Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 21:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Slim Devices Transporter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Poul Tvilum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 24 November 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Håber ikke. at der allerede er en flok tråde om forskellen på kvaliteten af Slim Devices Transporter og Squeezeboxen. Men er der nogen, der har erfaringer med forskellen i den opnåelige lydkvalitet på et godt anlæg? Kan det betale sig at opgradere?

Og er der forskel i lydkvaliteten fra Media Players lossless-kvalitet og FLAC?

Poul

Til top Vis Poul Tvilum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul Tvilum

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Et meget interessant spørgsmål, da prisforskelen immervæk er ca. 12 kkr.

Sålænge man anvender den digitale udgang, gør de for såvidt det samme, dvs. modtager signalet via netværksforbindelsen og fører det videre til den digitale udgang (samme processor/kanal?) - Tvivler på at der er den store (om nogen) forskel her.

Men den ser selvfølgelig meget mere hifi-udstyrsagtig ud. Knapperne på fronten tilgår de samme funktioner, som kan nås via fjernkontrollen.

Der kan selvfølgelig være noget omkring strømforsyningen.

Det bliver spændende at høre fra nogen, som har 'first hand experience' 

Poul Tvilum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Ikke mindst fordi Squeezeboxen i mine ører og ditto anlæg altså ikke helt lever op til resten af grejet - Martin Logan-højttalere og Trigon-elektronik. Musikken er ganske vist meget letflydende og let tilgængelig. Men cd-spillen giver altså lidt mere krop og tyngde. Og da brugerfunktionaliteten næppe er meget anderledes, så skal der musikalitet på bordet med Transporteren, før jeg slipper slanterne. Det er ikke nok med - som du nævner - et mere hifirigtigt design :-)

Er der ikke en glad ejer, der har lyst til at komme på banen med nogle first impressions?

Poul

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har har en sd transporter som bliver brugt som ren transport dvs jeg har ingen erfaringer med den indbygget dac

Den erstatter en lyngdorf cd-1
Ud over at den simpelthent lyder bedre så har den en evne til at lade en høre DYBT ind i optagelsen alle de små detaljer i de nedre frequencer bliver
bragt til overfladen

noget andet er at i stedet for at har en stemme i midten af lydbilled der dominere totalt (men kan virke imponerende ) så er stemmen mere inde sammen
med bandet
Noget som jeg sætter stor pris på da min forstærker spiller meget åbent i forvejen

Ud over det så er lyden fuldstændig sammenhængende intet kornet el digitalt over sig det lyder bare perfect det er nok det BIT perfecte signal den
levere til forstærkeren
Med hensyn til sb3eren så lad vær at prøve at sammenligne
For det første så er selve designer af printed af transporteren i en helt anden klasse hele opbygningen er designet til at lyde så godt som muligt
hvorimod sb3eren er lavet fordi den er smart men så tilfældigvis lyder p***e godt til prisen
Det er teknologien som går den overlegen i forhold til alt andet fordi den ikke bliver nød til at afspille cden i realtime

Det der med bit perfect ryger også lige ud af vinduet når man intrudisere støj til signalet i en ikke kompromiløs opbygning som i sb3

Jeg vil godt ligge mit hoved på blokken og sige at min transporter som så også er blevet yderligt modded vil lyde bedre alt andet på marked

mvh

Poul Tvilum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Tak for info, Harmonic - super.

Hvilke "råvarer" fodrer du Transporteren med? Er musikken lagret som flac, som Media Player lossless - eller noget helt tredje? 

Poul

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ripper mine cder via appel lossless
Det er kun appel computer der kane køre det
Men lige for at fåe det på det rene Lossless er lossless lige meget om det er flac appel lossless ect

Jeg hørte mine millenium med et 80.000 kroners gryphon dedikeret drev og transporteren lyder bare bedre
Sådan er det bare

Hvorfor er det at vinyld lyder bedre en en cdafspiller ? det er fordi cd afspilleren (bla) først skal læse cden`s et taller og nuller i mens den skal lave
signalet om til analogt signal alt sammen i real time

En plade spiller bare pladen med en mic på så der skal ik laves millioner af udregninger imens

Transporteren er lidt som en pladespiller den spiller bare det bitperfect signal bare uden alt det fnider fnader der er med vinyl

mvh

Poul Tvilum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om at man skal give Trasporter et seriøst lyt...

Super med dine brugererfaringer. 

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Sendt: 29 November 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jeg har har en sd transporter som bliver brugt som ren transport dvs jeg har ingen erfaringer med den indbygget dac .....

.....  Med hensyn til sb3eren så lad vær at prøve at sammenligne
For det første så er selve designer af printed af transporteren i en helt anden klasse hele opbygningen er designet til at lyde så godt som muligt
hvorimod sb3eren er lavet fordi den er smart men så tilfældigvis lyder p***e godt til prisen
Det er teknologien som går den overlegen i forhold til alt andet fordi den ikke bliver nød til at afspille cden i realtime

mvh

Jeg kender ikke kvaliteten af den indre opbygning (forskellen) på de to - Der skal godt nok 'noget ekstra kvalitet' i opbygningen til at opveje 12 kkr.

Jeg har ikke selv hørt forskellen og respekterer derfor også dine argumenter for en bedre lyd fra Transporteren.

harmonic skrev:

Hvorfor er det at vinyld lyder bedre en en cdafspiller ? det er fordi cd afspilleren (bla) først skal læse cden`s et taller og nuller i mens den skal lave
signalet om til analogt signal alt sammen i real time

En plade spiller bare pladen med en mic på så der skal ik laves millioner af udregninger imens

Jeg er ikke sikker på at jeg er lige så enig i konklusionen på forskellen mellem grammofon og CD - Alt andet lige sker aftastning og konvertering MEGET hurtigt. Men derfor kan du/vi jo godt synes at en 'digitale budbringer' som Transporteren lyder bedre end CD'en.

Mvh.

msby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 30 November 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere haft SB2 og SB3 men har nu investeret i en Transporter.

Da jeg satte Transporteren op modtog jeg et meget kritisk blik fra Fruen i huset som ikke holdt sig for fin til at fortælle at SB3'eren var meget pænere

Nå jeg fik hende placeret i sofaen, fandt selvfølgeligt hurtigt hendes ynglingsmusik frem og ventede spændt.

Efter kort tid udbryder Fruen "Det er lige som om at man kan røre ved forsangeren" og "Hold op hvor lyder det godt. SÅ godt har det ALDRIG lydt før"

Og der er noget om snakken. Det lyder bare mere rigtigt, med flere detaljer og luft imellem instrumenterne. Lydbillede fremstår helt roligt og klart. Men SB3'eren kunne der opstå lidt lyttetræthed men det er der intet af med Transporteren. Man får bare lyst til at høre meget mere musik  

Jeg vil dog anbefale at man køre over en forforstærker for at opnå det bedste resultat.

Dyrt......måske, men jeg har ikke fortrudt!

Med venlig hilsen
Mikael

Til top Vis msby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msby

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes