| Forfatter |
|
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, har i Hifiklubben købt en DAB radio til at sætte til mit anlæg. Men har svært ved at kanaler på den, bor inde mit i Aalborg. Hvad gør jeg?
Det er denne model:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/DAB_radio/ARG ON_DAB_Adaptor_DAB_tuner_Sort.htm
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockmoroe skrev:
Hejsa, har i Hifiklubben købt en DAB radio til at sætte til mit anlæg. Men har svært ved at kanaler på den, bor inde mit i Aalborg. Hvad gør jeg?
Det er denne model:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/DAB_radio/ARG ON_DAB_Adaptor_DAB_tuner_Sort.htm
|
|
|
hej der, kan ikke få dit link til at virke, ud fra Url lader det til at være en Argon??? Hvis det er den jeg tænker på er der 6 eller 8 faste stationer, lige fra Oline, p3 til rock radio... Der medfølger da en lille antenne? Hvis du sætter den på autotuning er der så ikke hul igennem efterfølgende? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, får et svagt signal. Men mangler bla P3. Der er Boogie, Jazz, Rock, Nyheder og en anden jeg ikke kan huske. Men det er et meget svagt signal.
Angående linket, kan prøve at kopi-paste det i et nyt vindue.(Sorry er ikke så færm til dette :-/ )
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det denne der sidder ovenpå forstærkeren???  I så fald medfølger der en lille antenne et stik med en lille ledning  Hos mig fungerer det sweet
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det er den. Men burde jeg ikke kunne modtage flere stationer, end dem jeg har skrevet her? Troede bla. P3 var på DAB...? Plus lidt flere Radiostationer så som Voice og ligende.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockmoroe skrev:
| Jep, det er den. Men burde jeg ikke kunne modtage flere stationer, end dem jeg har skrevet her? Troede bla. P3 var på DAB...? Plus lidt flere Radiostationer så som Voice og ligende. |
|
|
siger det lige igen, min har P1 P2 P3 + diverse andre kanaler. I æsken burde der, udover et lakridskabel ligge en lille antenne du kan påsætte bag på dit nye isenkræm. Hvis ikke der gør det tager du æsken under armen og trasker hen til hifiklubben og bytter den. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, men det er med den medfølgende antenne jeg bruger, og har ikke endnu kunne modtage hverken P1 P2 P3. Jeg må have nogle elendige modtageforhold, bare lidt underlig når jeg bor midt i Aalborg........
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Danmark benytter man DAB bånd III, der ligger på VHF frekvensen 227,36 megahertz, svarende til kanal 12C. Du kan altså modtage DAB på en VHF-antenne. Hvis du har egen tvantenne eller fællesantenne, skal du bare have DAB-radioen tilsluttet der.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan tilslutte en "normal" ekstern antenne, skal du bare bruge
en bånd 3 VHF antenne (på loft eller tag). Husk den skal monteres
vertikalt til DAB.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det vil jeg prøve. Fik bare at vide i butikken, at bag på DAB var der en anderledes antenne stik end på de normale radioer, fordi man så ikke kunne koble den på der. Hvorfor man ikke måtte det, ved jeg ikke. Sprugte ikke, da sælgeren fortalte der var en udemærket antenne med, men den er bare ikke god nok.
Prøver at fyre den i fælles radio antenne stikket i muren
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælgeren har så ikke læst hvad de skriver på deres hjemmeside hvor der står :
Du får også en regulær F-connector antenneindgang, så du kan tilkoble en ekstern antenne, hvis du bor i et område, hvor DAB-signalet er svagt. Dette kan være afgørende for, om du overhovedet kan lytte til DAB eller ej.
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk  Når men så vil jeg hjem og sætte l**tet til der, og få noget ud af den DAB jeg har købt.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockmoroe skrev:
| Prøver at fyre den i fælles radio antenne stikket i muren |
|
|
Det får du ikke noget ud af, med mindre antenneinstallationen er meget
ny. Det signal der kommer ud af radiobøsningen er signaler i FM båndet
(88-108MHz), og ikke signaler i VHF bånd 3 hvor DAB ligger. Hvis
installationen er meget ny (maks. et par år), kan der være DAB signaler
i radio bøsningen, ellers ikke. Men prøv evt. både radio og TV
bøsningen - det kan jo være du er heldig... Ellers må du sætte en
antenne op selv.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det må blive enden af det. Først prøve radio stikket i væggen, ellers må jeg finde min indre handymand frem, og imponere kæreste med mine færdigheder.....
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
bech Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
| I Danmark benytter man DAB bånd III, der ligger på VHF frekvensen 227,36 megahertz, svarende til kanal 12C. Du kan altså modtage DAB på en VHF-antenne. Hvis du har egen tvantenne eller fællesantenne, skal du bare have DAB-radioen tilsluttet der. |
|
|
http://www.dabradio.dk/index.asp?ArtId=11297&ActiveMenu= 12659
Jeg kan kun høre nogle af programmerne?
Nulstil din modtager og sørg for optimale antenneforhold (udendørs). Foretag en fuld kanalsøgning, alternativt søg manuelt efter 12C og 11C (øst for Lillebælt) eller 12C og 13B (vest for Lillebælt).
Der er spørgsmålstegn ved flere programnavne?
Nulstil din modtager og sørg for optimale antenneforhold (udendørs). Foretag en fuld kanalsøgning, alternativt søg manuelt efter 12C og 11C (øst for Lillebælt) eller 12C og 13B (vest for Lillebælt).
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antenneforholdene ska lvære gode, at du bor i Ålborg er ingen garanti, især ikke hvis du bor blandt etagebyggeri.
Mange DAB radioer fanger ikke alle kanaler når du trykker autotune med et enkelt tryk. Prøv at holde autotune knappen nede et par sekunder, så tror jeg også du får resten med.
|
| Til top |
|
| |