| Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der.
Jeg påtænker at spare mine dyrt indkøbte originalskiver lave nogle kopier af mine bedste CD'er, til bilen, løbeturen og fitnescentret.
Hvilket medie er det bedste?
Jeg ser man kan få alm. CD'er til kr. 8,-/stk (vistnok primært til data, påstås det!) samt deciderede Audio CD'er til kr. 15,-/stk.(primært til lyd!!)
Hvad adskiller de to typer og er de sidste den dobbelte pris værd.
Må jeg egentligt lave en kopi fra egne skiver?
Venligst
|
| Til top |
|
| |
Torben Brandt Branchemedlem

Bruger siden: 06 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil vælge de billige... De koster det halve, og giver garanteret den samme lyd! Spar pengene og overvej at købe en iPod!!
Mvh.
Torben __________________ Mvh.
Torben Brandt
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
til mit hjemmebrænderi (ja eget brug) bruger jeg nogle skiver købt i tyskland til den nette sum af 2,5kr stykket... de virker fint, så længe man ikke har planer om at bruge dem på det almindelige anlæg, der kan jeg høre en forskel..
i bilen, hvor der er anden støj, er de ganske fine...
De hedder TDK CDR80 og kan sikkert findes på www.edbpriser.dk
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
JPTC skrev:
|
Venligst
|
|
|
Ja du må gerne kopiere originale skiver til eget forbrug
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos:
http://billigmedien.de/shop/
http://wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1
http://www.mediesupplies.dk/shop/
kan du købe billige kvalitets medier unden den forbandede afgift.
Verbatim med AZO - nok de bedste på market ligger på 3-4,5kr pr. stk.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders_K skrev:
JPTC skrev:
Venligst
|
|
|
Ja du må gerne kopiere originale skiver til eget forbrug |
|
|
Efter de nye regler må du kun lave kopier af CD'ere du selv eller et andet medlem af din husstand har købt. Det er ikke længere tilladt at kopiere cd'ere lånt på biblioteket og hos venner/familie.
/U.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 09 Januar 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nok at de dyre såkaldte "audio" cd'er er beregnet til cd-afspillere med brænder funktion (hvis i forstår ;o)). Den kan så vidt jeg ved ikke anvendes i en cd-rom brænder (PC) og omvendt kan de billige CDR skiver ikke anvendes i audio-brænderen.
Så det er ikke et spørgsmål om hvad der er bedste men om du har en cd-rom brænder i en pc eller en cd-afspiller med brænde funktion.
Jeg bruger de billige Verbatim fra billigmedien.de.
CarrotMan har tolket de nye regler korrekt, men derudover det er tilladt at sælge originalen og beholde kopien. Du må også lave "Best of" cd'er med dine favorit numre, bare du ejer originalerne på kopi tidspunktet.
Kopier på analoge medier må du stadig lave lige så tosset du har lyst, også fra bibliotek og venner.
mvh __________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
falk Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er helt korrekt zaza - der ligger en kode på cd-r audio eller "for consumer" som de også hedder. Den kode kræver cd-recorders for at ville optage, ellers vil de sige "professional disc" og nægte at brænde. Der er så vidt jeg ved intet at gøre ved det hvis man ejer en cd-recorder - sjovt nok har pladeindustrien ikke kæmpet for samme system i afspillerne, det ville ellers løse deres problem og vi slap for mere tuderi.
Lydmæssigt er de muligvis lidt bedre, i bilen kan du ikke høre forskel. Køb hellere pro skiver til samme pris, hvis du vil have bedste kvalitet, det giver bedst holdbarhed, og "slidstyrke" - og køb dem IKKE i danmark.
Et godt råd er dog at lade være med at brænde musik cd'ere ved for høj hastighed.
|
| Til top |
|
| |
K Man Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
falk skrev:
det er helt korrekt zaza - der ligger en kode på cd-r audio eller "for consumer" som de også hedder. Den kode kræver cd-recorders for at ville optage, ellers vil de sige "professional disc" og nægte at brænde. Der er så vidt jeg ved intet at gøre ved det hvis man ejer en cd-recorder - sjovt nok har pladeindustrien ikke kæmpet for samme system i afspillerne, det ville ellers løse deres problem og vi slap for mere tuderi.
Lydmæssigt er de muligvis lidt bedre, i bilen kan du ikke høre forskel. Køb hellere pro skiver til samme pris, hvis du vil have bedste kvalitet, det giver bedst holdbarhed, og "slidstyrke" - og køb dem IKKE i danmark. Et godt råd er dog at lade være med at brænde musik cd'ere ved for høj hastighed. |
|
|
Naturligvis kan man få standalone brænder feks. Philips eller Pioneer til at tage billige brændbare. Philips er ganske simpel, man lader en cdr toc reade indtil der stå rec. i display, man tager fysisk og åbner skuffen(ikke eject) skifter pladen ud og vupti, værsgo og brænd. Pioneer kræver et lille stykke print så kører den. Der er faktisk mange sidder på nettet hvor der er anvist hvordan man kringler dette. Pioneer lavede på et tidspunkt 2 stk standalone brænder som står i næsten alle pladestudier idag, de lave drømme kopier hvor man ikke kan hører forskel på kopi og original.
|
| Til top |
|
| |
Musikotto Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man snyder en Pioneer, så man kan bruge billige brændbare...et lille print ??
hvor på nettet kan det findes...jeg har forsøgt og opgivet |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Musikotto Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
| ang brædbare CDér : CD-R for Audio eller "for consumer" ved jeg de kan købes billigt syd for grænsen...er der nogen som ved om man kan bestille dem on-line og modtage med post enten fra DK eller D ?? |
|
|
|
| Til top |
|
| |