Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 06:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Marantz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=44428

er der nogen der kan forklare mig hvad det har er, ved inge ting?



__________________
Get HIFI or die trying c",
Til top Vis Emilos88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emilos88
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Det er en intgr. forstærker fra Marantz.

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Ligner grangiveligt en annonce...
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  



Jep...der står integreret forstærker

__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

er det til stereo og er den god.

køber man en tuner og dvd-afspiller til sådan en



__________________
Get HIFI or die trying c",
Til top Vis Emilos88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emilos88
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en ganske udmærket stereoforstærker. Du skal bruge en tuner hvis du vil høre radio og en cd- eller dvd-afspiller. Den ser sådan ud :

 

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Højttalere og kabler plejer også at være en god idé.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Danster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

og lidt madding i form af strøm 
Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Synes dog den er noget dyr, hvis der er tale om den første PM17 version. Har selv eget en PM17 MKII M, og den var virkelig klasse. "Standard" PM17 har dog en del år bag på sig, og der er foretaget heftige opgraderinger på eksisterende model siden. Kig evt. efter MKII/KI modellerne - eller sågar PM14 (storebror til PM17). De fåes i nogenlunde samme prisleje+

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

PM 16 er med garanti også bedre på de fleste punkter end standard PM17.....men kostede også en del mere fra ny.

Mener også at nyprisen på PM17 MKI var 8-9000 kr. Så er enig i, at det er for pebret.

Tyske "Audio" giver følgende karakterer til de forskellige Marantz forstærkere. Herefter et bud på hvad de bør koste.

PM 17 85 punkte. 3000-4000 kr.

PM 17 MKII 90 punkte 3500-5000 kr

PM 16 95 punkte 4000-5500 kr.

PM 17 MKII KI 100 punkte 4500-6000 kr.

PM 14 MKII KI 100 punkte (mener standard MKI også fik 100) 7000-11000 kr. afhængig af model. 

PM15 100 punkte (den der er i produktion stadigvæk) 7000-10000 kr.

PM 11 110 punkte (ligeledes i produktion) 12000-17000 kr.

Til sammenligning har de to forstærkere jeg ejer Nad S300 og Accuphase E408 fået hhv. 95 og 120 punkte

Udover pointgivningen så er der også forskel på hvor kraftige de er.

PM11 er klart kraftigst PM 14 næstkraftigst PM 15 og 16 omtrent lige kraftige PM 17 den mindst kraftige af disse. Man kan sige at PM 11 afløste PM 14 og PM 15 afløste PM 17. Pointgivningn er altså ikke helt tilfældig.......jo lavere nummer jo bedre/kraftigere.



__________________
Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Rohlander skrev:

PM 16 er med garanti også bedre på de fleste punkter end standard PM17.....men kostede også en del mere fra ny.

Mener også at nyprisen på PM17 MKI var 8-9000 kr. Så er enig i, at det er for pebret.

Tyske "Audio" giver følgende karakterer til de forskellige Marantz forstærkere. Herefter et bud på hvad de bør koste.

PM 17 85 punkte. 3000-4000 kr.

PM 17 MKII 90 punkte 3500-5000 kr

PM 16 95 punkte 4000-5500 kr.

PM 17 MKII KI 100 punkte 4500-6000 kr.

PM 14 MKII KI 100 punkte (mener standard MKI også fik 100) 7000-11000 kr. afhængig af model. 

PM15 100 punkte (den der er i produktion stadigvæk) 7000-10000 kr.

PM 11 110 punkte (ligeledes i produktion) 12000-17000 kr.

Til sammenligning har de to forstærkere jeg ejer Nad S300 og Accuphase E408 fået hhv. 95 og 120 punkte

Udover pointgivningen så er der også forskel på hvor kraftige de er.

PM11 er klart kraftigst PM 14 næstkraftigst PM 15 og 16 omtrent lige kraftige PM 17 den mindst kraftige af disse. Man kan sige at PM 11 afløste PM 14 og PM 15 afløste PM 17. Pointgivningn er altså ikke helt tilfældig.......jo lavere nummer jo bedre/kraftigere.

Fin forklaring der. Det er dog ikke helt det samme hvad deres DC-afspillere angår. En CD 17 spiller bedre ned end en CD-10 og CD-16. Det er ikke helt logisk med deres modelangivelser.



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Ifølge tyske Audio skulle en CD-16 spille bedre end en CD-17MKI

Kan ikke huske om CD-17 MKI fik 90 eller 95 punkte men fik ihvertfald ikke 100.

CD-10 95 punkte

CD-16 100 punkte

CD-17 MKII 100 punkte. CD17 KI fik vist ligeledes 100 punkte

CD-17 MKIII er vist ikke blevet testet i Audio men fik 56% i "Stereo" mod MKII´s 50% så lur mig om den ikke ville have sneget sig op på de 105 punkte i Audio

CD-7 110 punkte (tror ikke der er mange af dem i Danmark)

SA-11 115 punkte (underligt da Audio plejer at give seperat karakter for CD og SACD)

SA-1 130 punkte SACD 115 punkte CD  (den hænger nok heller ikke på træerne)

Sony XA5ES 95 punkte

Sony 707ES 95 punkte

Sony XA50ES 100 punkte

Sony XA7ES 100 punkte

Nad S500 100 punkte

Det nu nedlagte danske Hifi og Elektronik var dog mere glad for Sony end for Marantz. Sonys topmaskiner 707ES og XA7ES fik altid 13 i ydelse mens CD10 og CD16 fra Marantz fik 11.

Deres skala var dog noget umulig da de hele tiden var nød til at revidere den da alt for mange produkter pga. udviklingen til sidst ville have fået 13   

Næh så er Audios skala bedre. Pt. den højeste harakter der er givet til en CD afspiller 140

Accuphase DP-800/DC-801 kombi samlet pris over 200.000 kr.

---------------------------

 

Jeg synes, at det er sværere at høre forskel på CD afspillere end forstærkere.

Jeg havde meget svært ved at høre forskel da jeg i sin tid skiftede fra en Marantz CD-52MKII til en Marantz CD-10.

Derimod kunne jeg let høre forskel da min NAD S300 skulle til reperation og jeg fik en Denon PMA-1500 (ikke den nye AE). Audio var heller ikke så meget for PMA-1500. Sølle 70 punkte fik den mens MKII hoppede op på 80 og AE er oppe på 85 nu.

Skal dog lige siges at forbedringen var ca. den samme da jeg hoppede fra Marantz CD-10 til Accuphase DP-67 som fra NAD S300 til Accuphase E-408.



__________________
Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes