Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Har i hørt om dette problem før? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mongo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jeg købte for 2 måneders tid siden en Denon 2930 i klubben.

Den har indtil nu kunne spille alt upåklageligt, men da jeg for et par dage siden skulle prøve med den nyindkøbte Norah Jones CD ”Come away with me” fra 2002, gik det galt.

Afspilleren lave betydeligt mere larm end normalt, CD’en kunne ikke loade, selv med mange forsøg på mere end 2 min. loadings tid.

Da afspilleren ikke havde problemer med at afspille andre CD’er, gik jeg ud fra, at det var CD’en, som det var galt med. Cd’en blev byttet, men stadig sammen problem.

Jeg tog efterfølgende CD’en med ned i klubben, Deres 2930 havde også problemer med at finde skiven, men det lykkedes dog.

Sælgeren kendte godt problemet og begrundede det med, at software producenterne, i en periode (især ældre cd’er), ikke overholdt div. normer, f.eks. Red Book.

 

Sælgeren sagde at de gerne ville kigge på min afspiller, men han mente ikke de vil finde nogen defekt.

 

Siden hen er det dog lykkedes at finde Cd’en, men stadig med lang loadings tider.

 

Er der nogen af jer som har prøvet noget lignende? Hvad gjorde i?- sendte Cd afspilleren til eftersyn, eller smed Cd’en ud?

Til top Vis Mongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mongo
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Det er et problem med netop den skive. Jeg har også oplevet det på min Denon 2200. Er det SE udgaven af cd med multimedia klip?  Det er det der gør det.



__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Norah Jones er tilknyttet Blue Note, og der har været lidt blæst om nogle af deres udgivelser, fordi deres kopibeskyttelse har givet problemer med afspilning på en del afspillere. Jeg kan ikke huske at Come Away with Me har været nævnt, men det lyder som om det godt kunne være sådan noget.

Læs evt. lidt brok på Blue Notes egen side som kommentarer til et andet album (Sonny Clark):

http://www.bluenote.com/detail.asp?SelectionID=10397

 

 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Mongo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Tror ikke det er SE udgaven jeg har, never mind.

Det beroliger da trods alt, at det ikke skulle være afspilleren som det er noget galt med.

I får tak for jeres svar.

Til top Vis Mongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mongo
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes