| Forfatter |
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der der nogen der har erfaring med at bruge Playstation 1 som CD-ROM drev i audio sammenhæng? __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt om en PS2, der skulle værre ombygget til en ren HIGH-END CD afspille, ved så ikke om der ikke er nogle der også har gjort det samme med en PS1, mon ikke ....
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FrederikSchack Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, godt hvis man vil køre analogt  __________________ Panasonic SA XR-55, Arcam CD 72, Snell C IV, JBL S38, JBL Center
"There is beauty in everything, but not everyone sees it" Confucius
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes godt nok den var noget lukket i toppen da jeg prøvede den, men dynamikken var udmærket... Havde absolut intet gjort, udover at lade den stå tændt i et par dage inden...
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups - fandt ikke den gamle tråd ved første søgning. Vi bør nok fortsætter ovre i den anden tråd, hvis der da er mere at tilføje. Tak for input. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
 prøv at se denne her! den bygges på en playstation1 __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
yderligere info. på denne side__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige været en tur på loftet efter min gamle PS 1, en 1002'er som skulle være en af de gode. Lige ud af "loftet" lyder den godt nok ringe, meget lukket perspektivt og nærest modfase agtig lyd :) Sååå.... __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smag og behag, synes ikke at første hånds indtrykket var godt :( Selv min kæreste kunne høre at det ikke lød godt, og der skal en del til hehe...
Meget muligt at den skal være tændt flere dage i træk inden lyden god, kan bare ikke tro at det kan gøre en så diamentral ændring. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, er ikke meget for at indrømme det, men af ren nysgerrighed skiftede jeg signakabel ud... Brugte til at starte med et sæt Kimber PBJ, prøvede at skifte dem ud til et sæt jeg har fået af Poul Moren, håndflettede sølv ledere isoleret med teflon - puha en forskel nu kom toppen med uden at blive anstrengt og det modfase agtige lydbillede forsvandt.
Måske den alligevel kan blive en udmærket CD spiller? Hvad siger i, skal jeg give den hele armen og bygge en ny strømforsyning og modificere liniedelen? __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige sat forsøget i gang, lige nu bare taget ud af skabet, så er det sku ikke meget forskel der er mellem den og min PC, hvor musikken er rippet som lostless, og køre med 800-1400kb/s, så jeg glæder mig til at høre den om tre dage.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min har stået tændt her natten over, den lyder lidt mere rolig - men det kan også være pga. mindre belastning i lysntettet. Min forstærker måler 232V mod de normale 224V-226V den siger der er om aftenen. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har min også stået natten over, og jeg syntes at den er som om den spiller bedre end min PC, men det er sku ikke meget forskel der er på de to, dog er lyden lidt bedre på PS1eren.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lytte lidt mere med den gamle playstation som cd spiller, den har stået tændt et døgn nu. Lyden er ikke meget anderledes end mit lyttindtryk nummer 2.
Den har helt sikkert nogle kvaliteter som man ikke skulle forvente sig af en over 10 år gammel spille konsol. Lyden kan helt sikkert også blive endnu bedre med modifikationer.
High-End tror jeg dog ikke man skal kalde det, træerene vokser jo som bekendt ikke ind i himmelen. Lyder okay, men er bestemt sikker på at man for relativt små penge kan købe en almindelig CD afspiller der kan vippe den her af pinden, også for under 5000,-.
Nu beholder jeg den her gamle PS1 lidt nede for at lytte videre på den om ikke andet kan man jo så glæde sig over en "ny" og relativt god lydkilde der kan findes gratis hvis man rytter op i gemmerne :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |