Jeg har godt kendskab til dette anlæg da jeg købte et sæt hjem til min kærestes forældre bestående af centerenheden samt 3 stationer. De ønskede sig et væghængt anlæg og på den måde blev jeg opmærksom på at dette anlæg var kommet på markedet. Endvidere ville de gerne have musik i flere rum og så var dette produkt jo helt indlysende.
---
Først det positive:
Anlægget, både centerenhed og stationer er meget flotte i virkeligheden. Der er brugt fornuftige materialer og samlekvaliteten, synes jeg, er ret god. Uanset om man ønsker dem stående eller hængende på væggen så er der mulighed for dette og de står hænger stabilt.
At sende et så innovativt anlæg på markedet synes jeg er som et friskt pust til det kabelhelvede man ellers ofte ser på markedet hvis vi taler linkprodukter. Det skal dog siges at dette Philips produkt umiddelbart ikke kan eller skal sammenlignes direkte med linkprodukter fra f.eks. Linn eller B&O - Prisen er jo trods alt også en helt anden hvilket målgruppen for dette produkt sikker også er. Vi købte sættet bestående af center samt tre stationer hjem fra Tyskland inkl. fragt til ca. 8000 d.kr.
Funktionerne i systemet er også gode. Først skal nævnes den tovejs remote som via et lille baggrundsbelyst display viser alle informationer såsom indhold på harddisk, album, titel, tid, graf til resterende tid, volumen osv... Det er en fornøjelse at sidde med en oversigt over sin musik i hånden!
De indbyggede displays i både center og stationerne er også af god, tydelig, letlæselig kvalitet med samme informationer.
Lyden i enhederne er okay taget i betragtning af størrelse og det faktum at højtalerne er indbygget. Centerenheden har dog en lidt mere fyldig lyd end de noget mindre stationer. Igen vil jeg dog sige at man på ingen måde kan eller skal sammenligne med egentlige hifi komponenter. Man kan dog bruge stationerne som et supplement til et større anlæg da de har lydudgang (analog)
Max rækkevidde kan jeg endnu ikke nået forstået på den måde at jeg endnu ikke har prøvet at få en station udenfor rækkevidde. Hos min kærestes forældre er enhederne placeret på følgende måde: Centerenheden hænger i stuen i cirka midten af huset, stue-etage. Derudover er der opsat en station i køkkenet som støder op til stuen og endelig er der en station i kælderen samt en station på første sal. Der har ikke på noget tidspunkt været problemer med kontakt/sende/forhold og jeg har endnu ikke oplevet hakken i lyd eller anden form for støj.
.....alt i alt lyder dette system jo til at være en drøm for gadgetfreaks eller folk som blot elsker funktionalitet og annivative produkter......
...........men desværre for allerede eksisterende ejere og Philips' gode omdømme så er dette system absolut ikke nogen drøm!!
System er simpelthen bare ikke stabilt!! Jeg vil måske nærmere sige at det blev kastet på markedet lang tid før det overhovedet var færdigudviklet.
Det negative:
Systemet er ikke stabilt. Man kan det ene minuet lige have sat det hele op hvad angår wireless kontakt tilføjelser osv.. og det næste øjeblik kan komponenterne ikke finde hinanden.
Centerenheden lider af boot-problemer hvor det forsøger at boote flere timer i træk før det til tider vågner op og lader brugeren komme til menuer og musik.
Der har/er været problemer med CD-Drevet som pludselig ikke ville spytte CDen ud igen.
Der har/er været problemer med remoten som fryser eller ikke synkroniserer med centerenheden og display informationer.
Ofte er man nødt til at resette centerenheden for blot at få liv i den.
Ofte må man genindlæse firmware.
I starten virkede det til at det var et produkt med børnesygdomme som blot skulle kurreres med lidt tid. Philips var i starten opmærksomme på problemerne og frigav ofte ny firmware som da også til tider hjalp.
Desværre er det nu bare ligesom om at Philips har opgivet dette anlæg! Der kommer ikke længere firmware til og min konklusion må hertil være at man vil udfase denne model og erstatte den med en nyere hvor man måske har lært af fejlene - bare surt for dem som nu ejer version 1.0!! Jeg ved der er en efterfølger som snart kommer på amrkedet - har ihvertfald set en pressemeddelelse.
----
Min konklusion er:
Systemet har potentiale, er innovativt, funktionelt og flot og jeg synes det er synd Philips ikke gør arbejdet færdigt.
Mit råd til dig er at tænke dig godt om. Hvis du vil have en anlæg som bare altid virker eller som konen eller børnene (hvis du har sådanne) skal kunne betjene uanset hvor langt væk du er så køb ikke dette system. Det er ikke stabilt i ret lang tid ad gangen. Det jeg hentyder til med kone og børn er at når anlægget går ned så skal det ofte rekonfigureres helt igen og man skal kende til installation af firmware, ha forståelse for opsætning, kende diverse tricks samt ha en meget god tålmodighed!!
Til slut vil jeg anbefale dig at kigge nærmere på nedenstående link så du kan få dig et overblik hvilke problemer nuværende ejere af WACS700 kæmper med:
http://www.streamiumcafe.com/ubbthreads/postlist.php?Cat=0&a mp;Board=WACS700
Rigtig god fornøjelse og held og lykke hvis du køber et sæt 
....blot mine ord og min personlig mening.
Mvh. Peter Søgaard