| Sendt: 18 November 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har en Behringer EMC-8000 mikrofon, en Behringer Ub-802 mikrofonforstærker/mixer, samt en M-Audio Audiophile USB. Softwaren er http://www.trueaudio.com/, de har en gratis demoversion, men jeg har købt 1/24 oktav løsningen. Noget af det er købt brugt, men det løb jo op i ca. 2200 kr. alligevel Man kan såmen måle en hel del med det, så er det bare om at måle det rigtige  Jeg kviede mig lidt for at købe det, men dels skulle jeg alligevel bruge et lydkort, og dels var jeg ikke tilfreds med min Behringers DEQ2496 indbygget RTA måler. Men jeg er vældig tilfreds med det. Et par simple målinger, lidt justering på DEQ, og man har en lydforbedring der er bedre end de 2200 kr. Så kan man bruge ørene det sidste stykke vej til man er helt tilfreds. Iøvrigt HAR rummet meget at sige. Anlægget lød stort set lige så godt med DEQen i neutral position efter en flytning, som den trimmede version gjorde i den gamle stue. Alene det at få has på nogle af de værste peaks giver en renere og mere letforståelig lyd. HiFi er det naturligvis ikke med sådan noget l**t som Behringer  , men jeg er altså glad for det
|