Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får snart en C.E.C. TL51X cdafspiller til lytning. Hvad kan i sige om disse remdrevet maskiner af gode og dårlige ting. Jeg tænker ikke på lyden (da det er meget individeuelt og det finder jeg joselv ud af ) men mere på den mekaniske del. Fungere den som en alm cdafspiller eller skal den justeres i remme som en pladespiller og er de drift sikre
http://www.cec-international.de/pages/s50.html#
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ikke nogen som kender noget til C.E.C. cd spillere
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jeg får snart en C.E.C. TL51X cdafspiller til lytning. Hvad kan i sige om disse remdrevet maskiner af gode og dårlige ting. Jeg tænker ikke på lyden (da det er meget individeuelt og det finder jeg joselv ud af ) men mere på den mekaniske del. Fungere den som en alm cdafspiller eller skal den justeres i remme som en pladespiller og er de drift sikre
|
|
|
de plejer at fungere fint, spiller dog ikke så gerne brændte cd'er, lyden er i særklasse i forhold til pris - ingen konkurrence!
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre nej. Jeg kender kun til mærket af omtale (af den positive slags ).
Du må meget gerne melde tilbage i tråden, når du har fået den hjem til lytning. Du må også meget gerne smide et par billeder af dyret.
/Henrik
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem spiller også brændte cd'er på deres anlæg? Med mindre der er tale om demo'er fra up-and-coming bands ....
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Hvem spiller også brændte cd'er på deres anlæg? Med mindre der er tale om demo'er fra up-and-coming bands .... |
|
|
Det gør jeg. Jeg har da en del brændte CD'ere fra den tid, hvor det var lovligt at kopiere CD'ere lånt på biblioteket.
Desuden har jeg også nogle CD'ere, som min afspiller ikke vil læse i original stand, men en brændt kopi æder den uden at kny.
/Henrik
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tadman skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
de plejer at fungere fint, spiller dog ikke så gerne brændte cd'er, lyden er i særklasse i forhold til pris - ingen konkurrence!
|
|
|
Hvordan kan de så være at man ikke høre mere til dem, vist der ingen konkurrence er til den i den prisklasse
Men glæder mig til at høre den sammen med icepower
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
tadman skrev:
Pierre skrev:
|
|
|
|
|
|
Hvordan kan de så være at man ikke høre mere til dem, vist der ingen konkurrence er til den i den prisklasse
Men glæder mig til at høre den sammen med icepower
|
|
|
aner det ikke...? Dårlig distribution? En Audio Note Soara eller IO er også de bedste pu jeg har hørt, men hvor mange har hørt dem? Wadia er helt klart blandt det bedste cd i verden, men hvor mange kender det? Krell's gamle KRS (reference serie) er også noget af det bedste uanset pris, også i dag, men hvor mange kender det? TAD er formentligt de mest gennemførte enheder i verden, men hvem har hørt om TAD? Et 211 triode rør spiller også i verdensklasse, men alligevel spiller de fleste på KT88 og EL34, osv osv...
Hvorfor? Uvidenhed? Distribution? Ørerne der lytter? Anmelder snik snak?
en CEC cdp er ikke perfekt, men spiller i mine ører bedre end det meste du kan få på markedet, desuden siger rygtet, at en modificeret CEC skulle være blandt det allerbedste...
den har desværre ikke dsp, men den har klang alligevel.
vh
|
Til top |
|
|