Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ZapPlayer igen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 03 December 2003 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Har fået min Zapplayer tilbage med nyt drev og laser. fremragende service af LC, det må jeg lade.

Lyden, endnu bedre end jeg kan huske den (ja-ja jeg er ved at blive gammel), meget åben og musisk, og jeg syntes dyybere end før. Kan den holde, slipper jeg for at købe et separat drev, som jeg har planlagt i modsat fald. Så kan Zappen blive til DA konverter, men nu må vi se. I drøm mine herre (so far).

Jeg har vinklet mine elektrostater ind efter at jeg har besøgt Carsten og et par andre gutter i Viborg hifi klub.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 December 2003 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Jamen, så håber jeg at du har mere held med din Zapplayer end Mike har haft.

Nu husker jeg ikke hvilke elektrostater du spiller på men forklar venligt hvad der fik dig til at vinkle dine  højttalere ?(Carsten spiller som bekendt på på en dynamisk højttaler) -så det må sige at der er en bagatel af en foreskel.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 03 December 2003 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller på den eneste rigtige elektrostat Audiostatic (den der kan spille dyyyb bas, også)

Carsten kan, han spiller på dynamiske HT, som kan spille i den dyyyyyybe end, lide at vinkle højttaleren ind mod lytte positionen. Det gjorde vi også med mine Audiostatic, og det gav faktisk et bedre lydbillede, med sammenhængende diskant og mellemtone. Diskanten bliver mere direkte når højttaleren vinkles ind, ellers kan diskanten nærmest fise forbi. Men det er jo det med panel HT at de kan sættes op efter ens smag.

De kan spille dyyybt (ikke som en transmissionsline HT) og stadig detaljeret og med et musisk billede, som hænger sammen. Prøv at tæmke sig en membran, som ikke vejer så meget som en 1" diskant, og som spiller bas som en 15" samtidig, eftertænksomt ikk'

mvh

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 December 2003 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Jeg spiller på den eneste rigtige elektrostat Audiostatic (den der kan spille dyyyb bas, også)

Ja det ved jeg at du siger

Carsten kan, han spiller på dynamiske HT, som kan spille i den dyyyyyybe end, lide at vinkle højttaleren ind mod lytte positionen. Det gjorde vi også med mine Audiostatic, og det gav faktisk et bedre lydbillede, med sammenhængende diskant og mellemtone. Diskanten bliver mere direkte når højttaleren vinkles ind, ellers kan diskanten nærmest fise forbi. Men det er jo det med panel HT at de kan sættes op efter ens smag.

Jeg har gjort den samme iagttagelse mht. til vinkling, Revel F30 spiller bedst direkte på lytteren, dybdeperspektivet bliver bedre, instrumenter hænger bedre sammen, og klangbalancen er mere naturlig.

Iøvrigt havde jeg opstillet min Revel F30 på det "rigtige" sted men det blev først rigtig godt da jeg rykkede min sofa 10 cm bagud, sjovt at der ikke skal mere til.

De kan spille dyyybt (ikke som en transmissionsline HT) og stadig detaljeret og med et musisk billede, som hænger sammen. Prøv at tæmke sig en membran, som ikke vejer så meget som en 1" diskant, og som spiller bas som en 15" samtidig, eftertænksomt ikk'

En sammenligning af de to typer højttalere er som at sammenligning æbler og pære, de kan vist ikke bliver meget mere forskellige, naturligvis med deres forcer samt ulemper.

mvh

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 December 2003 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Min Zapplayer køre nogenlunde!! jeg har bemærket at hvis man tager låget af går der længere tid før den giver problemer!??... ( det var Lc selv der kom med tippet) men her efter nytår skal den lige en tur over igen igen!!.. og så får vi se hvad der sker??

Håber at den så for resten af sin "levetid" kommer til at fungere??

Ellers må den også her blot køre som DAC. med en god gammel Denon maskine som drev..

Men jeg oplevede faktisk det samme da jeg fik min igen!! lyden var nu helt på plads!!.. og det er den stadig for det meste!

men nu og da "flipper" den stadig ud og laver unoder!..

Samme gamle problem med at låse sig, nægte at læse, mekanisk støj fra drevet der næsten overdøver musikken, samt forvrængning der lyder som digital overstyring..  dette forvrængnings fenomen er dog nu ganske sjældent!! men pludslig er det der!! som regel efter nogle timers brug..

Men den låser sig og eller nægter at læse, med hyppige mellemrum!.. og drevet støjer også med en del plader!. ( hvilket min Denon IKKE! gør med samme skiver, så selv om de måske er lidt skæve?? så genere det ikke denne, men det får Zap til at "flippe" ud!!)

Håber at 4 gang er lykkens gang, her i januar / febura når jeg sender den over igen!!

Men tillykke med en vellykket "operation" og reperation!! håber at der vare ved og holder!!...

Den spiller jo ganske fornuftigt når blot den virker som den skal!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 03 December 2003 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

foreløbig krydser jeg alt hvad man kan krydse

OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 December 2003 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har tidligere oplevet noget uforklarligt med min forrige forforstærker, Linn Wakonda. Nogle gange virkede fjernbetjeningen ikke, andre gange lavede den noget helt uventet.

Jeg kontaktede Scala Hifi i Århus og snakkede med Ole. Han kunne oplyse at man aldrig har udskiftet komponenter i fjernbetjeningsdelen eller i modtageren. Der har aldrig været opserveret problemer med den. Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle gøre. Nogle gange virkede den helt som det skulle.

Ole spurgte mig om den stod i direkte sollys eller om der var energisparepærer i rummet. Disse ting kunne forstyrre det infrarøde signal fra fjernbetjeningen.

Jeg troede at han tog gas på mig men besluttede mig for at skifte mine sparepærer ud med almindelige glødetrådspærer. - Og det virkede sgu. Alle problemer var løst og der var aldrig mere problemer.

Jeg ved ikke om noget af det samme kunne være tilfældet med Zap player, men det er da værd at prøve. Måske forsøger afspilleren at skifte nummer ud fra en energisparepære. Det er bare en vildt gæt.

Tak til Scala Hifi for det simple men effektive råd.

Mvh Ole

Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 03 December 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen lavenergi pærer i mit musikværelse. Så de kan ikke få skylden. MEN zapplayeren laver stadig nogle mærkelige lyde i højttaleren, som den nye laser skulle have dræbt, bad luck. Men når den spiller, så gør den det godt. Ny jagt på et drev.

Hvilket drev skal man købe? Teac eller?

Eller skal jeg tage springet til Wadia? Nogle erfaringer med 861'en?

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2003 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler lige lidt generel info. Har ikke selv ZapPlayer, men har hørt lidt om problemerne.

Har LC nu fundet et nyt drev der virker og passer?

Var problemet ikke noget med et drev uden BIAS?

Energi spare pære problemer... kan det ikke undgåes ved et netstøjsfilter ?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 December 2003 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Det nye drev Lc har fundet er et Phillips og problemet er at de ikke kan få leveret flere!!!!!.. så den pot er ude!!...   om igen!!..

Lc. har nævnt noget til mig om at problemet kan være "termisk"???

Det opstår ( som regel ) nor maskinen er godt varm og der har været spillet mere end en times tid!!

Når låget tages af! udskyder dette problemets opståen en smule men ikke helt!!

Jeg har bemærket at når der spilles lavt! så kan der gå meget længe før der kommer mislyde, sommetider flere timer andregange dage.. dette er opserveret af min kæreste, der går hjemme og spille ganske stille og ikks så højt..

Når jeg er alene og skruer godt op kommer problemet hurtigere..

Dette er et andet mærkeligt fenomen!!...

Jeg kan se at det må være vanskligt at finde og løse problemet for lc. da det er så ubestemt og kommer og går ( periodisk) måske endda temperatur eller omstændigheds bestemt!?...

Men jeg håber de tænker over det og stadig arbejder på det!! og at de kan finde en løsning??..

Ellers må den sgu bare blive til en DAC!!

MEN!! så burde LC. refundere noget af dens pris for at kompencere for den mer udgift man så har ved at skulle skaffe ekstern drev.

Men dette er jo en noget billigere løsning for Lc. end at skulle refundere hele beløbet eller kompencere med en ny maskine af andet mærke i samme prisklasse, ( som måske ikke lige er DET! kunden går efter og havde tænkt sig fra begyndelsen!! så her kan jo også opstå noget utilfredshed!!) så står de med dynger af maskiner de ikke rigtig kan bruge til andet end at eventuelt lancere en ny ZAP- DAC.

Jag har forlagt dem denne løsning model! after de tilbød mig en 6000 kr. Rotel maskine istedet ( udgående model) med Zapfilter og Clock, ( Zap filter havde jeg prøvet i en anden maskine og ikke fundet det lige DET! jeg går efter lydmæssigt og langt fra lige så godt som Zapplayers potencielle) så dette forkastede jeg!!

Jeg vil helre lade dem prøve at "fixe" prioblemet en gang til ( sidste gang!) og så se om de kan løse det! hvis ikke tilbød jeg at glæmme hele sagen! og bare anvende "skidtet" som DAC. ( hvad den gør fremragende og som jeg aligevel har været nødsaget til indtil nu!!) dette fungere fint!..   så bør de bare refunder de "mer" udgifter jeg har haft til at skaffe et drev.. hvilket beløber sig til 3500 kr. ( der er under 1/3 af maskinens pris... )

Nu får vi se hvad de siger til dette!???

Og om de kan lave maskinen!??

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 04 December 2003 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Mike,

Hvis LC siger at problemet kan være thermisk så er det altså deres konstruktion den er gal med. Det lyder mærkeligt at det at du spiller højere provokerer problemet til at komme tidligere. Hvis du bruger den variable udgang kan det måske lade sig gøre, men bruger du den faste udgang burde det ikke have nogen indflydelse overhovedet. Medmindre det har noget med vibrationer fra lydtrykket at gøre?

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 04 December 2003 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

...Til gengæld passer forklaringen om et termisk problem fint
med at der går længere tid før problemet opstår når du har
taget låget af.

Jeg er ret imponeret af din tålmodighed mike. Efter købeloven
kan du sende maskinen retur og skriftligt forlange at LC
udbedrer fejlen inden 14 dage. Kan de ikke det, så har du ret til
at hæve købet. (Dette ikke fordi jeg har noget udestående med
LC - tværtimod - men sådan er det altså!) :)

/U.

Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 04 December 2003 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Var der i øvrigt ikke en der skrev noget om at det kunne være
et mikroprocessorproblem? Er det prøvet/afkræftet?

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 04 December 2003 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Når du spiller højt skulle den hurtigere begynde problemet hurtigere at opstå...

Hvad har du af forstærker og hvordan er det tilkoblet ?

Er der nogen som har prøvet at smide lidt rundt med et termometer og fundet nogle kritiske steder eller måske har prøvet noget at smide en blæser i ?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 04 December 2003 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har det problem at deres ZapPlayer skratter i højttalerene under afspilningen? Jeg syntes at rep firmaet i Viborg sagde noget om laser, kan den være beskidt? Jeg må prøve at rense den først.

Det med temperaturen kan det løses ved at tage låget af? Hvis der kan, så kunne man jo så skære/fræse nogle køleriller i låget eller erstatte låget med et slags trådvæv eller lignende, eller hur'?

det er fanm' til at gå i selvsving over

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 December 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Granholm]

Hej Mike,

Hvis LC siger at problemet kan være thermisk så er det altså deres konstruktion den er gal med.

Ingen tvivl om det!! MEN!!! det er jo KUN! drevet! converter delen fungere 100% problemfrit og helt optimalt!.. som DAC. er maskinen fremragende...

Det lyder mærkeligt at det at du spiller højere provokerer problemet til at komme tidligere.

JA!! det er mystisk!!

Hvis du bruger den variable udgang kan det måske lade sig gøre, men bruger du den faste udgang burde det ikke have nogen indflydelse overhovedet.

Den har ingen variabel udgang!!!

Og jeg køre fuld balanceret!! ( altså XLR udgangene )

mvh

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 December 2003 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=CarrotMan]...Til gengæld passer forklaringen om et termisk problem fint
med at der går længere tid før problemet opstår når du har
taget låget af.

Jeg er ret imponeret af din tålmodighed mike. Efter købeloven
kan du sende maskinen retur og skriftligt forlange at LC
udbedrer fejlen inden 14 dage. Kan de ikke det, så har du ret til
at hæve købet. (Dette ikke fordi jeg har noget udestående med
LC - tværtimod - men sådan er det altså!) :)

Jeg prøver at finde en fornuftig løsning med dem!!

mvh

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 December 2003 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=omegasteffy]

Når du spiller højt skulle den hurtigere begynde problemet hurtigere at opstå...

Hvad har du af forstærker og hvordan er det tilkoblet ?

Den er koblet via balancerede kabler til en af Lc`s egne forforstærkere, og her efter effekttrin ( Sidewinder pre. amp.)

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 December 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=gli-]

Er der nogen som har det problem at deres ZapPlayer skratter i højttalerene under afspilningen? Jeg syntes at rep firmaet i Viborg sagde noget om laser, kan den være beskidt? Jeg må prøve at rense den først.

Dette er ET! af de problemer jeg har!! og det værste!!

Det med temperaturen kan det løses ved at tage låget af? Hvis der kan, så kunne man jo så skære/fræse nogle køleriller i låget eller erstatte låget med et slags trådvæv eller lignende, eller hur'?

Det er jo noget juks!! og ikke lige meningen !! og ser ikke godt ud!!

det er fanm' til at gå i selvsving over

JA!!

mvh.

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 06 December 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Du burde have ALLE! pengene tilbage.

Vil du virkelig beholde det skrammel og lade dig spidse af med 3500 kr.?

Du kan få en RIGTIG cd. maskine der fungere uden ekstra drev og med en garanti der kan bruges til noget og en kvalitet der gør grin med Zapplayer for det du har givet for denne for det du har givet for den.

Du har sankket om S.A.T cdfix. denne kan du få til samme pris nu brugt som du har givet for Zapplayer og her er jo slæt ingen sammenligning i finish, kvalitet og ydelse.

Jeg forstår dig ikke? jeg havde FLÅET! dem.

Om jeg så skulle rejse der op til Holsterbro eller hvor de nu gemmer sig og flå LC. personligt i "kraven" og krænge "røven" ned over hvoedet på ham hvis han ikke tog skidtet igen og hostede op med hele beløbet.

Jeg havde sgu pudset nogle bandidos kale på ham

Jeg er imponeret over din tålmodighed og hvor meget "snor" du giver Lc.

vh.

Morten -T.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes