Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Onkyo integra DX-706 er følsom for stød? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Niko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har lige købt en Onkyo Integra DX-706 cd-afspiller. Den spiller fint men den er enormt følsom. Man skal bare hoppe en lille smule i gulvet så "hopper/hakker" lyden! Der er intet hvis man sidder stille.

Men kan sådan noget klares med en sporing eller er der dømt ny laser? Den er fra 91 så måske det kunne betale sig at skifte laseren ligegyldigt hvad?

Hvad koster det forresten ca. hvis man selv har laseren med?

Mvh.:

Nikolaj

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2006 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har haft nogle af de der onkyo maskiner, og din er faktisk rigtig god. Den trænger til at få renset/oliet skinner....renset laser. Når slæden tørrer ind, så plejer den at hoppe for et godt ord. En rensning plejer jeg at gøre selv med propylalkohol og olie. Du kan skrive en PB til mig hvis du vil vide mere om "gør det selv metoden". Ellers er prisen nok en plovmand på et aut. værksted.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 December 2006 kl. 03:43 | IP-adresse registreret  

Eller også er laseren i værste fald slidt - og er den slidt, er maskinen til brok-kassen, for laseren kan ikke skaffes mere. Jeg har selv en DX-788F stående, og den har ingen nykker endnu på laser-fronten, men det er desværre kun et spørgsmål om tid.....

Synd og skam for maskiner med så fedt et drev

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Eller også er laseren i værste fald slidt - og er den slidt, er maskinen til brok-kassen, for laseren kan ikke skaffes mere. Jeg har selv en DX-788F stående, og den har ingen nykker endnu på laser-fronten, men det er desværre kun et spørgsmål om tid.....

Det virker lamt, altså at drevene laser udgår med tiden. Der er flere Philipsdrev som også er udgået, så nogle af de rigtige fede maskiner er som Ronnin skriver: til brokkassen. Det er en skam. Min oplevelser er nu alligevel at hæderlig rensning forlænger levetiden og det er ikke ofte at laser er brændt af....men det sker selvfølgelig at jeg selv har måtte kaste en fin maskine med alufront ud.

MartinH81
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 December 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Håb forude har fundet et sted hvor de skulle have den liggende på lager  

Til top Vis MartinH81's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinH81

pera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Niko skrev:

Hej!

Jeg har lige købt en Onkyo Integra DX-706 cd-afspiller. Den spiller fint men den er enormt følsom. Man skal bare hoppe en lille smule i gulvet så "hopper/hakker" lyden! Der er intet hvis man sidder stille.

Men kan sådan noget klares med en sporing eller er der dømt ny laser? Den er fra 91 så måske det kunne betale sig at skifte laseren ligegyldigt hvad?

Hvad koster det forresten ca. hvis man selv har laseren med?

Mvh.:

Nikolaj

Hej Nikolaj

Tillykke med din CD-spille.

Jeg har selv en DX 706. Det er en rigtig slider. Jeg tvivler lidt på at det er laser problemer, nok nærmere som Bradman skriver en rensning der skal til.

Onkyo CD maskiner i den øvre del af "vægtklassen" er nok noget af det bedste/mest solide der er lavet. Det er en af grundende til at jeg har svært ved at skille mig af med min. Selv hundedyre CD maskiner i dag, anvender drev der har mere til fældes med alm. CD-ROM drev til PC'er end med disse Onkyo drev. Bevarres! Der findes også bedre drev. Men prisen på disse! Prisen...

Jeg har selv en ekstra Onkyo maskine hvor trafoen gik da vi havde overspænding på el-nettet. Det er desværre ikke muligt at få en ny trafo, men jeg fandt en brugt (nyere) maskine, så nu står den gamle som reservedelslager.

Lidt nysgerrig! Hvad gav du for sådan en DX 706?

Held og lykke med rensningen!

Niko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Mange tak! Jeg er har ikke fået renset den endnu. Men det kommer snart.

Jeg gav 300 for den. Han forlangte 800. Men da man ikke kan få laser og lign. reservedele fik jeg ham ned.

Ved du forresten hvad den dims som sidder nede under afspilleren er til. Der står lock på den. Skal den slås over på lock når man transporterer den?

Efter den er kommet rigtigt på plads er den slet ikke følsom mere. Den har stået dårligt første gang jeg prøvede den. Så nu spiller den uden problemer - men er stadig følsom overfor ridsede cd'er.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Niko skrev:

Mange tak! Jeg er har ikke fået renset den endnu. Men det kommer snart.

Jeg gav 300 for den. Han forlangte 800. Men da man ikke kan få laser og lign. reservedele fik jeg ham ned.

Ved du forresten hvad den dims som sidder nede under afspilleren er til. Der står lock på den. Skal den slås over på lock når man transporterer den?

Efter den er kommet rigtigt på plads er den slet ikke følsom mere. Den har stået dårligt første gang jeg prøvede den. Så nu spiller den uden problemer - men er stadig følsom overfor ridsede cd'er.

Yes, det er til at sikre laseren under transport!

Niko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil forresten lige sige at det er den første rigtige High-end cd-afspiller jeg har. Og efter at have spillet med den og følt kvaliteten af den synes jeg klart den er et godt stykke over 1000 kr værd.

Jeg har tidligere opretten en tråd omkring en lydløs cd-afspiller da min Denon-dvd larmer lidt.

Den er fundet Man skal simpelthen ligge øret helt ned til skuffen - og det skal være foran skuffen, bare for at kunne høre lidt. 10 cm fra er den komplet lydløs.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes