Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bluenote Koala (Tube) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hey derude

Jeg har stødt på billeder af denne spiller et par gange på nettet. Der er også lidt sparsom tekst hist og her. Den ser jo fin ud og specifikationer lyder også meget fine. Jeg kender dog intet til producenten og har aldrig før hørt om denne spiller. Jeg kan ikke finde anden omtale eller anmeldelser - derfor sidder jeg lidt fast mht. information om denne maskine.

Er der nogle af jer, der har erfaring med denne spiller?

Nogle der ved, hvad der gemmer sig af potentiale i den?

Forhandles Bluenote i DK? 

Kunne være interessant med jeres input - tak!

Vh



__________________
The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
Til top Vis MadMik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadMik
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

 

Vassagohifi har forhandlet Bluenote her i Danmark men gør det dog ikke længere. Prøv alligevel at ringe eller maile Rene. Han vil garanteret gerne hjælpe dig.

Desuden har mn1974 herinde haft en Koala indtil for nyligt. Så prøv eventuelt at skrive en PB til ham. Han kan måske fortælle dig mere.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

hejsa,
ja det er rigtigt at jeg har haft sådan en spilledåse. Eneste årsag til at jeg skiftede den var dybest set waf faktor og god reklame

har tilladt at citere lidt fra min egen gamle tråd "mit ydmyge anlæg". Der vil man også finde lidt billeder af vidunderet...

mn1974 skrev:
Som tidligere nævnt ville jeg prøve at sætte nogle ord på min nye cd afspiller "blue note koala".

I forhold til min tidligere cd afspiller Rega Apollo er det noget af forandring at sætte koalaen på. Noget af det første der springer i øjnene/ eller er det ørene er, at bunden på min nye cd afspiller i den grad er blevet strammet op. Den er så stram og præcis at det næsten er underligt... det var ikke der jeg havde forestillet mig at der ville være stor stor forskel. Bunden på nummeret "bedshaped" ca. 1, 35 minuts penge inde, der er jeg bare solgt.....soloen i samme nummer på elpiano/ würlitzer eller hvad han nu spiller på er iøvrigt fantastisk i dette nummer - også på en blue note koala - hvis ikke at I allerede har denne super super fede skive anbefales det på det kraftigste herfra at anskaffe sig den: KEANE, HOPES AND FEARS

Når man f.eks. sidder og lytter på Jack Johnsons "brushfire fairytales" track tre "posters" bliver mit smil bare bredere for hver gang trommselageren lægger sidt kantslag på lilltrommen.... jeg ved ikke om det er rørene i udgangen der gør det, men det lyder f..... lækkert, stort og bredt perspektiv igen på kantslaget yum yum siger jeg....

Når man siger blue note koala, siger man også rør i udgangen, det giver "stemmen" et helt andet pesepektiv end hvis det bare var en ganske almindelig cd afspiller.... jeg har aldrig hørt så meget rum/ luft omkring sangstemmen på denne maskine....

Jeg blev på et tidspunkt da jeg sad og hørte en skive, jeg trorede at jeg kendte, overrasket treack fire Jamie Cullum "cathing Tales"... Der fremkom ud af det blå et keboard med "boblelyde" jeg aldrig havde hørt før....Efterhånden fremkommer der små nye detaljer på mine cdere, hvilket er interessant og til dels betyder at man kan gå på genopdagelse i sit bagkatalog....


Overordnet kan jeg derfor konkludere at jeg er rigtig glad for skiftet fra Rega Apollo til "Blue Note Koala". Eneste anke er at dem larmer når den loader en cd. Nå det er heldigvis hurtigt overstået....

Vedhæfter lige et link så I kan læse lidt mere om maskinen.


http://www.hifidelityaudio.co.uk/cd_player_bluenote_koala.ht m

venligst




__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes