Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ice ,Ice Ice .. er det noget der virker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kap107
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ved det ice man kunne købe ud på  christiania  virker ..men det her digital lyd ..arrrr....

Ok spøg til side... jeg er  meget nysgærig ..hvor gode er de ?

Lyder det virkelig bedre end min goe gamle  millineum..?  eller en krell ksa250 feks.

Kan de  trække  et par apogee..?

Hvis det er  således det forholder sig, så er det  jo  utroligt..så  vil jeg gerne  høre dem..og købe.. men er det muligt at komme til at høre før man køber  nogen steder.?

Har set et par EEartwo mk2, billigt  brugt  men køber ikke før jeg har hørt..

vh kap

Til top Vis kap107's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kap107

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Lån en!

Jeg syntes personligt de er gode til at trække toppe, hvorimod jeg syntes der er mere power i en almindelig forstærker til at trække bunden.

Dette er bare min mening. Mange syntes de er meget umusikalske, men der er jo også nogle der skal forsvarer deres dyrt indkøbte klasse a forstærkere

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige thumbs up for ICE, begge slags Jeg mangler absolut ikke noget i bassen, den er både dyb og stram.

Hvis du køber brugt, kan du vel få køber til at kigge forbi med dem. Ellers er der vist en måneds returret de fleste steder de sælger dem. Og endelig er der garanteret mulighed for at få en demo hos en lykkelig ejer.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Nogle hader dem og andre elsker dem. Ice er efterhånden blevet massebetegnelse for klasse D, men Ice er en ting. Der findes mange andre der laver klasse D og de er vældigt anderkendte.

Du kan jo tage et smut i hifiklubben og høre en lyngdorf.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:

Jeg kan kun sige thumbs up for ICE, begge slags Jeg mangler absolut ikke noget i bassen, den er både dyb og stram.

Hvis du køber brugt, kan du vel få køber til at kigge forbi med dem. Ellers er der vist en måneds returret de fleste steder de sælger dem. Og endelig er der garanteret mulighed for at få en demo hos en lykkelig ejer.

Mvh. l´Blundt

nu har man det vel også lidt med at købe en klasse D forstærker der har lidt mere power end en typisk klasse ab. Jeg har selv bygget en effektblok på 4x400w i 4 ohm, den mangler absolut ikke noget nogen steder, men jeg har så også bi-amped ved 8 ohm. Jeg skal da ikke kunne sige om en klasse ab der yder 420 watt i hver kanal lyder bedre, synes der er langt mellem nogen der er til at betale, derudover er strømforbruget noget lavere på en klasse D forstærker, ikke med henblik på elregning, men mere med henblik på andet udstyr der er sat til samme sikringsgruppe.

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har en par stykker af LC's modeller (Zap 2.1SE og 2.3SE) og jeg syntes de spiller rigtigt rigtigt godt på mine Dana MKI. Og til de priser de handles brugt for (typisk under 2000 kr ) mener jeg ikke der er noget der bare tilnærmelsesvis kan konkurrere med dem.
Hvis jeg skulle bygge et nyt sæt ville jeg kigge på coldamp's med switchmode strømforsyning (ca 400€ for moduler og strømforsyning).

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

kap107 skrev:

Jeg ved det ice man kunne købe ud på  christiania  virker ..men det her digital lyd ..arrrr....

Lyder det virkelig bedre end min goe gamle  millineum..?  eller en krell ksa250 feks.

Hvis det er  således det forholder sig, så er det  jo  utroligt..så  vil jeg gerne  høre dem..og købe.. men er det muligt at komme til at høre før man køber  nogen steder.?

vh kap

IcePower eller andre former for klasse-D er IKKE digitale, det er analog, med en eller anden for for PWM..!? man brugte bare betegnelsen D, da det var det næste efter A, B, ect.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej kap107 og velkommen til hifi4all

Du vil opleve at der er delte meninger om Class-D forstærkere på dette forum.  Class-D forstærkere findes i mange afskygninger, men navnet ICEpower er varemærket på Bang & Olufsens Class-D forstærkere, pakket i kasser af mange forskellige producenter.

De er meget strømbesparende, og efter en tilspillnings periode, efter min mening det bedste du kan investere i.

Jeg købt for 2 år siden den første 2x500Watt ASP ICEpower stereo forstærker, og har aldrig fortrudt dette køb, tvært imod har jeg for få dage siden købt endnu en stereo forstærker med samme indhold.

Der er ikke så mange forhandlere af ICEpower på det Danske markedet som der har været, men ved at trykke på min smeily vil du se en oversigt over de fleste  producenter af  Class-D forstærkere, og kunne trykke dig frem til al den information du kan ønske. Tag så telefonen og ring til en af  producenterne og spørg om du kan få en lytter. Bor du på Sjælland er du altid velkommen til en lytter hos mig, send en "Privat post" og vi finder udad det, du vil få en super musikalsk oplevelse.

Mvh Peter Pan.----------------------------                                

kap107
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Tak for de mande svar.!  jeg har nu læst  en del om dem.. og ja det   lyder spændende..det skal prøves..De skulle heller ikke have problemer  med at lever til 2ohm.. sååå  ..mine kommende  duetta sig..skulle fåå glæde af  det..  har tænkt  på at bruge  millenium  til bund og  ice til top.. mangler  bare et godt  aktivt filter.. ??? anyone!!!

vh.kap

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

kap107 skrev:

Tak for de mande svar.!  jeg har nu læst  en del om dem.. og ja det   lyder spændende..det skal prøves..De skulle heller ikke have problemer  med at lever til 2ohm.. sååå  ..mine kommende  duetta sig..skulle fåå glæde af  det..  har tænkt  på at bruge  millenium  til bund og  ice til top.. mangler  bare et godt  aktivt filter.. ??? anyone!!!

vh.kap

Er ret sikker på de ikke er glade for lav impedans? - Ret mig endelig?

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at have fået oplyst, at de spiller fint i ned til ½ Ohm. I USA er det vist kult med ICE-power og Apogee højttalere. Det må være nemt at finde noget på nettet

MVH

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

kap107 skrev:

vh.kap

Hej kap107!
Jeg har selv et sæt Duetta og er også på udkig efter EFFEKT. A A/B eller D? Hold endelig gang i tråden og øs ud af dine kommende erfaringer.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

kap107
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Ok.. ja  jeg er heller ikke sikker på at kan de levere varen til apogee.. !!   men jeg har læst  at  Acoustic reality har  spillet med et par scintillas på en  messe demo..og de er  under 1 ohm...

Men det må  komme an på en prøve..  men nu  bliver det svært .. med alle de icepower modeller jeg har læst om.. hvad er bedst..

Jeg  så nogle  med mega strømforsyninger .. er det  bedre?

se her:  http://www.diycable.com/main/default.php

vh kap

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

kap107 nu må du lære det må du

kap107 skrev:

alle de icepower modeller jeg har læst om.. hvad er bedst. Jeg  så nogle  med mega strømforsyninger .. er det  bedre?

Den forstærker du linker til har ikke et ICEpower modul, i de rigtigt gamle dage ca. 2004  ,skulle du også selv nørkle med mega strømforsyninger på ICEpower modulerne, Læs her. men den tid er heldigvis forbi.

Class D forstærker teknologi dækker dem alle, men ICEpower modulerne (de ypperligste) kommer fra PowerHouse = Bang & Olufsen, læs her.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

kap107 skrev:

vh kap

Hej kap107,

Alt efter hvad du er ude efter, så repræsenterer IcePower 500ASP forstærkerne den lidt mere "spiselige" lyd (et pænt udtryk for pop-lyd 

1000ASP'erne er lidt mere ærlige. Faktisk temmelig ærlige.

Engang hørte jeg et større sæt Martin Logan, hvor ejeren havde nogle store, grimme kl. A monotrin fra et mindre holstebroisk LC-firma koblet til dem. LC står normalt for Low Cost 

Det lød sådden lidt af puh-ha, hvis det skal siges meget pænt.

Nå, men i den ene baglomme havde jeg tilfældigvis en 2x125W IcePower af de trekantede, så den røg på.

Pludselig var der, luft, detaljer, klarhed og bund - nærmest i skærebrænderkontrast til de oprindelige amps. Det var dog tydeligt, at noget mere effekt var ønskeligt. Men kvaliteterne lod sig sq ikke fornægte.

Siden har jeg hørt nogle forskellige ML HT'er på forskellige Ice amps, og der er da heller ikke så meget at pege fingre af, da denne kombination nærmest synes at "synge" sammen på magisk vis. Specielt sammen med 1000ASP ampsene.

Hvorvidt de vil fungere på et sæt Apogee, så må svaret være, at du nok ikke har så mange alternativer, da f.eks. 1000ASP ampsene er stabile ned til under 0.2 Ohm.

Ærligt talt vil jeg voldsomt gerne høre et sæt veltrimmede 1000ASP'er på et sæt Apogee eller et sæt Maggie. Det kan næsten ikke blive andet end vellykket.

Skal jeg kort ridse forskellen på en konventionel amp og en Ice amp på et sæt ML HT'er, så er det noget med, at den dynamiske højttalers gode egenskaber flyttes med, mens de dårlige egenskaber pænt bliver hjemme.

Personligt er essensen af oplevelsen af forskellen nok, at jeg først kan høre meningen med ML's konstruktioner, når der kommer en kraftig Ice amp på. Og dermed også meningen med musikken. Skal man tale om synergi, så er denne kombination et glimragende eksempel.

Prøv at få en snak med enten Søren Bertram fra Bertram Audio eller Peter fra Acoustic Reality. De har begge fuld returret på deres amps, hvis man ikke skulle synes om dem. Bemærk dog, at det tager halvanden til to måneder, før de er tilspillet (og der er meget stor forskel på før og efter).

Krell's 300 serie (som jeg synes spiller klart bedst) er rettidig underholdning på konventionelle dynamiske højttalere, og det vil være en hørbar opgradering fra din nuværende amp.

Men Krell som alternativ til dine nuværende tusindårsforstærkere? Æhhh... prøv med nogle 1000ASP monotrin også, du vil nok ikke blive skuffet, for nu at sige det mildt.

Med høflig morgenhilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Fint indlæg Ghammel & Suhr

kap107

Her ses Søren Bertrams 1000ASP monotrin,

og data på 1000 ASP finder du her. 

http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2049.asp 

kap107
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Tak igen.. og ja  havde selv   nået til at 1000asp  er  lige  det.. der  skal  prøves.. er helt firkantet  af at se på alle de  fede sider der findes på nettet..har jo ligget i hi et par år ..  hvad angår  hifi. og mit eget anlæg..faktisk siden  mine  diy. La folia  døde..(den ene væltede..)..

Har siden haft  dynamiske..men  savner´vellyden fra dipol...så nu  glæder jeg mig til at  få  de der  duetta og  så se om de  er lige så godt som mine goe gamle  TRizep Lafolia..( vi byggede 2 par..!)

Tak .. for de fede indlæg.. og dette  forum.!

vh kap

kap107
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Ps....

Hvad  skal  man hoste op for at få et sæt 1000asp..  i vore dage???

Køber  iøvrigt  helst brugt.. men  ofre gerne nypris , hvis det bliver nødvendigt..hehe--

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

http://www.hificable.dk/ Har vist et sæt eller to til salg, brugt, til 6k stykket.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

kap107
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jay l`Blundt]

http://www.hificable.dk/ Har vist et sæt eller to til salg, brugt, til 6k stykket.

Mvh. l´Blundthmmm ..

hmmm.. dem kan jeg ikke se   nogen steder på den side!!

vh

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum