Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: TacT 2.2XP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hej med jer lykkelige TacT-brugere.

Er her nogen som har upgraderet fra 2.2X til 2.2XP?
Hvilke forbedringer er der - og er upgraderingen pengene værd?
Hvordan med den nye måde den skal betjenes på?

Er der ellers nogen der har forslag til forbedringer af 2.2X?

TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 November 2008 kl. 04:52 | IP-adresse registreret  

jeg har udskiftet en 2.0 med en 2.2xp.

Jeg tror ikke, den er bedre end en 2.2x. Den har dynamisk rcs, men det har 2.2x vist også, og det kan jeg i øvrigt godt undvære. Den kan køre en måling selv, uden computer. Men hvis man skal have glæde af den, så skal man alligevel arbejde med target curves og målekurver og tweeke sit setup efter dem. Lyden er helt fantastisk, men det var den vel egentlig også med 2.0 fra 1999. De har for øvrigt lavet nyt software til xp, og det er ret spændende. Der kan man for eksempel begrænse rumkorrektionen til en del af frekvensområdet, så for eksempel diskanten kører uden korrektion, mens bassen bliver korrigeret. Radomir Bozovic siger, at rumkorrektionsalgoritmen er forbedret, men det ved jeg ikke, om jeg kan høre.

Hvis man skal give sig i lag med TacT produkter, så skal man frem for alt have penge nok. Deres ting er svinedyre!!! Jeg tror ikke, at en opdatering fra 2.2x til 2.2xp er pengene værd. Bare man har en TacT, så er man 10 kilometer over alt andet. 100 meter til eller fra....

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 November 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hej svdi

Det lyder da spændende med din nye 2.2xp. Tillykke med den :-)

Hvordan lyden den hvis du kun korrigerer i bas/mellemtone, og lader den øvre mellemtone/diskant være -
i forhold til fuld korrektion?

Kører du i et "normalt" 2.0 setup, - eller har du hjørnebasser med?

Hvilke forstærker/højtalere bruger du?

TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 November 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hej Steffen

undskyld den lange pause..

Mine DIY højttalerer er en hjemmekogt konstruktion af dels prof-enheder, dels Hi-fi med ialt 20 drivere og 6 stereo effektforstærkere, og de har hårdt brug for hjælp hele vejen op. Du kan se dem i min tråd "masser af basser". Jeg har skiftet de flest af driverne siden, men kasserne er de samme. Ud over TacT'en har jeg også en dbx DriveRack 4800 højttaler management unit med 4 indgange og 8 udgange. Jeg kan regulere hver driver for sig med hver sin 6 bånds parametriske EQ, afskæring, tidsforsinkelse og you name it. Jeg kan faktisk få en hæderlig bas med dbx-en alene, men jeg kan slet ikke komme i nærheden af det, som TacT kan gøre ved min mellemtone og diskant. Hvis jeg skulle bruge funktionen med kun at regulere noget af frekvensområdet, skulle det være i den øvre ende, og det kan man vist ikke som det er nu. Bassen er vel egentlig TacT'ens achilleshæl, fordi man kun måler i ét punkt, her er dbx-en mere fleksibel, men problemet er ikke så stort. Den første TacT rcs20 havde en average-funktion med 9 målepunkter, men efter at de har flyttet processen fra computeren til TacT'en er den mulighed bortfaldet. De er ved at skrive nyt styersystem, og det kan da være, at der kommer en forbedring der.

Jeg kører i modus 2.2 selv om mine 4 subber er stablet oven på hinanden i hjørnet, så egentlig er det vel en 2.1 konfiguration.

Min kæde er nu: som kilde har jeg en computer til at streame wav-filer via M-Audio lydkort, en dvd-spiller med toslink digital udgang, en digital sattelitmodtager, en fm-radio fra Primare og et fjernsyn, de to sidste er analoge. TacT'en er kontrolenhed, og fra den går lyden digitalt med 96kHz/24  til dbx DriveRack 4800. Den agerer delefilter til mit 4 vejs system, idet jeg dog deler til bassen i selve TacT med de stejle filtre på 144dB/oktav. I udgangen af dbx sidder der 8 DA-konvertere, som sender lyden til 6 stk LabGruppen ip450 stereoeffektforstærkere. Højttalerne består af et bastårn men 16 stk 8" Peerless basenheder og to højttalere med 15" BMS neodynium mellemtone og BMS 4592nd dobbeltkompressionsdrivere monteret på BMS-horn.

Indtil for nyligt havde jeg en Primare pre30.2 forforstærker til at styre det med, og det lød da meget godt, men efter at jeg har fået 2.2xp i stedet, så spiller det i en helt anden liga. Det er de bedste penge, jeg har brugt på stereo til dato. Ganske vist også de fleste, på et enkelt apparat!

med venlig hilsen Svend

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes