| Forfatter |
|
kap107 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det ice man kunne købe ud på christiania virker ..men det her digital lyd ..arrrr....
Ok spøg til side... jeg er meget nysgærig ..hvor gode er de ?
Lyder det virkelig bedre end min goe gamle millineum..? eller en krell ksa250 feks.
Kan de trække et par apogee..?
Hvis det er således det forholder sig, så er det jo utroligt..så vil jeg gerne høre dem..og købe.. men er det muligt at komme til at høre før man køber nogen steder.?
Har set et par EEartwo mk2, billigt brugt men køber ikke før jeg har hørt..
vh kap
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lån en! Jeg syntes personligt de er gode til at trække toppe, hvorimod jeg syntes der er mere power i en almindelig forstærker til at trække bunden. Dette er bare min mening. Mange syntes de er meget umusikalske, men der er jo også nogle der skal forsvarer deres dyrt indkøbte klasse a forstærkere
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige thumbs up for ICE, begge slags Jeg mangler absolut ikke noget i bassen, den er både dyb og stram.
Hvis du køber brugt, kan du vel få køber til at kigge forbi med dem. Ellers er der vist en måneds returret de fleste steder de sælger dem. Og endelig er der garanteret mulighed for at få en demo hos en lykkelig ejer.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle hader dem og andre elsker dem. Ice er efterhånden blevet massebetegnelse for klasse D, men Ice er en ting. Der findes mange andre der laver klasse D og de er vældigt anderkendte.
Du kan jo tage et smut i hifiklubben og høre en lyngdorf.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
|
Jeg kan kun sige thumbs up for ICE, begge slags Jeg mangler absolut ikke noget i bassen, den er både dyb og stram.
Hvis du køber brugt, kan du vel få køber til at kigge forbi med dem. Ellers er der vist en måneds returret de fleste steder de sælger dem. Og endelig er der garanteret mulighed for at få en demo hos en lykkelig ejer.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
nu har man det vel også lidt med at købe en klasse D forstærker der har lidt mere power end en typisk klasse ab. Jeg har selv bygget en effektblok på 4x400w i 4 ohm, den mangler absolut ikke noget nogen steder, men jeg har så også bi-amped ved 8 ohm. Jeg skal da ikke kunne sige om en klasse ab der yder 420 watt i hver kanal lyder bedre, synes der er langt mellem nogen der er til at betale, derudover er strømforbruget noget lavere på en klasse D forstærker, ikke med henblik på elregning, men mere med henblik på andet udstyr der er sat til samme sikringsgruppe. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en par stykker af LC's modeller (Zap 2.1SE og 2.3SE) og jeg syntes de spiller rigtigt rigtigt godt på mine Dana MKI. Og til de priser de handles brugt for (typisk under 2000 kr ) mener jeg ikke der er noget der bare tilnærmelsesvis kan konkurrere med dem. Hvis jeg skulle bygge et nyt sæt ville jeg kigge på coldamp's med switchmode strømforsyning (ca 400€ for moduler og strømforsyning).
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kap107 skrev:
|
Jeg ved det ice man kunne købe ud på christiania virker ..men det her digital lyd ..arrrr....
Lyder det virkelig bedre end min goe gamle millineum..? eller en krell ksa250 feks.
Hvis det er således det forholder sig, så er det jo utroligt..så vil jeg gerne høre dem..og købe.. men er det muligt at komme til at høre før man køber nogen steder.?
vh kap
|
|
|
IcePower eller andre former for klasse-D er IKKE digitale, det er analog, med en eller anden for for PWM..!? man brugte bare betegnelsen D, da det var det næste efter A, B, ect.

__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kap107 og velkommen til hifi4all 
Du vil opleve at der er delte meninger om Class-D forstærkere på dette forum. Class-D forstærkere findes i mange afskygninger, men navnet ICEpower er varemærket på Bang & Olufsens Class-D forstærkere, pakket i kasser af mange forskellige producenter.
De er meget strømbesparende, og efter en tilspillnings periode, efter min mening det bedste du kan investere i.
Jeg købt for 2 år siden den første 2x500Watt ASP ICEpower stereo forstærker, og har aldrig fortrudt dette køb, tvært imod har jeg for få dage siden købt endnu en stereo forstærker med samme indhold.
Der er ikke så mange forhandlere af ICEpower på det Danske markedet som der har været, men ved at trykke på min smeily vil du se en oversigt over de fleste producenter af Class-D forstærkere, og kunne trykke dig frem til al den information du kan ønske. Tag så telefonen og ring til en af producenterne og spørg om du kan få en lytter. Bor du på Sjælland er du altid velkommen til en lytter hos mig, send en "Privat post" og vi finder udad det, du vil få en super musikalsk oplevelse.
Mvh Peter Pan.---------------------------- __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
kap107 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mande svar.! jeg har nu læst en del om dem.. og ja det lyder spændende..det skal prøves..De skulle heller ikke have problemer med at lever til 2ohm.. sååå ..mine kommende duetta sig..skulle fåå glæde af det.. har tænkt på at bruge millenium til bund og ice til top.. mangler bare et godt aktivt filter.. ??? anyone!!!
vh.kap
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kap107 skrev:
Tak for de mande svar.! jeg har nu læst en del om dem.. og ja det lyder spændende..det skal prøves..De skulle heller ikke have problemer med at lever til 2ohm.. sååå ..mine kommende duetta sig..skulle fåå glæde af det.. har tænkt på at bruge millenium til bund og ice til top.. mangler bare et godt aktivt filter.. ??? anyone!!!
vh.kap |
|
|
Er ret sikker på de ikke er glade for lav impedans? - Ret mig endelig? __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at have fået oplyst, at de spiller fint i ned til ½ Ohm. I USA er det vist kult med ICE-power og Apogee højttalere. Det må være nemt at finde noget på nettet
MVH
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kap107 skrev:
vh.kap |
|
|
Hej kap107!
Jeg har selv et sæt Duetta og er også på udkig efter EFFEKT. A A/B eller D? Hold endelig gang i tråden og øs ud af dine kommende erfaringer. __________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
kap107 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 02:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.. ja jeg er heller ikke sikker på at kan de levere varen til apogee.. !! men jeg har læst at Acoustic reality har spillet med et par scintillas på en messe demo..og de er under 1 ohm...
Men det må komme an på en prøve.. men nu bliver det svært .. med alle de icepower modeller jeg har læst om.. hvad er bedst..
Jeg så nogle med mega strømforsyninger .. er det bedre?
se her: http://www.diycable.com/main/default.php
vh kap
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kap107 nu må du lære det må du 
kap107 skrev:
|
alle de icepower modeller jeg har læst om.. hvad er bedst. Jeg så nogle med mega strømforsyninger .. er det bedre?
|
|
|
Den forstærker du linker til har ikke et ICEpower modul, i de rigtigt gamle dage ca. 2004 ,skulle du også selv nørkle med mega strømforsyninger på ICEpower modulerne, Læs her. men den tid er heldigvis forbi.
Class D forstærker teknologi dækker dem alle, men ICEpower modulerne (de ypperligste) kommer fra PowerHouse = Bang & Olufsen, læs her.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kap107 skrev:
| Jeg ved det ice man kunne købe ud på christiania virker ..men det her digital lyd ..arrrr....
vh kap |
|
|
Hej kap107, Alt efter hvad du er ude efter, så repræsenterer IcePower 500ASP forstærkerne den lidt mere "spiselige" lyd (et pænt udtryk for pop-lyd  1000ASP'erne er lidt mere ærlige. Faktisk temmelig ærlige. Engang hørte jeg et større sæt Martin Logan, hvor ejeren havde nogle store, grimme kl. A monotrin fra et mindre holstebroisk LC-firma koblet til dem. LC står normalt for Low Cost  Det lød sådden lidt af puh-ha, hvis det skal siges meget pænt. Nå, men i den ene baglomme havde jeg tilfældigvis en 2x125W IcePower af de trekantede, så den røg på. Pludselig var der, luft, detaljer, klarhed og bund - nærmest i skærebrænderkontrast til de oprindelige amps. Det var dog tydeligt, at noget mere effekt var ønskeligt. Men kvaliteterne lod sig sq ikke fornægte. Siden har jeg hørt nogle forskellige ML HT'er på forskellige Ice amps, og der er da heller ikke så meget at pege fingre af, da denne kombination nærmest synes at "synge" sammen på magisk vis. Specielt sammen med 1000ASP ampsene. Hvorvidt de vil fungere på et sæt Apogee, så må svaret være, at du nok ikke har så mange alternativer, da f.eks. 1000ASP ampsene er stabile ned til under 0.2 Ohm. Ærligt talt vil jeg voldsomt gerne høre et sæt veltrimmede 1000ASP'er på et sæt Apogee eller et sæt Maggie. Det kan næsten ikke blive andet end vellykket. Skal jeg kort ridse forskellen på en konventionel amp og en Ice amp på et sæt ML HT'er, så er det noget med, at den dynamiske højttalers gode egenskaber flyttes med, mens de dårlige egenskaber pænt bliver hjemme. Personligt er essensen af oplevelsen af forskellen nok, at jeg først kan høre meningen med ML's konstruktioner, når der kommer en kraftig Ice amp på. Og dermed også meningen med musikken. Skal man tale om synergi, så er denne kombination et glimragende eksempel. Prøv at få en snak med enten Søren Bertram fra Bertram Audio eller Peter fra Acoustic Reality. De har begge fuld returret på deres amps, hvis man ikke skulle synes om dem. Bemærk dog, at det tager halvanden til to måneder, før de er tilspillet (og der er meget stor forskel på før og efter). Krell's 300 serie (som jeg synes spiller klart bedst) er rettidig underholdning på konventionelle dynamiske højttalere, og det vil være en hørbar opgradering fra din nuværende amp. Men Krell som alternativ til dine nuværende tusindårsforstærkere? Æhhh... prøv med nogle 1000ASP monotrin også, du vil nok ikke blive skuffet, for nu at sige det mildt. Med høflig morgenhilsen G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kap107 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak igen.. og ja havde selv nået til at 1000asp er lige det.. der skal prøves.. er helt firkantet af at se på alle de fede sider der findes på nettet..har jo ligget i hi et par år .. hvad angår hifi. og mit eget anlæg..faktisk siden mine diy. La folia døde..(den ene væltede..)..
Har siden haft dynamiske..men savner´vellyden fra dipol...så nu glæder jeg mig til at få de der duetta og så se om de er lige så godt som mine goe gamle TRizep Lafolia..( vi byggede 2 par..!)
Tak .. for de fede indlæg.. og dette forum.!
vh kap
|
| Til top |
|
| |
kap107 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps....
Hvad skal man hoste op for at få et sæt 1000asp.. i vore dage???
Køber iøvrigt helst brugt.. men ofre gerne nypris , hvis det bliver nødvendigt..hehe--
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kap107 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Jay l`Blundt]
http://www.hificable.dk/ Har vist et sæt eller to til salg, brugt, til 6k stykket.
Mvh. l´Blundthmmm ..
hmmm.. dem kan jeg ikke se nogen steder på den side!!
vh
|
| Til top |
|
| |