Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: HiFi udstyr - pris og kvalitet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 April 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

KT radio skriver på deres side om Gamut CD3, at det er: "Verdens bedste cd afspiller". (Pris ca. 36.000). Om en cd-afspiller fra Audio Research (pris ca. 52.800).
skriver de: "CD-3 mkII er roligheden selv..." og at det er interessant at se hvad cd-afspillere i den klasse kan.
Men hvorfor egentlig det, når de mener at CD3 er verdens bedste?
Får de penge af gamut for at skrive sådan? Så er deres omtaler jo intet værd?
Supermarkeder tager penge af kunder for at stille varerne gode steder og man betaler for omtale i tilbudsaviserne. Er det ved at blive sådan i hifi-branchen?
På et andet site så jeg en leverandør skrive til et medlem, at den forstærker han havde kig på ikke var tung nok. En forstærker skulle veje meget mere, hvis den
skulle være god, hvorpå han foreslog en af sine egne til 2-3 gange den pris manden havde til rådighed. En så usaglig adfærd er heldigvis sjælden, og man må håbe,
branchen selv er i stand til at holde justits, så sagesløse forbrugere ikke får stukket blålys om verdens bedste eller tungeste i hovedet.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 17 April 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Enten er de døve i KT, eller også lytter de rent faktisk ikke på de ting, de sælger.

De fleste forhandlere, og producenter såvel som en lang række ejere, har da vist en tendens til at fremhæve deres egne produkter. Eksemplet fra KT er bestemt ikke enestående, men vil kunne findes på de fleste hjemmesider, det være sig forhandlere eller producenter

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 April 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
Er det ved at blive sådan i hifi-branchen? 

Har det nogensinde været anderledes?

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

" På et andet site så jeg en leverandør skrive til et medlem, at den forstærker han havde kig på ikke var tung nok. En forstærker skulle veje meget mere, hvis den
skulle være god, hvorpå han foreslog en af sine egne til 2-3 gange den pris manden havde til rådighed."

Det kan udemærket være det allerbedste råd kunden kan få!

Hvis man ikke har råd til at købe det rigtige retfærdiggør det ikke at man skal give manden et dårligt råd. Og jo vægt er i mange tilfælde en udemærket indikator for om en forstærker med konventionel strømforsyning magter det som højtalere ofte stiller af krav til strøm og effekt.

Link gerne til den hjemmeside du nævner inden du dæmoniserer branchen! 

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 17 April 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Det ville da, undskyld mig, også virke hul i hovedet hvis man solgte noget man ikke syntes der lød godt?!?! Ejerne af de forskellige hifi shops vælger jo ikke HELT tilfældigt hvilket udstyr de vil have stående, det er jo oftest baseret på deres egne oplevelser og erfaringer med udstyret og "selvfølgelig", skal der pyntes lidt på omtalen som jo faktisk ikke er omtale, men netop; en salgstale.

Jeg kommer til at tænke på reklamen: "Gillette, the best a man can get..." Dette tilbud kunne jeg da ikke stå for, men jeg må indrømme at jeg efterfølgende er blevet noget skuffet, for hvis Gillette Fusion virkelig er det bedste for mig i det her liv, står der ikke mange glæder til udsigt.

At der bliver skrevet at det er verdens bedste cd-afspiller, er i og for sig udemærket, i så fald afspilleren er den bedste sælger til dags dato har hørt, hvorfor den altså er "verdens bedste" for netop ham. At verdens bedste cd-afspiller aldrig kan findes er imidlertid en helt anden sag, som skyldes, at vi alle har forskellige lydpræferencer.

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

" På et andet site så jeg en leverandør skrive til et medlem, at den forstærker han havde kig på ikke var tung nok. En forstærker skulle
veje meget mere, hvis den skulle være god, hvorpå han foreslog en af sine egne til 2-3 gange den pris manden havde til rådighed."

Hvis man ikke har råd til at købe det rigtige retfærdiggør det ikke at man skal give manden et dårligt råd. Og jo vægt er i mange tilfælde en udemærket
indikator for om en forstærker med konventionel strømforsyning magter det som højtalere ofte stiller af krav til strøm og effekt.

Jeg dæmoniserer ikke branchen, men gør opmærksom på en konkret virksomhed, der hævder at et produkt de sælger er verdens bedste. Troede ike det skulel
være nøvdnedigt at bringe et link til KT Radio, men her er det http://www.ktradio.dk
Klik ind på cd afspillere og se under Gamut CD3.
Se også under Audio Research.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
Mercury skrev:

" På et andet site så jeg en leverandør skrive til et medlem, at den forstærker han havde kig på ikke var tung nok. En forstærker skulle
veje meget mere, hvis den skulle være god, hvorpå han foreslog en af sine egne til 2-3 gange den pris manden havde til rådighed."

Hvis man ikke har råd til at købe det rigtige retfærdiggør det ikke at man skal give manden et dårligt råd. Og jo vægt er i mange tilfælde en udemærket
indikator for om en forstærker med konventionel strømforsyning magter det som højtalere ofte stiller af krav til strøm og effekt.

Jeg dæmoniserer ikke branchen, men gør opmærksom på en konkret virksomhed, der hævder at et produkt de sælger er verdens bedste. Troede ike det skulel
være nøvdnedigt at bringe et link til KT Radio, men her er det http://www.ktradio.dk
Klik ind på cd afspillere og se under Gamut CD3.
Se også under Audio Research.

Hej, jeg tænkte på der hvor du nævner "et andet site hvor en leverandør....." link til dette site.

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Om vægt - manden havde kig på en vældig godt anmeldt forstærker, og ville høre om andres mening, men forhhandleren syntes hellere han skule købe en meget
dyrere af ham. Hvis du kalder det sagligt, lever vi i to verdener, som ik ekan mødes. Men du er måske også forhandler?.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
Om vægt - manden havde kig på en vældig godt anmeldt forstærker, og ville høre om andres mening, men forhhandleren syntes hellere han skule købe en meget
dyrere af ham. Hvis du kalder det sagligt, lever vi i to verdener, som ik ekan mødes. Men du er måske også forhandler?.

Har du læst hvad jeg har skrevet omkring realisering af strømforsyning og vægt???

Det lader ikke til det!

Nej jeg er ikke forhandler, men jeg kan da se 2 mulige sider af det du skriver, men du kan åbenbart kun se den sie du ønsker at se og det er her dine skriverier bliver ensidige og faktisk lidt fjolled!

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 April 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:

men havde du ikke et link?

Michael GJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 April 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det site Jan Graffo mener er hifi-musik, jeg synes at kunne huske en tråd hvor ovennævnte skete.

Det er sjovt hver eneste gang en person stiller spørgsmålstegn ved branchen, kommer de pæ..hov, audiophile med næb og klør. De har åbenbart et eller andet behov for, at hævde sig som sande entuiaster...som idioterne i Kejserens Nye Klær, der synes det nødvendigt at spille med på noget de ikke kunne se, i frygt for ikke at blive set som tåber.

Enten ovenståede ellers skal man åbenbart chikaneres af useriøse branchemedlemmer, der føler sig truede og som en rotte i en krog, bider med deres sygdomsbefængte tænder...

Til top Vis Michael GJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael GJ

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Michael GJ skrev:
Jeg tror det site Jan Graffo mener er hifi-musik, jeg synes at kunne huske en tråd hvor ovennævnte skete.

Det er sjovt hver eneste gang en person stiller spørgsmålstegn ved branchen, kommer de pæ..hov, audiophile med næb og klør. De har åbenbart et eller andet behov for, at hævde sig som sande entuiaster...som idioterne i Kejserens Nye Klær, der synes det nødvendigt at spille med på noget de ikke kunne se, i frygt for ikke at blive set som tåber.

Enten ovenståede ellers skal man åbenbart chikaneres af useriøse branchemedlemmer, der føler sig truede og som en rotte i en krog, bider med deres sygdomsbefængte tænder...

Taler vist for sig selv kammerat!!!

Handler om opdragelse og fairness!

Prøv at læs hvad der står, hvis du ikke fatter det som står på dansk så sig endelig til .

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 April 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:

Det ville da, undskyld mig, også virke hul i hovedet hvis man solgte noget man ikke syntes der lød godt?!?! Ejerne af de forskellige hifi shops vælger jo ikke HELT tilfældigt hvilket udstyr de vil have stående, det er jo oftest baseret på deres egne oplevelser og erfaringer med udstyret og "selvfølgelig", skal der pyntes lidt på omtalen som jo faktisk ikke er omtale, men netop; en salgstale.

Jeg kommer til at tænke på reklamen: "Gillette, the best a man can get..." Dette tilbud kunne jeg da ikke stå for, men jeg må indrømme at jeg efterfølgende er blevet noget skuffet, for hvis Gillette Fusion virkelig er det bedste for mig i det her liv, står der ikke mange glæder til udsigt.

At der bliver skrevet at det er verdens bedste cd-afspiller, er i og for sig udemærket, i så fald afspilleren er den bedste sælger til dags dato har hørt, hvorfor den altså er "verdens bedste" for netop ham. At verdens bedste cd-afspiller aldrig kan findes er imidlertid en helt anden sag, som skyldes, at vi alle har forskellige lydpræferencer.

Jeg har svært ved at få øje på noget egentlig nyskabende, i denne beskrivelse af afspilleren:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1279&zoneid=1

Gillettereklamen havde en tegnefilm i starten, hvor de tydeligt illustrerede, at det krævede præcis to blade, før et skæghår kunne fjernes helt. I den senere tegnefilm, er to blade dog ikke nok, og det bliver først perfekt, når der er tre blade.

At bruge tekst som 'verdens bedste' om et hifiprodukt, sorterer en stor kundegruppe væk, allerede fra start, som ikke mener at den slags markedsføring er seriøs. Når produktet så henvender sig til tossegode nyrige, med tro på vaskepulverreklamer, så er det egentlig ikke os, produktet er tiltænkt. De tossegode, som tror på at noget er 'verdens bedste', har vel egentlig også fortjent at få  hvad de køber, hvis de ikke gider bruge tid på at lytte, før køb.

Om sådanne 'slogans' giver flere penge i kassen til producenten, tror jeg ikke nødvendigvis på.
Der sorteres kraftigt i de potentielle kunder, ved at komme med den slags nedvurderinger af konkurrenternes evner.

Det at afspilleren er opbygget i flere afskærmede rum, er ikke en revolution.
Jeg kan ikke få øje på andre revolutioner, heller...

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 17 April 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
KT radio skriver på deres side om Gamut CD3, at det er: "Verdens bedste cd afspiller". (Pris ca. 36.000). Om en cd-afspiller fra Audio Research (pris ca. 52.800).
skriver de: "CD-3 mkII er roligheden selv..." og at det er interessant at se hvad cd-afspillere i den klasse kan.
Supermarkeder tager penge af kunder for at stille varerne gode steder og man betaler for omtale i tilbudsaviserne. Er det ved at blive sådan i hifi-branchen?
På et andet site så jeg en leverandør skrive til et medlem, at den forstærker han havde kig på ikke var tung nok. En forstærker skulle veje meget mere, hvis den
skulle være god, hvorpå han foreslog en af sine egne til 2-3 gange den pris manden havde til rådighed. En så usaglig adfærd er heldigvis sjælden, og man må håbe,
branchen selv er i stand til at holde justits, så sagesløse forbrugere ikke får stukket blålys om verdens bedste eller tungeste i hovedet.

For det første, at en cd er verdens bedste og en anden er roligheden selv, har vel ikke noget med hinanden at gøre. Den ene salgspointe udelukker vel ikke den anden?

Hvis du kikker rundt på den generelle markedsføring af alle typer produkter, gives der løfter af mere eller mindre kuriøs karakter. Om ikke det ene produkt giver dig en voldsom lyksalig fornemmelse resten af dine dage, vil et andet.

Strengt taget lokker KT Radio med sin mening om produktet dig til at stille tvivl, men for at for den tvivl skal be- eller afkræftet, er det nødvendigt med et besøg. Jamen, herregud, det kan der ikke være noget forkert i. Med mindre man da tror betingelsesløst på alt hvad man læser.

Det er marketing, og intet andet end det.

At en leverandør så skriver som han gør - og her kender vi jo kun omtalen fra dig (med al respekt) og ikke hele "samtalen" - gør blot, at du finder ham patetisk, og det er der sikkert flere der gør. Men jeg kender ikke til noget forum i Hi-Fi branchen, hvor man er i stand til at holde justits - og hvordan ville du også gøre det? I sidstnævnte tilfælde, er der ingen grund til at holde justits, da leverandøren har nosset i det af egen drift.
Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 17 April 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:

Hej...

Hvorfor skulle en CD-3 ikke være verdens bedste? Der er naturligvis mange som kunne udnævnes som "måske" verdens bedste. Når de skriver verdens bedste, så er vi jo ikke 10 år gammel, julemanden er død. Det kan naturligvis ikke bevises (altså det med julemanden).....det er et PR-stunt....og intet ondt i det. Faktisk er en CD-3 ret vellydende og jeg har personligt lagt et seriøst øre til denne herlig CD. Den er altså ret god og nok den bedste CD jeg pt har hørt. Prisen er måske nok lige i overkanten, men ser vi bort fra prisen, så er det en fed maskine.

Om det er ok at kalde for verdens bedste.....det er jo det samme som at sige rødt er pr. definition flottere end blåt. Det giver ligesom ikke mening. Den må KT jo æde....det er dem som trods alt har skrevet det. Om KT er retfærdige.....nej. Det er de skam ikke....det er en butik som har et mål.....flest penge i kassen inden dagen er omme. Det er business, ikke ret meget andet......og sådan har det iøvrigt altid været. Hifi-branchen har ædt mange gode folk som ikke kan leve efter bottomline tallene men heller vil give en god service. De koster sku for meget.  

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 April 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

"For det første, at en cd er verdens bedste og en anden er roligheden selv, har vel ikke noget med hinanden at gøre..." ..

En CD afspiller udråbes til verdens bedste og koster 16.000 mindre end den anden.
Med andre ord - den fra Audio Research er ikke pengene værd.

Men jeg har åbenbart trådt på nogle ligtorne og holder mig væk i fremtiden.
Også fra denne side - som tilsyneladende også har en debat, der er styret af leverandører

Lev vel.

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 17 April 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
"For det første, at en cd er verdens bedste og en anden er roligheden selv, har vel ikke noget med hinanden at gøre..." ..

En CD afspiller udråbes til verdens bedste og koster 16.000 mindre end den anden.

Også fra denne side - som tilsyneladende også har en debat, der er styret af leverandører

Lev vel.

Slap dog af.

Mine ligtorne, ikke at jeg har nogle, men så de billedlige, har det fint. Du opstiller en problematik som efter min mening ikke holder vand, du får noget kritik retur fra flere og straks er siden styret at leverandører...!
Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 17 April 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:

Lev vel.

Klap da lige hesten - det eneste branchemedlem jeg lige kan få øje på i denne tråd giver dig faktisk (lidt) ret.

Men derudover er der vel ikke nogen grund til at kalde det et "debat" forum hvis alle absolut skal være enige (med dig).

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 17 April 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jan Graffo skrev:
Er det ved at blive sådan i hifi-branchen? 

Har det nogensinde været anderledes?

Nej det har det vel ikke. De er nogle sataner de købmænd. Jeg vil forslå, at det ved lov bliver vedtaget, at kun nonner må sælge hifi.

André  Jensen  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Sendt: 17 April 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

en gamut cd3 er så langt fra verdens bedste at det er til at dø af  af..... hvor er det dog totalt useriøst og ligegyldigt at lukke ud.
Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes