| Forfatter |
|
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik for et par måneder siden et sæt XLR/RCA sølv kabler ind ad døren. Det der først blev lagt mærke til var at der skulle skrues betydligt højere op for forstærkeren end hvis jeg bare brugte RCA kabler. Hvorfor er det tilfældet?
Jeg vil også lige høre om man kan sætte kabler i alle udgangene og så bare skifte kanal på forstærkeren?
Min cd-afspiller er en Opera Conconance Cd Ref 2.2 der har RCA i rørudgangen og XLR i Transisterudgangen. Den er tilsluttet en eAR pre two forforstærker.
Håber I kan gøre mig lidt klogere.
Venlig hilsen
Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke kun et problem hvis du har begge kabler sat i afspilleren på samme tid. Det gælder ihvertfald for min Luxman afspiller, den skal have et sæt i af gangen.
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke turde sætte begge sæt på samtidigt da jeg er bange for der vil ske ting og sager så derfor vælger jeg at spørge først om det kan lade sig gøre.
Jeg har endnu ikke skruet fuldt op for forstærkeren med RCA sættet men med XLR har jeg prøvet det og jeg tror at der er en kvart drejning på volumen tilbage ved samme styrke med RCA kablerne. __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ved mig er det lige omvendt.
Frank.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens sætte begge sæt i på samme tid - det sker der intet ved. Jeg har endnu ikke hørt en balanceret cd-afspiller der ikke spillede lavere på den balancerede end den ubalancerede udgang og der er absolut intet unormalt ved det. Min Accuphase gør det og min tidligere Luxman D-600s gjorde også!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en CD-player magen til den Mirovich har -og jeg har XLR/RCA tilsluttet på samme tid og niveauet er helt ens uanset om det er XLR eller RCA.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, underligt. Jeg må lige hen og prøve igen - gad vide om det har noget at sige hvis begge dele er sat til på samme tid. Umiddelbart burde det ikke, men.....
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet med kun RCA og det samme med XLR og som sagt med begge monteret og uden at registrere nogen niveauforskel.
Kablerne er Madrigal CZ-Gel 1 (XLR/XLR) og Madrigal HCP (RCA/Carmac.
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det lyder lidt spøjst. Jeg må prøve det af i morgen og se hvordan det lyder. Mine RCA kabler er et sæt Tara LAbs prism 200i mens sættet med XLR er i sølv med neutrik profi stik og lavet af Hans Iversen hos Artsound hvor jeg købte afspilleren. Jeg havde egentligt forventet at der kom mest igennem på et par sølvkabler men nu må vi se havd der sker når jeg åbner for sluserne i morgen. Mange tak skal I have for jeres svar.
Venlig hilsen
Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nu har jeg så gået og lyttet lidt til det når begge kabler er sat til. Det ændrer ingen ting stadigvæk er der stor forskel på lydstyrken. Jeg har prøvet at se om det er indgangene på forstærkeren det var galt med men det er det ikke. Så hvad kan det skyldes?
__________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er dig svar skyldig, jeg har endnu engang afprøvet begge kabler tilsluttet og skiftet mellem XLR / RCA -og jeg har ingen niveauforskel.
Der må være andre som kan komme med en løsning ?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirovich skrev:
|
Jeg fik for et par måneder siden et sæt XLR/RCA sølv kabler ind ad døren. Det der først blev lagt mærke til var at der skulle skrues betydligt højere op for forstærkeren end hvis jeg bare brugte RCA kabler. Hvorfor er det tilfældet?
|
|
|
Hvor har du købt disse tilsyneladende lækre kabler? Og pris? 
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige kigget på http://www.acoustic-reality.com/ der står at en ear pre 2 forforstærker har rca indgange.
Så læste jeg dit indlæg igen og så at der står xlr/rca kabel vil det sige at du har et kabel med xlr stik i den ene ende og rca i den anden ?
__________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm hvis jeg har forstået rigtigt så bruger du 2 forskellige udgang p din cd-spiller eller også 2 forskellige indgang på din amp in/ud-gange behøver ikke at være ens i output input og slet ikk hvis det er XLR er det svar nok eller har jeg misset et eller andet eller skal den uddybes så skriv endelig
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min cd-afspiller har både RCA udgange og XLR udgange. RCA udgangene er til rør mens XLR er til transistor udgangene. Derfor kørere jeg med et Taralabs prism 200i på rent RCA mens jeg bruger sølvkablet som har både XLR og RCA til XLR udgangene. Kablet er lavet af Hans Iversen i Artsound og koster vidst nok 1200 men jeg fik en fornem rabbat pga problemer med den første afspiller som ikke virkede så godt. Jeg har så alle kablerne tilsluttet forstærkeren i øjeblikket dog uden at det gør en forskel hvis man rykker rundt på dem eller har det ene kablesæt taget af. __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror problemet er at de 3 ben i et XLR stikket = 3 ledere i et balanceret kabel.
Det ene er stel og et to andre er signal ledere hvor signalet løber i modfase.
Hvis man så montere et balanceret kabel i et RCA stik så bruger man stel og den ene af signal lederne. D.v.s. at man mangler halvdelen af signalet på indgangen af forforstærkeren __________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 07 Januar 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lyder meget logisk. Jeg har selv haft samme problem da jeg havde en Sirius forstærker koblet sammen med en forforstærker og kunne heller ikke forstå hvorfor jeg ikke kunne spille så højt  __________________ /hifreak
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne godt være det hang sådan sammen. Men burde man så ikke også miste noget af musikken? Jeg syntes rent musik mæssigt at der svært at høre forskel på de to sæt kabler jeg har.
En lidt skæv tanke kan være at sølvkablet er den tak bedre end kobberkablet så selvom det mister en del så bliver det ikke dårligere end koobberkablet men stadig dårligere end hvis det fungerede optimalt. Er det helt ude i hampen?
__________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|