Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Varm/kold CDFIX (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 15 Maj 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Havde en sjov oplevelse med min SAT CDfix.

Havde glemt at slukke min SAT CDfix i sidste uge, og den havde således stået tændt i næsten en uge. 

Bladelius produkter nyder altid godt af at være varme - og kan lyde ganske forfærdeligt når de er kolde, men jeg var alligevel overrasket over hvor god lyden var med den ekstra opvarmning.

Hele lydbilledet var mere veldefineret og stabilt. Større dybde og frem for alt mere præcist. Der var faktisk tæt på at være klasseforskel i forhold til den normale - alm. opvarmede lyd.

Så jeg må sige jeg overvejer klart at lade den stå tændt hele tiden.

Bundy  

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 15 Maj 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

det er jo det jeg har råbt og skreget om herinde i årvis, lad dog de cd maskiner stå tændt, så lyder de langt bedre. Jeg forstår simpelthen ikke at der er nogen der ikke kan høre forskellen. 

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 15 Maj 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
det er jo det jeg har råbt og skreget om herinde i årvis, lad dog de cd maskiner stå tændt, så lyder de langt bedre. Jeg forstår simpelthen ikke at der er nogen der ikke kan høre forskellen. 


hørt...



__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 15 Maj 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Min kan slet ikke slukkes med fjernbetjeningen
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
det er jo det jeg har råbt og skreget om herinde i årvis, lad dog de cd maskiner stå tændt, så lyder de langt bedre. Jeg forstår simpelthen ikke at der er nogen der ikke kan høre forskellen. 

Nemlig. Det er strengt forbudt at være i besiddelse af en cd-afspiller der ikke er konstant tændt.

Prøv selv at bryde loven...og hør hvor dårligt dét lyder!  ;-)

 

Mvh.

Niels

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Jeg slukker heller aldrig motoren i min bil. Den går bedst når den er varm

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Min ydmyge Arcam CD-spille står også på permanent on. Det er alfa-omega for god lyd.

Desuden står min lige så ydmyge rør-ib også altid med glødespænding på rørene.

1, 2, 3 og spil!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Det overrasker mig ikke at den lyder bedre varm ... har tit haft den tændt 12 timer eller mere inden jeg skulle nyde musik - men at det giver (så meget) yderligere at den står tændt en hel uge - det overrasker mig nok lidt.

Vil sige med hensyn til rør-forstærkere, så vinder de også ved at være gennemvarme - men det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse i udgangsrør, hvis de står og gløder 24 timer i døgnet. Og der bliver også fyret nogle W af ... min opvarmer let området omkring anlægget! 

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Al Bundy; det er kun glødespændingen på 6,3V/12,6V som er på permanent "on", ikke højspændingen. Vi taler om rundt 10 watt! 

Så behøver forstærkeren ikke særlig lang opvarmningstid inden lytteseancen kan begynde!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes