Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Pioneer PD 95 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som ved, hvilken laser der sidder i denne maskine, og om de er til at skaffe længere. Og evt. til hvilken pris?
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hvorfor prøver du ikke at kontakte Pioneer ?

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hej Frank

Ja det var også min første tanke, men de er svære at få fat i søndag formiddag. Så jeg vill lige høre forum, om der er nogen som ved det.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hej oluf.
jeg har også en pd 95, så hvis du finder svar på dit spørgsmål inden jeg gør??? så send lige en privat mail...ok

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Nå jeg snakkede lige med Pioneers lokale serviceværksted, og han bekræftede at det var dem som kunne hjælpe mig, hvis nogen kan. Men
der var kun to muligheder. Enten skulle jeg have en manual og ringe ind med part. nr. på laseren så de kunne ringe og høre centrallageret i
Belgien eller også skulle jeg indlevere maskinen hos dem, for at de selv kunne finde frem til part. nr. på laseren. Hm. Jeg ved ikke om det
er en hjælp for dig velkommen. Det er ihvertfald for sent for mig i denne omgang. Men du må gerne sige til, hvis du finder frem til en ny
laser.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

hej Oluf
jeg forstår ikke rigtig at de hos pioneers eget værksted beder dig om en manual for partsnr??? alle der har købt en pd 95 får da kun en brugermanual med.....den skulle de da gerne selv lægge inde med...men det er åbenbart sådan i branchen at de kun vil sælge, og ikke laves deres egne produkter når de blir gamle....jeg havde for et par år siden et problem med hifikl, og deres værksted med en dcd 3300...der også skulle have ny laser....jeg fik beskeden den kunne ikke skaffes mere, så jeg fik min maskine hjem...og hvad så jeg??? de havde ikke engang haft den åben, det kunne jeg se da jeg havde plumberet den....og klagede så til en af de ansvarshavende, og så kom der sq andre boller på suppen, så kunne de pludselig få fat i en fra findland sagde de...det endte med jeg fik laser og nye gummiophæng skiftet uden beregning......branchen er bestemt i mine øjne ikke forståelig for os der gerne vil have de ting der var kram, selvom de har år på bagen!!!!!

mvh Velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Det kan da godt være jeg lige skulle ringe til et andet center og evt. fortælle dem at klubben på få sekunder kan fortælle tilgængelighed og
pris på laser til tilsvarende gamle Denon maskiner. Her ligger klubben faktisk helt i top med service har jeg selv oplevet. Specielt service hos
reservedelslageret er tip top.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
hej Oluf
jeg forstår ikke rigtig at de hos pioneers eget værksted beder dig om en manual for partsnr??? alle der har købt en pd 95 får da kun en brugermanual med.....den skulle de da gerne selv lægge inde med...men det er åbenbart sådan i branchen at de kun vil sælge, og ikke laves deres egne produkter når de blir gamle....jeg havde for et par år siden et problem med hifikl, og deres værksted med en dcd 3300...der også skulle have ny laser....jeg fik beskeden den kunne ikke skaffes mere, så jeg fik min maskine hjem...og hvad så jeg??? de havde ikke engang haft den åben, det kunne jeg se da jeg havde plumberet den....og klagede så til en af de ansvarshavende, og så kom der sq andre boller på suppen, så kunne de pludselig få fat i en fra findland sagde de...det endte med jeg fik laser og nye gummiophæng skiftet uden beregning......branchen er bestemt i mine øjne ikke forståelig for os der gerne vil have de ting der var kram, selvom de har år på bagen!!!!!

mvh Velkommen

Uanset om du mener at branchen er forståelig eller ej, så er det nu engang sådan at uanset hvor fed man så synes en maskine er, så er der faktisk en del som ikke kan fåes lasere til længere - at de så får en fra Finland, betyder ikke at den dermed kan skaffes. Sådan en kan efterlyses og det hænder at nogle ligger inde med dem - i dit tilfælde skulle der så lige piskes i vandet før der skete noget, men derfor kan den sagtens være udgået, for der fåes faktisk ikke lasere til DCD-3300 mere.

Der er flere man skal passe på med at købe, når snakken går på lasere - her er et par stykker:

Onkyo DX-G10

Onkyo DX-706 / DX-788F

Onkyo DX-7711 / DX-7911

Marantz CD-94 samt alle andre fra samme årgang

Flere modeller af Pioneer´s tidlige PD-serie.

Denon DCD-3300, DCD-1800, DCD-1400 osv.

Så medmindre man støver op andetsteds, så er der faktisk fede maskiner på vej på lossepladsen i fremtiden.

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Just google og hav et kreditkort klar så kan alt skaffes .... hint: tyskland
Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes