Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Atoll CD 50 eller Atoll CD 80? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har netop erhvervet mig en Atoll IN 100, der efter de første par spæde lytninger har overrasket mig positivt.

Jeg står endvidere overfor at skulle investere i en CD-afspiller. Spørgsmålet er så hvilken? Jeg har kig på såvel Atoll CD 50 som Atoll CD 80, men kan CD 80 lydmæssigt retfærdiggøre en merpris på 1.500 kr.?

Jeg synes i forvejen at jeg har strammet min budget en anelse såfrmet jeg vælger den "lille" CD 50 som står til 5.500 hos TC.

På forhånd tak. :)


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Danster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Det handler vel om DU synes du får det mere for de 1500 kr ekstra. Derfor, tag du ned i TC, og hør dem op imod hinanden  Forresten har jeg CD100, og er super glad for den 
Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig, som ethvert valg af komponenter man vælger, en indiviuel bedømmelse hvorvidt det ene, eller det andet lyder bedst, men jeg havde håbet på at du/I kunne fortælle lidt omkring de lydmæssige forskelle?


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Det er selvfølgelig, som ethvert valg af komponenter man vælger, en indiviuel bedømmelse hvorvidt det ene, eller det andet lyder bedst, men jeg havde håbet på at du/I kunne fortælle lidt omkring de lydmæssige forskelle?


ja...sådane spørsmål er tit overflødige,tit og ofte får man den med at"Ta du ned og hør den"....og til dels har folk ret!!
Det er meget svært at vuderer lyd,når man tar alt i betragtning...Forstærker,Højtalere,Lytterum,ja man kan blive ved

Og jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Atoll,da jeg selv spiller på en AA,Den har dog en dejlig klikkende lyd når den spiller

held og lykke med købet!!

__________________

     Venligst -=Mofo=-
                             
Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:

ja...sådane spørsmål er tit overflødige,tit og ofte får man den med at"Ta du ned og hør den"....og til dels har folk ret!!
Det er meget svært at vuderer lyd,når man tar alt i betragtning...Forstærker,Højtalere,Lytterum,ja man kan blive ved

Og jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Atoll,da jeg selv spiller på en AA,Den har dog en dejlig klikkende lyd når den spiller

held og lykke med købet!!


Det er selvfølgelig ganske rigtigt, men man kan nu sagtens foretage subjektive betragtninger af forskellige dele, og give ens egen B7 med, hvorledes man anser de forskellige produkter :)

Anyways, som min signatur afslører har jeg allerede besluttet mig.

Jeg synes ikke der var nogen nævneværdig forskel på CD 50 og CD 80. Faktisk vil jeg gå så langt som at påstå, at jeg ikke kunne høre forskel. CD 100 var derimod en helt anden sag, men så langt rakte mit budget desværre ikke :)


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Danster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Ja, CD 100 er en dejlig maskine 
Mener også at deres forstærker IN 80, skulle have fået dårlige anmeldelser iforhold til IN 50 og IN 100. Så det kan være at deres 80 serie, måske generelt er dårlig?
Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Danster skrev:
Ja, CD 100 er en dejlig maskine 
Mener også at deres forstærker IN 80, skulle have fået dårlige anmeldelser iforhold til IN 50 og IN 100. Så det kan være at deres 80 serie, måske generelt er dårlig?


Nu har jeg ikke haft fornøjelsen af at høre IN 80, men jeg kan i hvert fald konfirmere, at IN 100 spiller fantastisk! Jeg er på ingen måde utilfreds med købet af min CD 50 indtil videre, men må indrømme at CD 100 havde lidt mere "hul igennem". Generelt mere luftig og detaljeret lyd, omend vi snakker detaljer.


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes