Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DVD og hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Subsonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Hej

er på udkig efter en ny dvd afspiller, det kunne også være en dvdoptager, dens hoved opgave bliver cd afspilning (Stereo) og selvfølgelig dvd afspilning (Film/surround). Kunne godt bruge noget inspiration/anbefalinger.

Kørt sagt er jeg på udkig efter en DVD med hifi lyd egenskaber (stereo), eller skulle man hellere købe en God cd afspiller fx. i 5000 kr. klassen og så en dvd for resterende 3000kr. Billede delen skal selvfølgelig også være god. Og lyden skal jo være god i begge klasser, hvor får man mest for pengene.

Har kigget lidt på NAD's T585, men vil meget gerne høre om alternativer ( Må gerne være billigere end T585, men absolut ik dyre) Et andet alternativ kunne være Marantz DV7600.

Nuværende DVD. Sony dvp-ns400D Er umiddelbart ikke specielt glad for lyddelen i denne.

Resten af setuppet.

Surround forstærker: NAD T753v2

Effekt: Kenwood L-1000 M  (til fronthøjtalere)

Fronthøjtalere: CV al 1000

Center: CV cls-6c

Bag: JBL  tlx 400

På forhånd tak.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe en af hver! Jeg har selv delt surround og stereo op, så stereo kører for sig, og surround er så hele anlægget minus cd-afspilleren selvfølgelig. Jeg tror du vil få svært ved at forsvare prisen for din dvd-afspiller når du hører musik på den.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

hm nu hørte vi jo stereo på NAD masters series multiafspiller ved demo'en i Hifiklubben,og det lød bestemt ikke dårligt,så jeg tror at de nye multi afspillere klare sig mere end godt,jeg overvejer selv en NAD t585 der bygger på multiafspilleren fra Masters series,men en dvdoptager tror jeg ikke der er brugt mange penge på lyddelen i,jeg bruger kun min som video
Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Subsonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Jeg ville købe en af hver! Jeg har selv delt surround og stereo op, så stereo kører for sig, og surround er så hele anlægget minus cd-afspilleren selvfølgelig. Jeg tror du vil få svært ved at forsvare prisen for din dvd-afspiller når du hører musik på den.

Tak for svaret det vil jeg tage med i mine overvejelser. Vil evt. prøve at lytte til en dvd til 8k og en cd til 5k, så vidt muligt derhjemme.

Hvordan har du sådan rent fysisk delt dit anlæg i to. Kiggede på din side men ku ik umiddelbart se det. Jeg tænker mest mht. kabelføring til fronthøjtaler og effekttrin eller hvad der nu driver dine front ht. Kunne forstå at du brugte din Classic både til surround og stereo.

Subsonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:
hm nu hørte vi jo stereo på NAD masters series multiafspiller ved demo'en i Hifiklubben,og det lød bestemt ikke dårligt,så jeg tror at de nye multi afspillere klare sig mere end godt,jeg overvejer selv en NAD t585 der bygger på multiafspilleren fra Masters series,men en dvdoptager tror jeg ikke der er brugt mange penge på lyddelen i,jeg bruger kun min som video

Tak for svaret. hælder nu også mere til dvd afspiller end optager. eller evt. dvd og cd.som Acari foreslår.  Høre meget gerne fra dig hvis du får hørt den T585 og jeg skriver da også gerne en linie eller mere når jeg har mødt den. Har du overvejet andre DVD'er i den klasse?

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Subsonic skrev:

Hej

er på udkig efter en ny dvd afspiller, det kunne også være en dvdoptager, dens hoved opgave bliver cd afspilning (Stereo) og selvfølgelig dvd afspilning (Film/surround). Kunne godt bruge noget inspiration/anbefalinger.

Kørt sagt er jeg på udkig efter en DVD med hifi lyd egenskaber (stereo), eller skulle man hellere købe en God cd afspiller fx. i 5000 kr. klassen og så en dvd for resterende 3000kr. Billede delen skal selvfølgelig også være god. Og lyden skal jo være god i begge klasser, hvor får man mest for pengene.

Har kigget lidt på NAD's T585, men vil meget gerne høre om alternativer ( Må gerne være billigere end T585, men absolut ik dyre) Et andet alternativ kunne være Marantz DV7600.

Nuværende DVD. Sony dvp-ns400D Er umiddelbart ikke specielt glad for lyddelen i denne.

Resten af setuppet.

Surround forstærker: NAD T753v2

Effekt: Kenwood L-1000 M  (til fronthøjtalere)

Fronthøjtalere: CV al 1000

Center: CV cls-6c

Bag: JBL  tlx 400

På forhånd tak.

a. Find en forhandler der har grejet du er på udkig efter.

b. Lån udstyret med hjem og lyt.

c. Køb. Ellers lån noget andet udstyr med hjem, bliv ved indtil du er tilfreds.

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt klart købe en af hver. Hvis man køber en ny DVD til 3-5 kilo og en brugt CD til 3-5 kilo så er du langt bedre "kørene" end hvis du købte en DVD til 6-10 kilo.

Nye DVD afspillere i 10 kilo's klassen spille rent cd på højde med en brugt cdafspiller til 2-4 kilo alt efter model osv.

Nicolai

EPI68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Ville overveje en brugt Primare DVD30 den ville kunne bruges til begge dele.

http://www.primare.net/00002/00007/00013/00031/00071/

SC PLAYER >> DVD30 | CD PLAYER

REVIEWS & AWARDS

‘Overall the DVD30 is a great universal player. It combines fantastic video performance with scintillating audio playback, and we haven’t even mentioned the build quality, which is outstanding.’
Digital Home Editor’s Choice July 2004

‘The result is a machine that demonstrates startling fidelity with any of the shiny disc formats you might throw at it. It is a home cinema heavyweight in every possible respect.’
Home Cinema May 2004

‘The Primare’s sound has a natural grace and warmth, but when called for it can deliver a cutting edge to its performance.
Hi Fi Choice Editor’s Choice May 2004

“The two channel sound coming from a run-of-the-mill CD is exquisite. Stereo performance from DVD-A and SACD is so good it almost hurts.”

Home Entertainment July/August 2004

-------------------------------------------

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=642&zoneid=3

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Subsonic skrev:

Ascari skrev:

Tak for svaret det vil jeg tage med i mine overvejelser. Vil evt. prøve at lytte til en dvd til 8k og en cd til 5k, så vidt muligt derhjemme.

Hvordan har du sådan rent fysisk delt dit anlæg i to. Kiggede på din side men ku ik umiddelbart se det. Jeg tænker mest mht. kabelføring til fronthøjtaler og effekttrin eller hvad der nu driver dine front ht. Kunne forstå at du brugte din Classic både til surround og stereo.

Jeg har taget et phonokabel fra surround forstærkerens preout del, og sat det til på en line indgang på min stereo forstærker. Det gør at jeg bare skal skifte om på den rigtige kanal, og have et bestemt volumen inden jeg ser film. På den måde styre surround receiveren hvor højt det hele skal spille. Og derved får jeg et rent stereo setup ved siden af, da jeg ved at skifte kanal til cd-afspilleren, kan høre musik igen

Håber du forstod det, ellers skal du bare spørge igen.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Subsonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

EPI68 skrev:

Ja den ser godt nok lækker ud, tak for tippet, vil da holde udkik efter en brugt.

Subsonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:

a. Find en forhandler der har grejet du er på udkig efter.

b. Lån udstyret med hjem og lyt.

c. Køb. Ellers lån noget andet udstyr med hjem, bliv ved indtil du er tilfreds.

Det er selvfølgelig den fremgangsmåde jeg vil vælge når jeg har fået udset mig nogle forskellige optioner. Men min baggrund for indlægget er nu lige så meget for at få inspiration/input, da jeg har det med at vende tilbage til de samme mærker igen og igen. Det kunne jo være der kom noget input udefra som fik mig til at bryde min "kedelige" vane. Og så må jeg jo også tilstå at jeg ikke er helt up2date på dvd markedet. bl.a med hvor gode lydegenskaber man kan forvente af en dvd afspiller i forhold til en cd afspiller i forskellige prisklasser.

Tak for det gode råd.

Subsonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

Jeg ville helt klart købe en af hver. Hvis man køber en ny DVD til 3-5 kilo og en brugt CD til 3-5 kilo så er du langt bedre "kørene" end hvis du købte en DVD til 6-10 kilo.

Nye DVD afspillere i 10 kilo's klassen spille rent cd på højde med en brugt cdafspiller til 2-4 kilo alt efter model osv.

Nicolai

Tak for dit synspunkt. Det er også nogenlunde det indtryk jeg har af lyd -kvalitetsfordelingen på de to typer apparater, men det er altid rart at få en teori bekræftet. J a nu du siger det var det måske en ide at lede lidt på brugtmarkedet.

Subsonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Jeg har taget et phonokabel fra surround forstærkerens preout del, og sat det til på en line indgang på min stereo forstærker. Det gør at jeg bare skal skifte om på den rigtige kanal, og have et bestemt volumen inden jeg ser film. På den måde styre surround receiveren hvor højt det hele skal spille. Og derved får jeg et rent stereo setup ved siden af, da jeg ved at skifte kanal til cd-afspilleren, kan høre musik igen

Håber du forstod det, ellers skal du bare spørge igen.

Jep nu forstår jeg det, smart løsning.

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

EPI68 skrev:

SC PLAYER >> DVD30 | CD PLAYER

REVIEWS & AWARDS

‘Overall the DVD30 is a great universal player. It combines fantastic video performance with scintillating audio playback, and we haven’t even mentioned the build quality, which is outstanding.’
Digital Home Editor’s Choice July 2004

‘The result is a machine that demonstrates startling fidelity with any of the shiny disc formats you might throw at it. It is a home cinema heavyweight in every possible respect.’
Home Cinema May 2004

‘The Primare’s sound has a natural grace and warmth, but when called for it can deliver a cutting edge to its performance.
Hi Fi Choice Editor’s Choice May 2004

“The two channel sound coming from a run-of-the-mill CD is exquisite. Stereo performance from DVD-A and SACD is so good it almost hurts.”

Home Entertainment July/August 2004

-------------------------------------------

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=642&zoneid=3

En primare DVD er helt fin til cd afspilning. Har selv en V25 og den fungere super. Har lyttet til cd afspillere i samme klasse og der er ikke noget at hente ifølge mine øre. Den eneste ulempe der er, er tiden for den at loade. Den skal lige finde frem til om det er en cd eller dvd...

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Jeg mener nu ikke hverken Subsonic eller jeg har Højt. der vil kunne fremhæve den store forskel i lyden om det er en rigtig god multiafspiller eller en cd og en dvd afspiller. og Nicolai18 mener en ny dvd spiller cd som en brugt til 4 kilo,og det er sgu da ikke dårligt,med f.ex. t585 får du både dvd,cd,sacd,hdcd.samtidigt får du et langt bedre billede end en dvd til 3 kilo.

Subsonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:
Jeg mener nu ikke hverken Subsonic eller jeg har Højt. der vil kunne fremhæve den store forskel i lyden om det er en rigtig god multiafspiller eller en cd og en dvd afspiller. og Nicolai18 mener en ny dvd spiller cd som en brugt til 4 kilo,og det er sgu da ikke dårligt,med f.ex. t585 får du både dvd,cd,sacd,hdcd.samtidigt får du et langt bedre billede end en dvd til 3 kilo.

Du har ret i at det ik er de mest kritiske højtalere jeg har lige pt. men hvad du selvfølgelig ikke kan vide, er at jeg arbejder ret kraftigt på at få dem udskiftet inden årets udgang. Men skal i første omgang have en ny dvd, da den anden er blevet træt + den ikke lyder så godt. Min gamle Marantz CD 63se (R.I.P) cd afspiler lød væsentlig bedre end min nuværende dvd. og dvd'en kostede en god sjat mere.

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

har ikke lige tid til at læse hele tråden, men det går vist et par uger inden t585 kommer i handlen... så det bliver svært at se den i aktion lige pt.
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej Subsonic

Det var på ingen måde ment som en fornærmelse,jeg har selv Audiovector hele vejen rundt og jeg tvivler på jeg ville kunne høre forskel,men hvis man kigger på T515 kontra T585 kan man læse sig frem til at den har meget bedre billede behandling og bedre lyd end en dvd til 3 kilo.og som jeg fortalte fik vi demo på Masters series i klubben hvor de brugte en multiafspiller til cd. Og det lød kanon,jeg ville aldrig ha gættet om det var en ren cd afspiller eller en multiafspiller,og jeg tror heller ikke andre ville.som om ikke andet så vent og lyt til T585,den må være på trapperne og lyder den bare halvt så godt som det vi hørte den aften er jeg begyndt og tælle mine dollars.den Marantz kender jeg ikke,men derfor kan den jo godt være god.

Subsonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

schumi_dk skrev:

Hej Subsonic

Det var på ingen måde ment som en fornærmelse,jeg har selv Audiovector hele vejen rundt og jeg tvivler på jeg ville kunne høre forskel,men hvis man kigger på T515 kontra T585 kan man læse sig frem til at den har meget bedre billede behandling og bedre lyd end en dvd til 3 kilo.og som jeg fortalte fik vi demo på Masters series i klubben hvor de brugte en multiafspiller til cd. Og det lød kanon,jeg ville aldrig ha gættet om det var en ren cd afspiller eller en multiafspiller,og jeg tror heller ikke andre ville.som om ikke andet så vent og lyt til T585,den må være på trapperne og lyder den bare halvt så godt som det vi hørte den aften er jeg begyndt og tælle mine dollars.den Marantz kender jeg ikke,men derfor kan den jo godt være god.

Tog det absolut ikke som en fornærmelse. T585 skulle komme sidst i denne måned, og jeg agter da at forsøge på at låne en hjem hvis det er muligt. Ellers ihvert fald se den live. Men jeg vil ikke kun prøve et apparat før jeg køber. Man kan jo lige så godt benytte sig af konkurrencen på markedet. Jeg vil også gerne prøve at sammeligne lyden fra DVDafspillere, kontra cdafspillere i forskellige prisklasser. Jeg kan ikke lide at gå på kompromis, men desværre har jeg en finansiel grænse der gør at jeg kan blive nødt til det, så når jeg går på kompromis skal det helst være et godt et af slagsen. Så må vi se om det bliver med 1 eller 2 apparater.

Subsonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
har ikke lige tid til at læse hele tråden, men det går vist et par uger inden t585 kommer i handlen... så det bliver svært at se den i aktion lige pt.

Det har du ganske ret i, den er sat til at komme ultimo oktober. Men jeg har ikke så travlt at jeg ikke kan vente med at købe til den er kommet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes