Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon DCD S10 med laser problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en brugt S10'er fordi den er så rost og jeg må sige den også virker meget stabil og lækker. Desværre lider den af et lille og et stort problem. Dels kan skuffen finde på at lukke straks igen når man har haft den åben. Jeg gætter på det er en slidt kontakt.

Det andet og vigtigere problem er at nogle gange er den længe om at initiallicere en CD eller hoppe fra en nummer til næste nummer. Enkelte gange genkender den slet ikke skiven og sidst åbnede jeg den og pustede lidt ind mod laseren og det hjalp, men ak. Jeg tror det kun er kortsigtet. Er dette en ny laser, som alle snakker om eller kan jeg nøjes med at rense en med spritog en vatpind?

Er der nogle herude der har erfaringer med det?

Tak

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Prøv at rense laseren med isopropylalcohol på en vatpind, det er altid forsøget værd.
Men Denon er generelt følsomme overfor laserens tilstand. Og problemet med skuffen, er et standard problem også, det er en kontakt der skal skiftes.

Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg renset laseren og det virkede lige fedt. Den så nu heller ikke beskidt ud.

Jeg har så bestilt en ny laser, men ekspedienten sagde at den kunne man ikke selv skifte (HiFi klubben er ikke altid lige gode) men jeg købte den nu alligevel.

Er der nogle her i forumet, som har viden om det her?

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

http://www.highendmusik.dk/ de kan snildt skifte sådan en for dig.
Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

bdef skrev:

Nu har jeg renset laseren og det virkede lige fedt. Den så nu heller ikke beskidt ud.

Jeg har så bestilt en ny laser, men ekspedienten sagde at den kunne man ikke selv skifte (HiFi klubben er ikke altid lige gode) men jeg købte den nu alligevel.

Det er sjovt som HFK altid er et problem så snart folk får et nej til et eller andet. NEJ - du kan ikke skifte den selv - medmindre det er noget du har erfaring med at lave. Den skal justeres ind efter montering, og smider man den bare i og piller lystigt, risikerer du at splitte laseren af med det samme.

Lidt selvjustits gør altså ikke noget engang imellem - ny laser med montering koster omkring 1200 kr, så hvor meget er der reelt sparet ved at købe den løs og få andre til at montere den når det kommer til stykket?? Samtidig har du jo 6 måneders reklamationsret på reparationen!!

Problemet med skuffen er iøvrigt et normalt problem på DCD-S10 og DCD-3000 - det er ganske rigtigt bare en switch der skal skiftes.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
bdef skrev:

Det er sjovt som HFK altid er et problem så snart folk får et nej til et eller andet. NEJ - du kan ikke skifte den selv - medmindre det er noget du har erfaring med at lave. Den skal justeres ind efter montering, og smider man den bare i og piller lystigt, risikerer du at splitte laseren af med det samme.

Lidt selvjustits gør altså ikke noget engang imellem - ny laser med montering koster omkring 1200 kr, så hvor meget er der reelt sparet ved at købe den løs og få andre til at montere den når det kommer til stykket?? Samtidig har du jo 6 måneders reklamationsret på reparationen!!

Nix, du har 2 års reklamationsret.

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg var så naiv at læse et sted at sådan en dims (laser) kostede ca. 500kr og at man let selv kunne skifte den, så da HiFi klubben bekræftigede prisen lige under 500kr, så troede jeg på resten af indlæget også.

Laseren er bestilt. Jeg låner et scop hjem i aften, så jeg kan måle lidt på justeringspunkterne før jeg skifter og så igen når jeg har skiftet den. Så håber jeg at kunne klare det sådan. I service manuellen står der man skal bruge en speciel CD, hvilket jeg ikke har. 

Jeg håbede bare på en med lidt erfaring. Nu har jeg skildt den ad alligevel.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Problemet med skuffen er iøvrigt et normalt problem på DCD-S10 og DCD-3000 - det er ganske rigtigt bare en switch der skal skiftes.

jep min S10 lider også under dette.. men istedet for at få ordnet det, noget der ikke burde koste ret meget. Så er det vel en del af "charmen" ved denne maskine.

Jeg har stadig ikke lyst til at skifte min ud, jeg synes jeg skal af med alt for meget, for at finde en værdig afløser.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Ja og min 1650AR lide også af skuffe problemet - Enig med witzel det er charmen ved maskine, ud over at den selvfølgeligt lyder p***e godt

Nicolai

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

Ja og min 1650AR lide også af skuffe problemet - Enig med witzel det er charmen ved maskine, ud over at den selvfølgeligt lyder p***e godt

Nicolai

Hej...

Synes ikke det er så pokkers charmerende, men som Ronin skriver: få den lavet ordenligt på et DHK værksted for de sølle 1300 kr. Jeg ville ikke skifte den selv. Men måske er trådopretterens håndlag bedre end mit eget.

MVh

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg ikke tro  

Jeg har en servicemanuel og mulighed for at låne et scop ... Det var det *g*

JNorre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Problemet kan også skyldes at timingen i skuffen er forkert: Hvis timingen er forkert, "tror" drevet at der er skubbet lidt til skuffen, når skuffen er helt ude, hvilket gør at den lukker med det samme i nogle tilfælde og når skuffen lukker, lukker den ikke helt, så spindlen griber CD'en skævt (kan normalt også høres) og har derved svært ved at læse skiven. En simpel, men lidt voldelig løsning, er at åbne for skuffen, afbryde strømmen til CD-spilleren og trykke skuffen lidt ind (forsigtig), f.eks. 5 mm. Tænd CD-afspilleren igen og skuffen lukker automatisk. Prøv herefter om timingen er bedre - dvs. skuffen lukker ikke mere automatisk når du trykker Eject og om den kan læse CD'en du putter i hver gang...

Til top Vis JNorre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JNorre

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Spændende ny teori. Den havde jeg ikke hørt før. Den må være let at afprøve. 

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået den retur. Det kom til at koste 1155 kr og så har de brugt for 32 kr ekstra tilbehør. Det får mig til at tænke hvad det så mon var. Jeg håber det er eject knappen de også lige har taget med

Den har ikke skabt sig siden jeg fik den hjem

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 08 Februar 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

JNorre skrev:

Problemet kan også skyldes at timingen i skuffen er forkert: Hvis timingen er forkert, "tror" drevet at der er skubbet lidt til skuffen, når skuffen er helt ude, hvilket gør at den lukker med det samme i nogle tilfælde og når skuffen lukker, lukker den ikke helt, så spindlen griber CD'en skævt (kan normalt også høres) og har derved svært ved at læse skiven. En simpel, men lidt voldelig løsning, er at åbne for skuffen, afbryde strømmen til CD-spilleren og trykke skuffen lidt ind (forsigtig), f.eks. 5 mm. Tænd CD-afspilleren igen og skuffen lukker automatisk. Prøv herefter om timingen er bedre - dvs. skuffen lukker ikke mere automatisk når du trykker Eject og om den kan læse CD'en du putter i hver gang...

Det er det ikke - switchen bliver aktiveret når skuffen er kørt til et vist punkt. Slidtagen i switchen medfører at den på et tidspunkt ikke kan finde ud af hvad den skal, og så ender man med en maskine der kører skuffen ind igen. Fejlen er kendt og den samme på dem allesammen med en del år på bagen. Uanset hvordan man vælger at trykke på skuffen i slukket tilstand, så er udgangspunktet altid det samme, så det vil ikke ændre noget. Havde det været på f.eks. en Sony ES-maskine med en magnetisk føler er det derimod rigtigt - der kan man godt bruge den foreslåede løsning med succes!!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 04:08 | IP-adresse registreret  

En slidt microswitch? Jamen, hvor gammel er en sådan DCD-S10?

Kan en sådan, ikke helt billig CD-afspiller, ikke klare mindst 10.000 gange ind og ud (ja, sq-da ikke på en enkelt nat ), så er den valgte microswitch et meget dårligt valg!

Nåh; det finder man jo typisk først ud af, når "dyret" er på gaden!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Den er ca. 8 år gammel og bundsollid, hvilket også får mig til at undre mig. Nu fik jeg den så hjem i går og fik den tilsluttet. stor var glæden, da der kom lyd ud af den, større var min undren over at der var nogle CD'er den havde problemer med og endnu større var min iritation over at den hoppede over, når man går forbi afspilleren. Selv små rystelser i gulvet, giver store problemer. Selv på helt nye skiver.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Hvis selv små rystelser får den til at "skippe", så må bassen da gå helt vildt i afspilleren?

Jeg så et billede på nettet, også "rubriceret" som indmad i en DCD-S10; en NE5532P? Aha; det siger da lidt/noget om lyden, og hvorfor du er glad, trods et lille skår i glæden jvf ovenstående.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

bdef skrev:
Den er ca. 8 år gammel og bundsollid, hvilket også får mig til at undre mig. Nu fik jeg den så hjem i går og fik den tilsluttet. stor var glæden, da der kom lyd ud af den, større var min undren over at der var nogle CD'er den havde problemer med og endnu større var min iritation over at den hoppede over, når man går forbi afspilleren. Selv små rystelser i gulvet, giver store problemer. Selv på helt nye skiver.

Jeg kender ikke lige din Denon, men nogle cd-afspillere har en eller anden form for transportsikring, der låser mekanismen fast, så den ikke hopper for meget i affjedringen under transport. Hvis det er tilfældet på din afspiller og du ikke har fået den "afsikret" efter du har fået den retur fra reparation, kan det medføre de fejl du nævner. Ellers må du udnytte din reklamationsret og få den repareret igen.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes