Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 15:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp til brug af FLAC/EAC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 September 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har installeret EAC og FLAC (og opsat EAC til at anvende FALC som ekstern decoder) og skal så til at rippe en cd! Her virker Eac (og FLAC) lettere uoverskueligt at gå til! 

Hvad jeg har gjort er følgende:

Jeg åbner EAC og markerer alle filerne på min audio-cd der skal rippes. Så går jeg ind under ACTIO -> COPY SELCTED TRACKS -> COMPRESSED. Så begynder EAC og extract'e mine audio-filerne en efter end med først -> READING TRACK-> COPY OK -> herefter popper FLAC FRONTEND op og så ved jeg ikke hvordan jeg skal komme videre???? 

Er der nogen der kan hjælpe mig også med hvis der er indstillingerne jeg har glemt at sætte?

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=EAC_and_Flac
http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Create_a_lossl ess_back-up_with_EAC_and_Flac

Jeg kunne godt klare noget hjælp!

Jeg har nu opsat EAC og FLAC som beskrevet og får kun wav fil i samme størrelse som på cd'en ud af det! Skal man indstille noget i FLAC programmet og skal dette manuelt opstartes samtidig med at man opstarter EAC programmet? Burde den fil jeg opnår efter komprimering ikke være i .flac format?

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 14 September 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke indsættte Flac frontend som External decoder, men den exekverbare fil der bare hedder Flac.

Jeg tror det er det der er galt. For når jeg gør det så kommer FLAC fronend ikke op, men der stater bare en command promt vindue hvor filen 'flacces' og så lukker det ned igen, hvorefter EAC fortsætter med næste sang.

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hvis du har fulgt den første vejledning skal du bare trykke på knappen "rip to mp3" istedet for "rip to wav". Den laver så flac-filer istedet for wav.

Alternativt kan du rippe til wav først og så senere pakke med flac. Til det formål kan du bruge flacdrop.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

sjorslev skrev:

Du skal ikke indsættte Flac frontend som External decoder, men den exekverbare fil der bare hedder Flac.

Jeg tror det er det der er galt. For når jeg gør det så kommer FLAC fronend ikke op, men der stater bare en command promt vindue hvor filen 'flacces' og så lukker det ned igen, hvorefter EAC fortsætter med næste sang.

Det er den eneste .exe fil der ligger under flac biblioteket. Filen hedder: 'flac frontend.exe'. Det kan ikke være andre!

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
sjorslev skrev:

Det er den eneste .exe fil der ligger under flac biblioteket. Filen hedder: 'flac frontend.exe'. Det kan ikke være andre!

Kan det være at jeg har hentet det forkerte FLAC program?! Jeg har hentet FLAC 1.1.2 for wi ndows with installer! Er dette ikke det rigtige?

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:
nicoleif skrev:
sjorslev skrev:

Kan det være at jeg har hentet det forkerte FLAC program?! Jeg har hentet FLAC 1.1.2 for wi ndows with installer! Er dette ikke det rigtige?

Nu fandt jeg frem til flac.exe! Det virker, tak fohjælpen! 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes