Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Philips WACS700 systemet - kender du det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Philips WACS700 systemet fik en EISA-award 2005/2006 - og det har nok ikke været uden grund, positivt ment.

Link til Philips's hjemmeside  >>>  KLIK HER

Hvis du er indehaver af dette system vil jeg meget gerne høre om dine erfaringer med det.

Er du tilfreds med kvaliteten, brugervenligheden og lyden? Er der problemer med "sendekvaliteten" mellem hovedstationen - og den sekundære base/enhed?

mvh   Jan

Til top Vis janelne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janelne

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej.

Du må på biblioteket, det blev testet for et par numre siden i High Fidelity; god anm. foriøvrigt.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt kendskab til dette anlæg da jeg købte et sæt hjem til min kærestes forældre bestående af centerenheden samt 3 stationer. De ønskede sig et væghængt anlæg og på den måde blev jeg opmærksom på at dette anlæg var kommet på markedet. Endvidere ville de gerne have musik i flere rum og så var dette produkt jo helt indlysende.

---

Først det positive:

Anlægget, både centerenhed og stationer er meget flotte i virkeligheden. Der er brugt fornuftige materialer og samlekvaliteten, synes jeg, er ret god. Uanset om man ønsker dem stående eller hængende på væggen så er der mulighed for dette og de står hænger stabilt.

At sende et så innovativt anlæg på markedet synes jeg er som et friskt pust til det kabelhelvede man ellers ofte ser på markedet hvis vi taler linkprodukter. Det skal dog siges at dette Philips produkt umiddelbart ikke kan eller skal sammenlignes direkte med linkprodukter fra f.eks. Linn eller B&O - Prisen er jo trods alt også en helt anden hvilket målgruppen for dette produkt sikker også er. Vi købte sættet bestående af center samt tre stationer hjem fra Tyskland inkl. fragt til ca. 8000 d.kr.

Funktionerne i systemet er også gode. Først skal nævnes den tovejs remote som via et lille baggrundsbelyst display viser alle informationer såsom indhold på harddisk, album, titel, tid, graf til resterende tid, volumen osv... Det er en fornøjelse at sidde med en oversigt over sin musik i hånden!

De indbyggede displays i både center og stationerne er også af god, tydelig, letlæselig kvalitet med samme informationer.

Lyden i enhederne er okay taget i betragtning af størrelse og det faktum at højtalerne er indbygget. Centerenheden har dog en lidt mere fyldig lyd end de noget mindre stationer. Igen vil jeg dog sige at man på ingen måde kan eller skal sammenligne med egentlige hifi komponenter. Man kan dog bruge stationerne som et supplement til et større anlæg da de har lydudgang (analog)

Max rækkevidde kan jeg endnu ikke nået forstået på den måde at jeg endnu ikke har prøvet at få en station udenfor rækkevidde. Hos min kærestes forældre er enhederne placeret på følgende måde: Centerenheden hænger i stuen i cirka midten af huset, stue-etage. Derudover er der opsat en station i køkkenet som støder op til stuen og endelig er der en station i kælderen samt en station på første sal. Der har ikke på noget tidspunkt været problemer med kontakt/sende/forhold og jeg har endnu ikke oplevet hakken i lyd eller anden form for støj.

.....alt i alt lyder dette system jo til at være en drøm for gadgetfreaks eller folk som blot elsker funktionalitet og annivative produkter......

...........men desværre for allerede eksisterende ejere og Philips' gode omdømme så er dette system absolut ikke nogen drøm!!

System er simpelthen bare ikke stabilt!! Jeg vil måske nærmere sige at det blev kastet på markedet lang tid før det overhovedet var færdigudviklet.

Det negative:

Systemet er ikke stabilt. Man kan det ene minuet lige have sat det hele op hvad angår wireless kontakt tilføjelser osv.. og det næste øjeblik kan komponenterne ikke finde hinanden.

Centerenheden lider af boot-problemer hvor det forsøger at boote flere timer i træk før det til tider vågner op og lader brugeren komme til menuer og musik.

Der har/er været problemer med CD-Drevet som pludselig ikke ville spytte CDen ud igen.

Der har/er været problemer med remoten som fryser eller ikke synkroniserer med centerenheden og display informationer.

Ofte er man nødt til at resette centerenheden for blot at få liv i den.

Ofte må man genindlæse firmware.

I starten virkede det til at det var et produkt med børnesygdomme som blot skulle kurreres med lidt tid. Philips var i starten opmærksomme på problemerne og frigav ofte ny firmware som da også til tider hjalp.

Desværre er det nu bare ligesom om at Philips har opgivet dette anlæg! Der kommer ikke længere firmware til og min konklusion må hertil være at man vil udfase denne model og erstatte den med en nyere hvor man måske har lært af fejlene - bare surt for dem som nu ejer version 1.0!! Jeg ved der er en efterfølger som snart kommer på amrkedet - har ihvertfald set en pressemeddelelse.

----

Min konklusion er:

Systemet har potentiale, er innovativt, funktionelt og flot og jeg synes det er synd Philips ikke gør arbejdet færdigt.

Mit råd til dig er at tænke dig godt om. Hvis du vil have en anlæg som bare altid virker eller som konen eller børnene (hvis du har sådanne) skal kunne betjene uanset hvor langt væk du er så køb ikke dette system. Det er ikke stabilt i ret lang tid ad gangen. Det jeg hentyder til med kone og børn er at når anlægget går ned så skal det ofte rekonfigureres helt igen og man skal kende til installation af firmware, ha forståelse for opsætning, kende diverse tricks samt ha en meget god tålmodighed!!

Til slut vil jeg anbefale dig at kigge nærmere på nedenstående link så du kan få dig et overblik hvilke problemer nuværende ejere af WACS700 kæmper med:

http://www.streamiumcafe.com/ubbthreads/postlist.php?Cat=0&a mp;Board=WACS700

Rigtig god fornøjelse og held og lykke hvis du køber et sæt

....blot mine ord og min personlig mening.

Mvh. Peter Søgaard

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Det er den-unten-fløjteme en god beskrivelse du har lavet! Jeg takker mange gange 

Det er ofte bedre at høre om rigtige erfaringer ude fra den virkelige verden, istedet for at læse en anmeldelse, fra en anmelder som har haft produktet til test i en uges tid.

Din negativ-liste er ikke rar læsning. Jeg fornemmer at dit anlæg ikke bare er en "mandagsanlæg", men at der er nogle generelle børnesygdomme.

Jeg hører gerne om andre har samme oplevelse som Peter  

Peter, du snakker om en pressemeddelelse fra Philips. Hvor har du fundet den? Jeg har tidligere undret mig over at Philips ikke er mere fremme i skoene, f.v.s.a. promovering af nye og kommende produkter. Link til deres pressecenter >>> KLIK HER . Måske lidt off-topic i relation til denne tråd ...

mvh  Jan

soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

janelne

...selv tak, det var så lidt

Du kan få lidt mere info fra Philips angående nye Streamium produkter her:

http://holidaysinjune.philips.com/press-releases/Wireless_Mu sic_Center.doc

Du kan også snuse på Google efter mere info om WACS5 og WACS7000.

WACS7000 (efterfølger til WACS700): Video præsentation:

http://www.youtube.com/watch?v=uev9kFxEQTQ

God fornøjelse.

Mvh. Peter Søgaard

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

WACS7000 ser ud til at være i nøjagtig samme design, men med en større harddisk (på 80GB) og lidt ekstra lir:

From the press reports, it looked like an upgraded wacs700 with USB host, iPod/GoGear docks, high-res BW LCD screen and alarm clock.

Forhåbentlig har de fået rettet op på fejlene fra 700'eren.

WACS7000 er tilsyneladende ikke kommet på markedet endnu.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes