| Forfatter |
|
schubert_dk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er lige blevet den "lykkelige" ejer af en pioneer pd 77. problemet er bare at laseren er død. har kigget på nettet, men har ikke kunne finde nogle info om modellen. er der nogle herinde der ved hvor man kan få en ny laser eller evt bare ved hvad nr laseren har??
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke svaret, men nummeret plejer (alias på de CD'er jeg har haft med at gøre) at stå et eller andet sted på selve hovedet - det er muligt at du skal skrue det lidt fra hinande for at kunne se det...
Derfter så er det Google og Ebay der er dine venner __________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |
schubert_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft den skilt ad. men der står ikke en disse på den der sidder i  prøver at kontakte det lokale service center i morgen, men det er ikke sikkert at de er behjælpelige med info hvis de ikke skal lave reparationen.
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at spørge på www.diyaudio.com
Alternativt kan du forsøge pioneer DK eller f.eks. Elektronik-Centret, som sælger reservedelene til mange af de mindre værksteder landet over. __________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |
schubert_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
har idag snakket med service center nord. det er jo det der ligger nærmest så jeg tænkte at de kunne være behjælpelige . Det kan så nok være at jeg blev klogere. hvis jeg skulle bestille noget kunne jeg sende en forespørsel på mail med det ordernummer på laseren jeg skulle bruge. jeg prøvede at forklare ham at jeg ikke ekndte nummeret på laseren og at det egentlig var derfor at jeg ringede til dem. Så skulle jeg købe en service manual!!! for at finde ordernummeret. den ville koste 150-200 kr. ideen en måske god nok, det kan jo være at der står nogle guldkorn i den man kunne bruge når/hvis resten skulle justeres op. "ok" sagde jeg til den flinke mand, " jeg vil godt have den service manual". Så skulle jeg bare sende en mail med info osv. så skulle de se på det
kunne godt se at det ville tage rimeligt lang tid for at kunne komme frem til at sidde med den nye laser i hånden.
jeg gav ikke så let op. ringede videre på listen med pioneer service centre. Fandt et nummer til et center i køge. der fik jeg fat i en flink fyr, der lige ville ringe tilbage med en pris på den laser jeg skulle have.
3 min senere ringer han tilbage og fortæller at man godt kunne få den laser der skulle bruges. den koster bare 870 kr. spurgte pænt om nummeret på laseren. det var ikke noget problem. laseren hedder PEA1030, hvis der er andre der kan bruge det til noget. har senere fundet et andet sted (lokalt) hvor jeg har bestilt en ny laser. der koster den kun 650 kr.
I får lige et link hvis der er andre der kan bruge et billigt sted at få stumper.
http://www.pc-elektronik.dk/shop/
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej du,
giver du ikke lige et praj når du får skidtet til at spille?
Er lidt nysgerrig på om den sådan lige er til at sætte ind eller hvad?
Venligst __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
schubert_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal nok lige skrive hvordan det går.
|
| Til top |
|
| |
schubert_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
har siddet og kigget en del på nettet ang denne model, og jeg fandt tilfældigvis en side i belgien eller holland, eller sådan et sted. denne side viste at det ikke er laseren pea1030, men en der hedder pwy1004
kontaktede igen pioneers service center..... efter lang tid vendte den meget flinke gut tilbage.....
det var ikke pea1030, men som jeg fandt ud af på nettet den anden der hedder pwy1004. skyndte mig straks at ringe der hvor jeg havde bestilt den anden laser. der var ikke noget problem i at afbestille den anden, men den anden model skulle han lede meget langt efter. han fandt tilsidst den rigtige, men 1800 danske jyde dollars for en laser .
indtil videre har jeg bestilt den ved pioneers service center, og jeg skulle regne med at kunne få den i morgen. meget fin service!!! men de vil stadig have 1389 kr for den. håber godt nok at den pioneer spiller godt.??
|
| Til top |
|
| |
schubert_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
har fået laseren og har også fået den monteret. selve monteringen var ikke svært, men den ville stadig ikke spille eller bare læse pladerne  . ringede til pioneers service center og fik at vide at den "selvfølgelig" skulle justeres op for at komme til at spille. fik teknikeren til at sende den del af manualen der omhandler opjusteringen. Det fylder 15 sider!!!. har en kammerat der er radiomekaniker og jeg mente at det måtte lige være noget for ham. vi fik indsamlet diverse tonegeneratorer og osciliscoper der skulle bruges til justeringen. det fik vi en 5-6 timer til at gå med  . enden på det hele er indtil videre at den stadig ikke spiller, selvom vi fulgte manualen og fik de rigtige værdier og kurver på osc. surt.... men det er ikke helt opgivet endnu.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal jo være klar over at lasere er MEGET følsomme overfor statisk elektricitet... Du kan sagtens have ødelagt laseren ved montering, hvis du ikke har været i et ESD sikret miljø... 20 volt kan ødelægge en laser og det er INGENTING når vi kommer til statisk electricitet...
Dog kan du også være heldig at du har glemt at fjerne en evt. ESD-sikring... Det er som regel en lille klat loddetin man skal fjerne... hvis den ikke er fjernet, kan laseren intet...
|
| Til top |
|
| |
schubert_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
fjernede først esd sikringen da den var monteret på plads.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|