| Forfatter |
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken skal man gaa efter :
Maranzt sa 11
Maranzt sa 15
Shanling scd t200
Sony xa3000Es
Sony xa9000Es
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En pladespiller?
Det var næsten ment som en spøg, men jeg bruger aldrig min SACD-spiller (Ok, det er også en Denon DVD2900, så...) til mine 2 SACD-skiver.
Bortset fra det, kender jeg ingen af kandidaterne personligt, men har hørt godt om Marantz' maskiner.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
SACD user Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du skal vælge Maranzt eller Sony afhænger bl.a af om du vil høre stereo eller multikanal SACD. Maranzt har ligesom Denon kun stereo SACD i dag.
Vær opmærksom på, at Sony er ved at skifte modeller. En ny model hedder xa1200ES og skulle være en opdateret version af en af deres billigere modeller i et ES kabinet.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal kun bruges til 2 kanals ingen SUR-round.
|
| Til top |
|
| |
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte engang den der Shanling scd t200 i en skummel biks i Shanghai, og til trods for det elendige lytterum, så lød det faktisk rigtig godt! Havde biksen taget Visa-kort havde jeg også haft en til at stå derhjemme 
De andre har jeg ikke hørt, men det er jo respekterede mærker - jeg tror ikke at du vil gå helt galt i byen...
Tøffe
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eneste jeg er lidt usikker med er Drevet i shanlingen.Det ser ikke stabilt ud.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken en skal jo gaa efter?
Sony scd xa 333 es eller Sony xa 3000 es.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb en som min, SCD-555ES, brugt. 2-kanals, spiller CD og SACD fremragende. Men SCD-XA3000ES får osse flot kritik.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| køb en som min, SCD-555ES, brugt. 2-kanals, spiller CD og SACD fremragende. Men SCD-XA3000ES får osse flot kritik. |
|
|
Har haft scd 555 es for ca 5 aar siden (Kun problemer) TOC error/No Disc. Saa den vender jeg ikke tilbage til.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bror og jeg har en 555 hver - spiller fejlfrit. Intet mærke er vel helt fri for mandagsmodeller?
Ellers ville jeg gå efter en scd-xa3000es på eBay.
|
| Til top |
|
| |
henrik j Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz sa 15 s1 Spiller selv på nævnte maskine. Nægter at tro den overgås i prisklassen,simpelthen.  __________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
| Til top |
|
| |
henrik j Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lovforslag.
Det burde næsten være ulovligt at lytte til sacd-cd på dvd afsp.For hvad er meningen med at udvikle nye bedre lydsystemer,og derefter "koge" det hele sammen i en billig dvd-afsp.der umuligt yder sacd nogen form for retfærdighed.  __________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft en Marantz SA15 S1 i 4 måneder nu, og er meget tilfreds. Nu savner jeg bare et større udvalg i SACD-skiver. Jeg har ikke hørt de andre modeller der nævnes, så jeg kan ikke vurdere dem i forhold til hinanden.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Hvilken en skal jo gaa efter?
Sony scd xa 333 es eller Sony xa 3000 es. |
|
|
Jeg har en XA3000ES som jeg er yderst tilfreds. Lyden er glimrende, og den har aldrig haft problemer med læsningn af noget. Jeg har ikke sammenlignet den direkte med forgængeren XA333, men i den første test af 3000ES i Hifi Choice for 2-3 år siden skrev de, at den nye var bedre end den gamle, bl.a. fordi den havde fået indkorporeret nogle dele fra XA777ES. I en nyere gruppetest konkluderer Hifi Choice, at XA3000ES lyder bedst med SACD, mens den dyrere Marantz SA15 får ros for en bedre lyd på cd. Anyway, tests er tests, og hvad der er godt afhænger selvfølgelig også af ørerne der lytter.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony Xa9000ES uden tvivl....spiller vitterligt så englene synger  ....hvilket bankrådgiveren dog ikke gør i den sammenhæng __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig med Henrik J.
SACD bør/skal høres i multikanalssystem. Vigtig at SACD og forstærker har de 6 Analoge linier. Ikke noget med at processe signalet digitalt fra SACD afspiller eller fra L&R Front. Der er mange fede oplevelser i det rette SACD miljø. Forskellen på 2 kanals og 6 kanals SACD, er lige så stor som DVD i stereo og multikanal.
God fornøjelse med SACD_lytning. Er selv meget ivrig multikanalslytter ;)
mvh MJ
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik j skrev:
lovforslag.
Det burde næsten være ulovligt at lytte til sacd-cd på dvd afsp.For hvad er meningen med at udvikle nye bedre lydsystemer,og derefter "koge" det hele sammen i en billig dvd-afsp.der umuligt yder sacd nogen form for retfærdighed.  |
|
|
Jeg har de sidste dage haft stor fornøjelse af SACD - især i
Multikanal. Stereo lyder skam godt, men som om der mangler noget hvis
det spilles efter at have hørt samme skive i Multikanal.
Jeg har hørt det på en Denon DVD-3910 overført digitalt via i.Link til en Denon AVC-A1XVA, og er af den opfattelse at SACD IKKE skal forbydes i DVD/Surround sammenhæng. En DVD giver så ofte også mulighed for DVD-Audio. EDIT: Desuden skal vi være glade for enhver der har mulighed for at lytte til SACD - den manglende udbredelse er ikke en fordel for et ellers godt format. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3
Du har brugt i.Link mellem Denon DVD-3910 og Denon AVC-A1XVA, har du også prøvet at lytte via 5.1 kanalerne? Eller giver det samme resultat? Er i.Link digital eller analog?
At afspille SACD digitalt og analogt giver ikke samme resultat, da der ikke er nogen standard for et digitalt SACD signal. Men der er standard for et analogt SACD signal, via 5.1.
MJ
|
| Til top |
|
| |
SACD user Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonys nye SCD-XA1200ES kan købes til rimelige penge på nettet. Den er dog så ny, at jeg ikke har fundet anmeldelser.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Johansen skrev:
|
Audi A3
Du har brugt i.Link mellem Denon DVD-3910 og Denon AVC-A1XVA, har du også prøvet at lytte via 5.1 kanalerne? Eller giver det samme resultat? Er i.Link digital eller analog?
At afspille SACD digitalt og analogt giver ikke samme resultat, da der ikke er nogen standard for et digitalt SACD signal. Men der er standard for et analogt SACD signal, via 5.1.
MJ
|
|
|
Jeg har lyttet til SACD (og DVD-Audio) via extern in (6 analoge kabler) på min AVC-A1SE.
Pt. har jeg lånt en AVC-A1XVA, men da min DVD-3910 ikke er opgraderet til Denon Link 3rd har jeg brugt i.Link (IEEE 1394). Både Denon Link 3rd og i.Link er digital overførsel. DVD-Audio overføres på samme måde - dog kan DVD-Audio også overføres digitalt via Denon Link 2nd.
På displayet står der at forstærkeren modtager et DSD signal (SACD)
Jeg lader forstærkeren lave konverteringen fra digital til analog fremfor at lade DVD'en gøre det. Samme princip som med DTS og DD - et SACD singal kan dog ikke overføres digitalt via et alm. coax. kabel. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |