| Forfatter |
|
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har hørt Beolab 9. Den har fået topkarakterer i Stereoplay (Tyskland).
http://fpn.dk/digitalt/lyd/article61139.ece
Det er som om Bang og Olufsen er begyndt at tænke HIFI efter de fik ny direktør for et par år siden. Eller er det kun mig der oplever det sådan???
Er der nogen der har hørt den?
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må de sku være døve ved Stereoplay - de lyder af l**t
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh, er du kommet en time for tidligt ud af i sengen...
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkris skrev:
|
Øhhh, er du kommet en time for tidligt ud af i sengen...
|
|
|
Prøv at hør den - og hvis du syntes den spiller godt så køber du bare den !!
Ps... vil du gerne have at vi skal sige (det er den bedste HTer) 
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer ikke ret ofte forbi en b+o butik. Jeg synes det er spændende du har hørt den og jeg synes det ville være endnu mere spændende med en konstruktiv kommentar.
Fx hvordan fungerer acustic lence? Diskanter er gennerelt dårlige til at sprede lyden, så denne acustic lence er selvfølgelig interessant. Hvis det virker.
Selvfølgelig lyder den ikke bare l**t. Selvfølgelig lyder det anderledes når konstruktionen er så radikalt anderledes.
Men hvordan fungerer det?
Bedste hilsner
Kristian
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg lytter på en HTer - så lytter jeg om den kan spille musik ..... og det gør Beolab 9 bare ikke !!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra den meget (!) korte erfaring jeg har med dem, så er det den mindst ringe højttaler de har lavet til dato. Jeg er generelt ikke gode venner med deres højttalere, men på disse har jeg for faktisk første gang for en B&O højttaler, hørt et nummer hvor jeg ikke efter få sekunder tænkte at der var noget galt. Det skal ikke være en endelig konklusion, men det gav mig meget mere lyst til at nærlytte lidt på dem, end "juletræet" f.eks. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kristian
Uanset hvad andre mener, kan jeg kun anbefale dig at lytte til BeoLab 9 i det nærmeste BeoCenter.
Jeg har hørt dem hos Bang & Olufsen i Struer, og blev meget begejstret over hvor godt de spiller. Bassen går fint i dybden, stereo perspektivet er perfekt, spredningen er god, du behøver ikke sidde lige i sweetspot for at kunne placere orkesteret i lydbilledet. Det vil sige at den acustic lence er med til at give den gode spredning der hvor du sidder. Modsat andre højttaler som sender lyden mod dig men også mod loft og gulv. Dette er med til at give et defust lydbillede.
Jeg kan forstå af ovenstående indlæg at man kan vende sig så meget til defus lyd, at nogen tror at det er sådan en højttaler skal lyde. En anden mulighed er at de aldrig har hørt BeoLab 9.
Mit bud er at hvis du kun spiller din musik/DVD fra et digitalt medie, så er BeoLab 5 et bedre vælger, men hvis du vil tilslutte dine aktive højttaler til det analog lydsignal som kommer ud på en PowerLink stikdåse vil du ikke udnytte BeoLab 5 godt nok, og så er det rette valg BeoLab 9. Jeg hørte BeoLab 9 i et setup med BeoCenter 2.
PC'en som omdrejningspunkt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået en kort demo af dem og de spiller faktisk meget godt. Du må ikke forvendte HIFI på højt plan, men bare alm. god lyd, med hammer meget go`dav i bassen
Når du stiller spørgsmål om B&O i disse forums som dit, så må du forvendte en HEL del kritik af denne producent, sådan er det bare
Men tag ind og lyt til dem.
|
| Til top |
|
| |