| Forfatter |
|
Themann Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet tilbudt en 2560'er. Har den et ok drev?
Det optimale er vel selvfølgelig 3560'eren... Men er 2560'eren også ok? (Den står til 850,- med fjernbetjener og i perfekt stand). Hvad siger i til det?
Det er meningen den skal sluttes til en ekst. DAC senere...
Tak.
Mads __________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42256&PN=1
Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
til prisen er det OK, den er såmænd ikke ringe, om end den ikke har 3560 kvaliteter! jeg har haft begge samtidigt. til 850kr er det bare at springe til!
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men den kan altså sagtens bruges som drev, indtil 3560'eren findes?
__________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det var da en ide.
Den koster så også lige over 600,- mere. Er drevet tilsvarende bedre? __________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg valgte en 2560er indtil jeg fandt en 3560er! og til de penge, så kan du jo sælge igen ude tab! om 3000eren er bedre ved jeg ikke, men pænere er den
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon 3000 har et Sony løbeværk af plast og er ikke noget særligt i den retning. 2560 mener jeg har samme løbeværk som 3560, men den har helt anden elektronik.
Jeg valgte 100% sikkert 2560 som løbeværk.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DCD-3000 bruger ikke et Sony-værk - selve værket er oprindeligt Denons "egen" kreation i samarbejde med Sanyo. Kun KSS-240 laseren samt mekanisme og styrekreds er fra Sony - blandet landhandel betegner det vist meget godt 
Drevet i 2560 er en skrabe-variant af 3560´erens drev og er ikke helt så kraftigt bygget. Der benyttes desuden heller ikke en Hall-motor. Jeg er helt enig med Kubikken i at 2560´eren er mest oplagt som drev. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
DCD-3000 bruger ikke et Sony-værk - selve værket er oprindeligt Denons "egen" kreation i samarbejde med Sanyo. Kun KSS-240 laseren samt mekanisme og styrekreds er fra Sony - blandet landhandel betegner det vist meget godt 
Drevet i 2560 er en skrabe-variant af 3560´erens drev og er ikke helt så kraftigt bygget. Der benyttes desuden heller ikke en Hall-motor. Jeg er helt enig med Kubikken i at 2560´eren er mest oplagt som drev. |
|
|
OK! 3000 har i hvert tilfælde samme værk som DCD S10, dog uden kobberindpakning. Det er selvfølgelig OK til den pris, og et skifte af en laser er overstået på 0, 0 dut. 3560 indeholder rigtigt mange af alle de helt dyre løsninger. Hall motor, rubinleje, en heftig "Bulk moulded compound" base. Separat trafo til løbeværk og de øvrige kredse, svævende laser, 2 digitaludgange omm. Vent på at sådan én finder vej til dig, det er alligevel altid den du vil længes efter. Prisen rører sig mellem 2 og 3 K for sådan en fætter. Som eneste modifikation jeg kan nævne til den er, at du på den ene digitaludgang fjerner pulstrafoen og monterer et modstandsnetværk i stedet. 390 Ohm i serie med signalet og 90 Ohm parallelt til stel. Så har du et herreløbeværk, der kan fungere de næste par hundrede år. Slides kan det ikke, kun laseren, som du ikke selv kan skifte, idet der kræves en del måleudstyr til operationen. I øvrigt giver det dig mulighed for, at sammenligne digitaludgangene direkte med hinanden. Du kan nemlig godt komme i den situation, at den med trafoen reagerer bedst på en bestemt kabel/DAC kombi. Med lidt mere held kører den anden klatten helt suverænt - prøv selv.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Drevet i 2560 er en skrabe-variant af 3560´erens drev og er ikke helt så kraftigt bygget. Der benyttes desuden heller ikke en Hall-motor. Jeg er helt enig med Kubikken i at 2560´eren er mest oplagt som drev. |
|
|
Ja det sjove er faktisk hvor meget de har til fælles visuelt, uden at de lydmæssigt kan sammenlignes! Lyden fra en std. 2560 er, i mine ører, på få punkter bedre end en std 3560eren. men den mangler alligevel en del opløsning og dynamik.
Men man må simpelt hen benoves over 3560erens kvaliteter og med et par små tricks kan den blive homogen også! Jeg har endnu ikke haft loddekolben i min, jeg har kun foretaget et par små mekaniske ændringer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Ronin skrev:
| Drevet i 2560 er en skrabe-variant af 3560´erens drev og er ikke helt så kraftigt bygget. Der benyttes desuden heller ikke en Hall-motor. Jeg er helt enig med Kubikken i at 2560´eren er mest oplagt som drev. |
|
|
Ja det sjove er faktisk hvor meget de har til fælles visuelt, uden at de lydmæssigt kan sammenlignes! Lyden fra en std. 2560 er, i mine ører, på få punkter bedre end en std 3560eren. men den mangler alligevel en del opløsning og dynamik.
Men man må simpelt hen benoves over 3560erens kvaliteter og med et par små tricks kan den blive homogen også! Jeg har endnu ikke haft loddekolben i min, jeg har kun foretaget et par små mekaniske ændringer. |
|
|
Hvilke mekaniske ændringer?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dæmpning af clamperarmen. Bitumen sucks, uden noget er ringe, så det jeg leegr med ar at finde en løsning der har lidt fra begge verdener. jeg prøver pt med dæmpning med diverse metaller, rustfri stål, alu og kobber er på test bænken pt. Evt skal der fræses en komplet arm i det bedste materiale bare liige for at prøve.
3560eren bliver mere homogen uden Bitumen, men helt uden dæmpning forsvinder der lidt dynamik. Ikke meget men nok til at jeg lider lidt afsavn. Den har, som standard, en lille men alligevel ret betydende tendens til at markere transient opstarter. denne unode forsvinder totalt sammen med bitumen, så jeg er sikker på at det er amteriale valget der er betydende!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv den med modstandene på den ene digiudgang også. Det er for fedt. Lige der bliver du klar over hvad det vil sige, at have trafoer i signalvejen. Efterfølgende kan du endda måske lave lidt sjove ekspedrimenter mht. digitalkabler. Prøv f.eks. The Digicoupler - mit er med Tiffany style RCA stik, som loddes på inderlederen og crimpes fast på skærmen. Den yderste skærm + folie skal kun forbindes i afsenderenden.
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Themann skrev:
|
Ja, det var da en ide.
Den koster så også lige over 600,- mere. Er drevet tilsvarende bedre?
|
|
|
Efter min mening er dreve t i 2560 suverænt bedre en i 3000 og også S10 og øvrige Denons, med 3560 som undtagelsen. En 2560 til 850kr. er jo et rent røverkøb!!
D/A konverteren er så omvendt bedre i 3000/S10, men ikke noget der ikke nemt overgås med en ekstern DAC...
|
| Til top |
|
| |
Themann Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!!
Juhuuu!!
Så blev jeg lige tilbudt en 3560'er!!
Fin stand og med fjernbetjener til mellem 2500 og 3000... Skal jeg springe på?
Og er der noget specielt jeg skal spørge om? Altså noget man skal være opmærksom på?
__________________ Qinpu A8000 MK II (SE med Remote)
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb STRAKS!!!
Nup bare begge maskiner! så har du en i reserve der ik er så ringe endda! og deler mange træk med sin storebror... (har haft en og nu har min bror den.. spiller sgu fint.. smed lige en XO3 clock i og bypasede kondensatorene i udgangene / DC filteret, så blev den en fin maskine.. )
Også et super drev! selv om 3560 ER noget bedre..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Themann skrev:
|
Hey!!
Juhuuu!!
Så blev jeg lige tilbudt en 3560'er!!
Fin stand og med fjernbetjener til mellem 2500 og 3000... Skal jeg springe på?
Og er der noget specielt jeg skal spørge om? Altså noget man skal være opmærksom på?
|
|
|
Tjah! Den ligger vist lige til højrebenet den der. Jeg tror ikke du lige med det første kommer til at savne nyt drev. Forhør dig lige omkring laseren. Er den skiftet og i givet fald hvornår. En ny laser lyder ikke lige helt så dejligt som én der har kørt lidt. Men den problematik er der jo også med nye maskiner.
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en god ide med begge maskiner. Skal kan du modificere den lille lære af dette. De erfaringer kan du så bruge på den store 
Jeg ville eks. aldrig skifte klokken....men hør selv.....og pas nu på den store, den er jo en slags klassiker...
|
| Til top |
|
| |