| Sendt: 18 December 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Havde for en uges tid siden et indlæg om rør i digitale afspillere - Der kom ikke rigtig noget respons, blot fik jeg anbefalet Audio Aero Prima, da jeg gav udtryk for at jeg leder lidt efter en spændende afspiller under 10K.
Jeg fornemmer en tendens til at flere og flere fremsynede producenter ikke går i vejen for at benytte rør i deres afspillere - Ayon, Lector, Audio Aero, Shanling, Pathos, Einstein, Unison Reasearch, Jungson, Cayin osv. Vil i den forbindelse gerne vide hvad fordelen er ved rør i udgangen af en cd afspiller - det strider lidt mod min ide om at signalkilden skal være så neutral og forvrængningsfri som mulig. Men igen kan jeg godt lide fyldig og musikalsk lyd - så jeg er villig til at give det en chance. Udgangstrinnet er jo en form for forstærker (ikk?), så det giver vel mening at benytte rør her(?). For min skyld er det egentlig også underordnet hvor i kæden "gløden" stammer fra og for den skyld også hvilke komponenter som skaber den, bare den er tilstæde i det endelige lydbillede!....
Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på ang. rør cd afspillere i forhold til afspillere uden rør? Hvad bidrager rørene med i dette sammenhæng? Er der nogen der har erfaringer?.......
Nogen der kender til Prima´ens egenskaber - er lidt bekymret for kvaliteten af drevet? Den ser solid ud, men kender ikke drevet fra SONY og ved ikke om det er stabilt og af høj nok kvalitet til CD gengivelse!....Er det modificeret af Audio Aero eller "bare" et Sony drev? Hvilke andre afspillere benyttes det i?
Håber der er nogen derude der kender lidt til denne del af Hifiverdenen......
|