Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Slimdevices SqueezeBox V3 med NAS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Kan Slimdevices SqueezeBox V3 Stream fra en NAS-enhed eller SKAL det være fra en Windows-stryret enhed??
Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 December 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Den kan sagtens streame fra en NAS-enhed. Prøv at google på squeezebox og nas og det vil se det vrimler frem.
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Stay_Bamboocha skrev:
<SPAN =bigfontNews>Kan Slimdevices SqueezeBox V3 Stream fra en NAS-enhed eller SKAL det være fra en Windows-stryret enhed??</SPAN>

Hvis <indsæt NAS-OS her> kan snakke perl og tcp/ip kan du få slimserver til at køre.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

jeg kan sgu ikk lige se om den understøtter "perl" hvad det så end er.......men tcp/ip gør den. jetz du siger det kan den sagtens, men mener du ikk KUN fra dens egen NAS-server fra Squeezebox??

Der findes ikk direkte anlæg som kan Stream over et netværk vel???? det ville jo være No.1

Til top Vis Stay_Bamboocha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stay_Bamboocha

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Sendt: 18 December 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Altså, det kan i mange tilfælde godt lade sig gøre, men det er ikke altid specielt elegant. Jeg kører pt Slimserver 6.5 på min Synology 101g+ og det virker da, men disken spinner aldrig ned og det er bestemt ikke videre heldigt. Der er ikke alverden ram i de små bokse og det betyder at de skal swappe og så får disken aldrig ro. Performance er heller ikke i top, men til at leve med, trods alt.

Selve installationen var i mit tilfælde meget smertefri. Jeg har brugt flipflips hack. Det kan du se mere om her http://oinkzwurgl.org/ssods

Selv går jeg tilbage til 6.3.1 og så vil jeg bruge en aflagt pc til at køre Slimserver senere.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Stay_Bamboocha skrev:

jeg kan sgu ikk lige se om den understøtter "perl" hvad det så end er.......men tcp/ip gør den.

Perl er et script-sprog. Slimserver er skrevet i perl.- http://www.perl.org.

Citér:

jetz du siger det kan den sagtens, men mener du ikk KUN fra dens egen NAS-server fra Squeezebox??

Linksys NSLU2 virker fint iflg. diverse rapporter rundt omkring.

Citér:

Der findes ikk direkte anlæg som kan Stream over et netværk vel???? det ville jo være No.1

Øhh? Ikke forstået?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:

Altså, det kan i mange tilfælde godt lade sig gøre, men det er ikke altid specielt elegant. Jeg kører pt Slimserver 6.5 på min Synology 101g+ og det virker da, men disken spinner aldrig ned og det er bestemt ikke videre heldigt. Der er ikke alverden ram i de små bokse og det betyder at de skal swappe og så får disken aldrig ro. Performance er heller ikke i top, men til at leve med, trods alt.

Selve installationen var i mit tilfælde meget smertefri. Jeg har brugt flipflips hack. Det kan du se mere om her http://oinkzwurgl.org/ssods

Selv går jeg tilbage til 6.3.1 og så vil jeg bruge en aflagt pc til at køre Slimserver senere.

Har du sådan en Squeezebox, er det noget som virker godt - søger lidt en afspiller som kan Streame mit musik over netværket og som er god!!

jamen et "Alm" musik-anlæg som kan Streame musik over netværket lidt ala Squeezebox'en - mener Sony har lavet et mini-anlæg som kan, det bare ikk så fedt så hvis der er andre som også kan eller kommer???!

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Streamtech leverer dedikerede servere (to forskellige fabrikater), preinstallerede med en eller anden variant af linux, slimserver samt så mange harddiske du ønsker (og har penge til). De leverer vist også og sætter det hele op.

Det koster jo så selvfølgelig en del mere end en "enkelt"-NAS harddisk, men til gengæld får du en del mere lagerplads og hardware der er lavet som dedikerede NAS-servere til forretningsmiljøer.

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Stay_Bamboocha skrev:

Har du sådan en Squeezebox, er det noget som virker godt - søger lidt en afspiller som kan Streame mit musik over netværket og som er god!!

jamen et "Alm" musik-anlæg som kan Streame musik over netværket lidt ala Squeezebox'en - mener Sony har lavet et mini-anlæg som kan, det bare ikk så fedt så hvis der er andre som også kan eller kommer???!

Jeg har en SB 3 og den fungerer fremragende og jeg er rigtig glad for den.

Der skal nok efterhånden komme flere og flere løsninger af samme slags. Jeg kender ikke det anlæg du taler om og har lidt svært ved at forstå konceptet. Jeg mener, hvad streamer det til? Hvor gemmer det musikken?

Angående preinstallerede NAS; ReadyNAS leveres også med Slimserver og Synologys 406-serie kan ligeledes installeres med det og har RAM nok til at køre det fornuftigt. Der er også mulighed for at sætte 4 diske i, så der skulle være masser af plads til selv betydelige samlinger. Ellers kan man altid gemme musik flere steder, bare Slimserveren kan læse derfra.
Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

det var dette anlæg fra Sony som jeg snakkede om; http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=905&zoneid=5 det bare ikk så pænt så hvis der var andre???

den Synologys 406-serie du snakker om til Slimserver, hvor finder man den henne - det ikk Synology 106 serien vel??

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Stay_Bamboocha skrev:

det var dette anlæg fra Sony som jeg snakkede om; http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=905&zoneid=5 det bare ikk så pænt så hvis der var andre???

den Synologys 406-serie du snakker om til Slimserver, hvor finder man den henne - det ikk Synology 106 serien vel??

Oki - anlægget streamer som sådan ikke; det henter bare via en pc. Det er sikkert også meget fint, men jeg savner noget af den fleksibilitet SB har. Plugins, tilslutning til ekstern forstærker og DAC. Men som et bekvemt anlæg ser det smart ud, synes jeg.

106-serien er mindre end 406. Der kan kun være een disk i, men den fungerer godt med SS. Bedre end min 101g+. 406-serien understøtter op til 4 diske og RAID. Du kan se den her:  http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=305& ;Parent=1&Sort=&Gallery=&Producent=5550&Rati ng=&Max=&Soegeord=&Direction343=2&Sorted343= &Equal91=&Equal195=&Submit.x=16&Submit.y=8

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:
Stay_Bamboocha skrev:

Oki - anlægget streamer som sådan ikke; det henter bare via en pc. Det er sikkert også meget fint, men jeg savner noget af den fleksibilitet SB har. Plugins, tilslutning til ekstern forstærker og DAC. Men som et bekvemt anlæg ser det smart ud, synes jeg.

106-serien er mindre end 406. Der kan kun være een disk i, men den fungerer godt med SS. Bedre end min 101g+. 406-serien understøtter op til 4 diske og RAID. Du kan se den her:  http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=305& ; ;Parent=1&Sort=&Gallery=&Producent=5550&Rati ng=&Max=&Soegeord=&Direction343=2&Sorted343= &Equal91=&Equal195=&Submit.x=16&Submit.y=8

nåå har sgu ikk lige brug fra flere HD i den, så en 106 ville være ok - hvad for nogle Plugins kan man bruge til SS'eren.

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Stay_Bamboocha skrev:

nåå har sgu ikk lige brug fra flere HD i den, så en 106 ville være ok - hvad for nogle Plugins kan man bruge til SS'eren.

Det kan du se på Slimserver-hjemmesiden: http://forums.slimdevices.com/

Stay_Bamboocha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Kan Squeezebox Sreame netradio, kan man kalde det DAB - er det samme kanaler og princip?? eller ved du om iTunes kan??

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 December 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Ja, SB kan godt streame DAB (+ FM og netradio). Du kan bl.a. bruge AlienBBC til dette formål.

Gå ind på www.slimdevices.com - der står det HELE. Ellers søg herinde på forummet. Alle disse spørgsmål har været oppe og vende 219 gange...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes