| Forfatter |
|
Sputnik Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle af jer som er bekendt med om det er muligt at købe Hypex forstærkere "Sydpå", dvs. i Tyskland eller længere dernedaf til en god pris ?
I DK kan jeg se at Hypex 4.0 ligger meget ens i pris hos de forskellige forhandlere som jeg har fundet frem til, ca. 3000 kr.
Btw. findes der en Hypex 6.0 ? Thomas
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb den direkte hos Hypex - se linket 'Webshop' på siden http://www.hypex.nl/
__________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |
Sputnik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvorfor ikke ! - men umiddelbart kan jeg kun se at det er UcD serien som kan købes online :
https://84.41.188.124/hypexshop/
Under "Other" -> "Palte Amps" kan der godtnok findes en Hypex DS 4.0. men der er ingen pris.
Hos denne Tyske forhandler kan 4.0'ern findes til 325 euro (ca. 2450 kr) :
http://www.schuro.de/it-aktivmod.htm
"Håbet" var at kunne finde den til omkring 2K (ca. 270 euro) eller mindre.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som fanden læser biblen!
Jeg laver projekt med bla. UCD'erne og jeg antog derfor at det selvfølgelig var dem du var ude efter 
Deres plate amps kender jeg desværre intet til... __________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |
Sputnik Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen...det kan da også godt være at jeg kan bruge deres UcD, kender den bare ikke, men jeg har læst en del om Hypex 4.0'ern, og tænkte at det må være sådan en man skal ha' fat i...
Hvordan er det med UcD'ern, kræver den ikke delefilter for at kunne bruges til et sub. setup ?
Mens jeg er ved det, så er jeg også i gang med at finde ud af hvor der billigst kan købes Peerless SLS/XLS/XXLS enheder. Men her er jeg ikke nået så langt endnu. Måske er der et hint ?
Thomas
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sputnik skrev:
|
Hvordan er det med UcD'ern, kræver den ikke delefilter for at kunne bruges til et sub. setup ?
|
|
|
Jo - det kræves et aktivt filter + power supply til begge og evt. sofstart - så der er noget mere DIY-agtigt end en færdig plate amp. __________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |
Sputnik Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeJu skrev:
| Jo - det kræves et aktivt filter + power supply til begge og evt. sofstart - så der er noget mere DIY-agtigt end en færdig plate amp. |
|
|
Jeg prøvde at regne lidt på beløbene... UcD 400 vil løbe op i ca. 2900 kr. med PSU og Softstart, og UcD 700 kommer op i 4500 kr. Dertil et filter til begge...
Ved du hvad det er en buffer som der omtales, og hvad den gør godt for ? "AD: Speciel input buffer AD8620". Her ligges der ca. 300 kr. til prisen.
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sputnik skrev:
|
Ved du hvad det er en buffer som der omtales, og hvad den gør godt for ? "AD: Speciel input buffer AD8620". Her ligges der ca. 300 kr. til prisen.
|
|
|
Bufferen 'adskiller' effekt delen i UCD'en fra din forforstærker (eller det aktive filter) og sørge for at begge dele får optimale arbejdsbetingelser.
Vandende er delt mht. om AD'en lyder bedre end standard versionen (som er med NE5534) - det er den sædvanlige religionskrig og svært at blive klog på. Nogle mener at AD er mere analytisk og andre at NE'en er mere 'musikals'. Så det afhænger af ørene der ser... eller hvordan det nu er. __________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |