Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Gider ikke at afspille (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er kommet i den uheldige situation at min cd-afspiller, Advance Acoustics MCD - 203, ikke altid gider at afspille cd'er. Det er et par få cd'er det gælder for, og når man smider cd'en i og afspilleren loader, kommer der en mystisk larm. Når så den skal afspille, går det gerne fint i lidt tid, og så ligepludselig går den helt i stå.

Hvad kan jeg gøre? Jeg er temmelig frustreret  

Og forresten er jeg fuldstændig sikker på at det ikke har noget at gøre med ridser, fedtede fingre osv.

Til top Vis Wolfie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wolfie

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 November 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Er der noget fælles for de cd´er du ikke kan afspille? Jeg tænker på ekstra lang spilletid, en bestemt type kopisikring, videospor eller andet " uden for norm ". Er der tale om cd`er du før har kunnet afspille på maskinen ?
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 05 November 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Har selv samme afspiller, og den har aldrig haft nogle problemer med at læse/afspille  men bliver da lidt bekymret...

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Er der noget fælles for de cd´er du ikke kan afspille? Jeg tænker på ekstra lang spilletid, en bestemt type kopisikring, videospor eller andet " uden for norm ". Er der tale om cd`er du før har kunnet afspille på maskinen ?

De har aldrig kunnet afspilles på afspilleren. Hmm, det eneste de muligvis har til fælles er at de sidder lidt løst i deres covers. Det underlige er at afspilleren sagtens kan spille meget ridsede cd'er, som min gamle afspiller ikke kunne. Men min gamle kunne så godt afspille dem jeg nu har problemer med.

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Vil lige tilføje at et par af mine cd'er er lidt skæve (selv ny indkøbte) de brummer en del i drevet, men spiller fint. Har dog valgt at brænde kopi'er af dem og kopi'erne er der intet i vejen med.

Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Andreas KBH skrev:
Har selv samme afspiller, og den har aldrig haft nogle problemer med at læse/afspille  men bliver da lidt bekymret...

Min er ret ny (cirka 2 måneder), så det ville være mystisk hvis der kunne have sket noget med den i den korte periode. Måske har du bare været heldig indtilvidere, måske er der intet galt med din, who knows?

Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Andreas KBH skrev:

Vil lige tilføje at et par af mine cd'er er lidt skæve (selv ny indkøbte) de brummer en del i drevet, men spiller fint. Har dog valgt at brænde kopi'er af dem og kopi'erne er der intet i vejen med.

Ja det er det der brummeri. Her er det bare så kraftigt at man ikke kan afspille.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 November 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hvis den kun er 2 måneder gammel syntes jeg da du skal få den efterset mens der er garanti på. Du skal så sende de cd`er med du har problemer med. Det er ikke sikkert at der kan gøres noget ved det hvis det er cd`erne der på en eller anden måde afviger fra normen, men det er da rart nok at få klar besked. Hvis teknikeren får den på bordet og skilt ad, kan han nemmere se hvad der sker. Der kan desværre være meget stor forskel på cd`er.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Wolfie skrev:
Andreas KBH skrev:

Ja det er det der brummeri. Her er det bare så kraftigt at man ikke kan afspille.

Jeg tror desværre at selve drevet er lidt for spinkelt, og derfor ikke låser godt nok fast på skiven(cd), men håber bare det er en fejl i din.

Har selv fået byttet min da powerknappen ikke virkede 100% og selve kabinettet var lidt skævt. Den første jeg havde var nummereret under 100 i serienr. og nuværende er over 500, dette kan sagten gøre en forskel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes