ingen tvivl om, at 390S er lysår bedre end 39!

Tænk på, at ens 39 gennemgår en komplet opgradering, dvs det meste indvendig skiftes ud og her kommer det bedste: Efter en opgradering er der på ny 5 års garanti på apparatet. Vel og mærke hos den officielle importør!

Jeg ville gøre det!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 04 September 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Jeg ville nu ikke tøve med at få opgraderet.

Jensen har lige haft en 390S til 28K. Så forskellen til 35 er ikke stor. Ingen tvivl om, at 390S er lysår bedre end 39!

Tænk på, at ens 39 gennemgår en komplet opgradering, dvs det meste indvendig skiftes ud og her kommer det bedste: Efter en opgradering er der på ny 5 års garanti på apparatet. Vel og mærke hos den officielle importør!

Jeg ville gøre det!

mvh

Helt enig....

Men hvis han sælger sin 39´er og køber en 390s kan opgraderingen jo meget vel stå i meget få penge - f.eks. købe den Jensen havde til 28k, og sælge sin egen for 20k og vupti - en opgradering for 8.000 kr. - så kan det vist ikke blive billigere

Lexluthor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

kr. 28 000 for en ML 390S er vel ganske billig (hvis den er i perfekt stand) - klarer jeg å skaffe en til den prisen så er det jo et kupp - ikke?

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 September 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Lexluthor skrev:
Fremmede skrev:

kr. 28 000 for en ML 390S er vel ganske billig (hvis den er i perfekt stand) - klarer jeg å skaffe en til den prisen så er det jo et kupp - ikke?

Ja må man sige de stod også i gå for at få den

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 06 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nu gå efter en opdatering på grund af den nye garanti. 5 år er lang tid.

Jeg tvivler meget på, at en 39 vil kunne indbringe 20K. Nok nærmere 10K. Det er deromkring de går for på EBAY!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 September 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Jeg ville nu gå efter en opdatering på grund af den nye garanti. 5 år er lang tid.

Jeg tvivler meget på, at en 39 vil kunne indbringe 20K. Nok nærmere 10K. Det er deromkring de går for på EBAY!

mvh

Ikke sælge sådan en på e-bay , de går meget op i om den er fra sunaudio lidt ? for tysker er ikke bange for at købe nyt ML i dk .

Bedre at sælge sådan en i holland eller BE .

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 06 September 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

mvh

De ryger faktisk for mellem 15 og 20k på Ebay. Samtlige jeg har budt med på, er røget til en pris deroppe omkring.

Lexluthor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

mvh

Hvis jeg får kjøbt en ML 39 for 10000 så kjøper jeg 2 stk.

Når det gjelder garanti så får man ikke ny 5 års garanti på hele produktet her i hvert fall, men bare en begrenset garanti på de utskiftede deler, dvs. DAC og chip'en som skiftes på main board. Det eneste som trenger service på ML 37/39/390S er CD-skuffen som må smøres med ny grease fordi det ble benyttet et smøremiddel som ble hårdt etter ca. 5 år og man bør skifte drivremmen til CD-skuffen som nu er laget av syntetisk gummi - den nye remmen er rød og ikke sort så det er lett å se om denne er blitt skiftet. Det er en fryd å kikke inni en ML CD processor og det er også ganske enkelt å smøre opp CD-skuffen selv med f.eks. Electrolube SPG. Men man må like å pusle med små mekaniske deler, og ..... det er ikke vanskeligere enn å skifte et mother board på en PC.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes