Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: hjælp kun front i coax (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
niels_lyn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 21 December 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

jeg har en pioneer vsx-d512-s surround-reciver jeg har bare et lille/stort problem med den,

jeg har valgt at koble min computer med et soundblaster live til min reciver via digital (coax) lige fortiden bruger jeg et stereo delt jack-phononår jeg sætter left til for jeg front lyden og når jeg sætter right til for jeg rear lyden.. det er så os fint nok.. jeg vil bare gerne have front i minne front højtallere og rear i minne bag højtallere .. så har jeg prøvet med et mono jack-phono men så for jeg kun front igen og det undre mig .. men hvad er der galt?

PLZ hjælp mig.. hurtigst muligt.

Til top Vis niels_lyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niels_lyn

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 December 2003 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

har du ikke et alm phono kabel, ikke et der deler sig bare et ganske alm kabel med et phono (rca) i hver ende.

så burde det være rigeligt hvis forstærkeren er indstillet ordentligt...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

niels_lyn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2003 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

jo det har jeg.. men kan ikke bruge det til meget da digital ud i mit lydkort er et jack stik.. og digital ind i min reciver er phono.. så jeg blvier nød til at få det til at virke med jack-phono .. det virker jo endeligt fint nok.. men jeg vil jo gerne have min rear med..  istedet for stereo lyd... det er som om at lydkortet vil bruge 3leder til at lave digital lyd .. men det kan jeg jo ikke eftersom der kun bruges 2ledere i coax(digital) in..

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 December 2003 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

ok...

hvad så med at samle de to stik du har fra minijack-2xphono ... så det bliver til et kabel der skifter fra minijack til 1xphono, hvis man fifler lidt, så tror jeg med en et par andre kabler at de kan lade sige gøre

dit nuværende kabel, skal du sætte sammen med en Y-splitter, hvis det da ikke er muligt at finde eet kabel der netop går fra minijack til 1xphono.

hvis du forstår...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

niels_lyn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2003 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

jeg har prøvet med et monojack-1phono men så kommer der kun front og det forstår jeg over hovdet ikke. da det svare til at jeg sætter et y-stik ting på de 2 phono kabler .. jeg har os prøvet næsten alle instillinger på reciveren .. men det hjælper ikke .. det er som om at reciveren kun tror at den skal modtage stereo eller at der kun bliver modtaget stereo ..     hvis der er nogen der kender en sidehvor der står hvordan man selv kan lave så´rn et kabel eller andre spefikationer om så´rn nogle kabler så vil jeg gerne høre fra jer..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes