Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 07:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: cd-afspiller til digital forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har en digital forstærker der spiller klart bedst hvis den fodres med et digitalt signal. Det betyder at DAC i cd afspilleren er uden betydning, men er der forskel på og det faktiske output de sender afsted digitalt. I teorien er nuller og ettaller vel nuller og ettaller, men i praksis kan jeg ikke forestille mig at alle afspillere gør det lige godt. Jeg benytter i øjeblikket en Luxman d-355, som gør det glimrende, men vil gerne afhænde den sammen med tilhørende forstærker og tuner.

Så spørgmålet er:
Er der nogle cd-afspillere der er konstrueret målrettet mod at fordre digitale forstærkere med et digitalt signal?
Hvad kan anbefales?
jeg overvejer at bruge ps3, er det en god ide mon?...

En lille bøn. En lignende tråd her på siden blev hurtigt til en lille krig for/mod lyngdorf cd-1, i stedet for at holde sig til emnet. Trådens fokus forsvandt desværre i kampen. Prøv at hold hovedet koldt og husk at tråden her handler om hvilke afspillere der sender det bedste digitale signal afsted!
Taxa

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har leget en del med digitale udgange på forskellige cd og dvd afspillere (det var mig som startede den omtalte tråd) men er ikke helt færdig med at finde det helt rigtige endnu.

Jeg får Lyngdorfs CD-1, Raysonic CD128 samt C.E.C. TL51x (lyngdork & C.E.C. er konstueret til digital brug) på prøve inden for en uge og der efter skal jeg nok komme med min bedømmelse af disse maskiner i deres digitale udgang.

Jeg vil dog ikke anbefale dig at bruge din PS3 som signal kilde, hvilket prisleje ligger dit budget i?

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jeg har leget en del med digitale udgange på forskellige cd og dvd afspillere (det var mig som startede den omtalte tråd) men er ikke helt færdig med at finde det helt rigtige endnu.

Jeg får Lyngdorfs CD-1, Raysonic CD128 samt C.E.C. TL51x (lyngdork & C.E.C. er konstueret til digital brug) på prøve inden for en uge og der efter skal jeg nok komme med min bedømmelse af disse maskiner i deres digitale udgang.

Jeg vil dog ikke anbefale dig at bruge din PS3 som signal kilde, hvilket prisleje ligger dit budget i?

Prisleje? så billigt som muligt. bare data bliver gengivet korrekt. data skal ikke gennem en DAC da min forstærker konverterer direkte fra PCM til PWM. Det er derfor korrkt læsning af CD'en der er viktigst.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Lav en søgning på løbeværk eller drev... Der burde komme en del frem som kan bruges
Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

bare en ide... uden at have tænkt mere over det kunne en rega apollo så ikke være en god mulighed - hvis dens bufferløsning altså virker på det digitale output ?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

tror lyngdorf er et godt bud, måske thule

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Du skal finde en maskine med et super lækkert drev. Jeg ville gå langt uden om både Lyngdorf og Thule i den forbindelse, da de efter min opfattelse benytter drev af for ringe kvalitet. Et flot kabinet retter desværre ikke op på det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes