Jeg købte for 2 måneders tid siden en Denon 2930 i klubben.
Den har indtil nu kunne spille alt upåklageligt, men da jeg for et par dage siden skulle prøve med den nyindkøbte Norah Jones CD ”Come away with me” fra 2002, gik det galt.
Afspilleren lave betydeligt mere larm end normalt, CD’en kunne ikke loade, selv med mange forsøg på mere end 2 min. loadings tid.
Da afspilleren ikke havde problemer med at afspille andre CD’er, gik jeg ud fra, at det var CD’en, som det var galt med. Cd’en blev byttet, men stadig sammen problem.
Jeg tog efterfølgende CD’en med ned i klubben, Deres 2930 havde også problemer med at finde skiven, men det lykkedes dog.
Sælgeren kendte godt problemet og begrundede det med, at software producenterne, i en periode (især ældre cd’er), ikke overholdt div. normer, f.eks. Red Book.
Sælgeren sagde at de gerne ville kigge på min afspiller, men han mente ikke de vil finde nogen defekt.
Siden hen er det dog lykkedes at finde Cd’en, men stadig med lang loadings tider.
Er der nogen af jer som har prøvet noget lignende? Hvad gjorde i?- sendte Cd afspilleren til eftersyn, eller smed Cd’en ud?