Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
Har en Kenwood L 1000 D som jeg er meget glad for. Jeg har dog en lille forespørgsel angående det variable output. Der står i Hifi-revyen at den har et variabelt output, men på dens fjernbetjening kan jeg ikke variere det. Kan man variere det på en af de andre fjernbetjeninger som hører med til 1000-sættet eller er det noget som skal justeres indvendigt i elektronikken?
Måske er der nogen som har erfaring med den. Jeg har købt den brugt og har ingen brugsanvisning eller noget.
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
Korrekt - L1000 har en variabel udgang.
Kigger du på bagsiden er der 2 sæt udgange - lige ved siden af det ene sidder der en lille drejeknap. Du kan regulere rent manuelt, men du kan også skrue op og ned via fjernbetjeningen der følger med tuneren (de to nederste knapper til højre). Lydstyrken indikeres ved en række bjælker i displayet.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
Her er den ....
Fjernbetjeningen har jeg ikke noget billede af. Har søgt på nettet, men har bare fundet firmaet der sælger nye fjernbetjeninger til den ... måske noget der kan bruges?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
Hej Janils! Jeg har lige kigget bagpå min afspiller. Der er ingen regulering. Der er et digitalt output og intet andet. Jeg er bange for at enten min er så gammel at drejeknappen først er kommet på nyere modeller eller omvendt. Gad vide om den eneste løsning er at købe Kenwood L 1000 T for at få den fjernbetjening. Det kan selvfølgelig være at den er skruet op på fuld volumen, men tanken om ikke at kunne checke det er lidt belastende. Måske en radiomand kan gøre det ved at kigge på indmaden?
Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
Rainbow skrev:
Hej Janils! Jeg har lige kigget bagpå min afspiller. Der er ingen regulering. Der er et digitalt output og intet andet. Jeg er bange for at enten min er så gammel at drejeknappen først er kommet på nyere modeller eller omvendt. Gad vide om den eneste løsning er at købe Kenwood L 1000 T for at få den fjernbetjening. Det kan selvfølgelig være at den er skruet op på fuld volumen, men tanken om ikke at kunne checke det er lidt belastende. Måske en radiomand kan gøre det ved at kigge på indmaden?
Er der heller ikke to sæt outputs? (De plejer at være benævnt: "Fixed"/"Variable").
Hvis der er - kunne det så tænkes at knappen simpelthen er fjernet af den tidligere ejer?
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum