Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp til køb af brugt CD-Afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt på jagt efter en billig, men god CD-afspiller til at afløse min HD 7225'er. Da jeg købte den var det en af H/K's billigste, men jeg har været ganske tilfreds med den gennem årene.

Jeg har fundet følgende:

En Sony X229ES:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=412944304&Listin gType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=10446

En H/K 7600II, som nok er min favorit :-)
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=412968686&Listin gType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=10446

En Marantz CD 5001:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=413074874&Listin gType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=10446

Mit prisleje skal ikke for meget over 500 kr, da fremtidsplanen går på en ny DVD (som også skal lyde godt) samtidig med flad TV, når jeg syns tiden er inde.

På forhånd tak :-)

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nu hellere købe den veltestede model der er til salg i nedenstående link...en lækker maskine der også er nyere end de 2 første du nævner:

Sidstnævnte Marantz kan jeg ikke forestille mig bliver solgt for noget der minder om 500 kr, dertil er modellen alt for ny

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46873947

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg står med et ben i begge lejr. Delvis enig med Taurus - Kenwood'en er en dejlig spille, med en rigtig dejlig lyd. Har haft den store L-1000, og 7060 minder meget om denne i lyden.

Har også en kort periode haft en HD7600 (dog ikke mk.II), også her er lyden rigtig god. Den fulgte dog slet ikke med min Kenwood, men det var som nævnt også en noget større maskine.

Det afhænger lidt af hvad lyd-ideal du har. Kenwood levere et flot og sammenhængende lydbillede, som dog kan være lidt skarpt, hvis indspilningen ikke er i orden. Harman'en er en tand mørkere i lyden, lidt mere rund i det om man vil. Den kan godt virke lidt svulmende til tider, men er man til gedigen west-coast rock, så er den værd at give et lyt.

Noget helt andet er dit budget. Der er jo mindstepris på Harman'en, så det kan jo sagtens være, at sælger vil have ´noget mere end 500 kr. for den.

Jeg kender hverken Sony'en eller Marantz'en

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Mange tak.

Noget andet skete. Jeg blev træt af min HK'eren og åbnede den. Derpå afkoblede jeg alle elektrolytter med 100 nF poly'er, som jeg lige havde liggende og satte en mængde keramiske omkring DAC'en. to guldstik på og ledninger herfra over på to 15 uF poly'er og videre derfra og ned på printet før udgangsbufferen.

Det hjalp meget omend det stadig er en gammel maskine. Toppen stikker ikke så meget af mere og lydbilledet hænger mere sammen. Leg lurede faktisk på om man kunne smide en traffo mere i, så drev og digital delen kørte på den medleverede og analog delen kørte på den nye, men jeg vurderede at så meget gad jeg ikke gøre ud af det.

Nu går tanken på at spare op og købe en DVD afspiller med god lyd. Det må findes. Jeg har hørt rygter om HK eller yamaha kan det. Til da, så nyder jeg den lidt bedre lyd fra det gamle lig.....

Jeg ved det sidste indlæg måske burde høre til i DIY afdelingen :-)

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes